Bliver I siddende ved bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Janni.

MorDk skriver:

Hihi... Ja sådan plejer det også at være.... men nogle gange er han bare såååå langsom altså! (også fordi han spiser HERRE-portioner)

Bon appetit unge herre 

Så pyt med at han tager lang tid om at spise, bare han blev mæt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Maja_4000

Som regel er vi nogenlunde lige lang tid om at spise Hvis Caroline er meget langsom , bliver en af os siddende mens den anden rydder af bordet

Anmeld

16. juni 2012

MorDk

Janni. skriver:

Bon appetit unge herre 

Så pyt med at han tager lang tid om at spise, bare han blev mæt. 

Anmeld

16. juni 2012

Muhmi

Må indrømme at jeg rigtig gerne VILLE blive siddende ved bordet, men jeg kan simpelthen ikke vente på de to herre jeg sidder til bords sammen med..  Min mand spiser virkelig meget mad og kan blive ved i tre kvarter til en time og Silas kan godt lide at sidde og hygge med maden, så når jeg er færdig sidder jeg lidt, så går jeg ud og ryger mig en smøg og så kommer jeg tilbage efter den... Ville rigtig gerne at jeg bare kunne blive siddende, men det synes jeg simpelthen er for kedeligt hehehe

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Jeg har ikke børn endnu, men er selv opdraget med at man først rejser sig fra bordet, når alle er færdige og siger "Tak for mad", og det er helt sikkert også noget at jeg ønsker, at mine børn skal opdrages med

Det samme her Det håber jeg virkelig kan gennemføres.. Sådan er vi begge opdraget .. SÅ skal da helt sikkert nok gå

Anmeld

16. juni 2012

Laura.

MorDk skriver:

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

( Altså virkelig..... lang tid vi snakker over 1½ time...)

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Herhjemme rejser vi os når vi alle er færdige. Emily er 13 mdr. og jeg synes det er en vigtig regel at lære hende fra start.. der har heller ikke været noget brok, og det går fint.

Vi var en dag oppe og spise hos min svigerfamilie og min kærestes nevø på 5 år, spiste næsten ingenting og gik så fra bordet kort efter, for at lege med legetøjet på gulvet. Det betød så, at Emily også ville ned og lege (forståeligt nok, men hun blev siddende) men vi fik ikke meget mad ned i hende.
Jeg ved godt at vi opdrager på hver vores måde og jeg blander mig ikke i hvad andre gør, men jeg kunne altså alligevel ikke lade være med at bliver småsur over det.

Anmeld

16. juni 2012

.....

AalborgPigen skriver:

Det samme her Det håber jeg virkelig kan gennemføres.. Sådan er vi begge opdraget .. SÅ skal da helt sikkert nok gå

Her er vi ikke begge opdraget med det . Så jeg håber at jeg kan få det igennem, at de skal opdrages sådan, men allerede når vi snakker om det, er vi SLET ikke enige

Anmeld

16. juni 2012

Solstrålebørn

Her venter vi til alle er færdige med at spise, dog kan det være svært for den store at blive siddende, hun får som regel lov til at forlade bordet når hun er færdig med at spise.. 

Har dog ikke oplevet at det tager længere tid for hende at spise.. 

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Her er vi ikke begge opdraget med det . Så jeg håber at jeg kan få det igennem, at de skal opdrages sådan, men allerede når vi snakker om det, er vi SLET ikke enige

Altså nu når vi kun er os 2 er vi sådan lidt dovne engang imellem, og kan også finde på at sidde i sofaen at spise.. 

Men når der er andre her, sidder vi altid og venter .. Og er vi hjemme ved vores forældre, sidder vi også altid ved bordet ..  

Kun når vi er alene, vi kan være nogle svin  

Men vi er begge enige om det .. Så er der så mange andre ting vi er dybt uenige om ... 

Anmeld

16. juni 2012

Brams

MorDk skriver:

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

( Altså virkelig..... lang tid vi snakker over 1½ time...)

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Vi gør helt som Jer, synes det er super vigtigt at vi alle hygger ved bordet og Lærke er længe om at spise synes jeg, men omvendt kan der være dage hvor det bare tager en krig inden hun får spist og så kan vi godt begynde at tage af bordet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.