Bliver I siddende ved bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.500 visninger
42 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

MorDk

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

( Altså virkelig..... lang tid vi snakker over 1½ time...)

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Janni.

Her er det faktisk omvendt.. Silas forlader bordet når han er færdig. Så spiser vi andre færdig, og Silas hygger sig med at lege i køkkenet. 

Anmeld

16. juni 2012

FruStolpe

MorDk skriver:

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Det kan godt svinge lidt. Men som oftes så spiser vi sammen, og så venter vi ved bordet til Bella er færdig. Hun er dog sjældent så længe om det.

Tænker hvis man er 1½ time om at spise, så er de måske ikke rigtig sultne ??

Men ja, vi bliver ved bordet 99 ud af 100 gange

Anmeld

16. juni 2012

MorDk

Janni. skriver:

Her er det faktisk omvendt.. Silas forlader bordet når han er færdig. Så spiser vi andre færdig, og Silas hygger sig med at lege i køkkenet. 

Hihi... Ja sådan plejer det også at være.... men nogle gange er han bare såååå langsom altså! (også fordi han spiser HERRE-portioner)

Anmeld

16. juni 2012

.....

Jeg har ikke børn endnu, men er selv opdraget med at man først rejser sig fra bordet, når alle er færdige og siger "Tak for mad", og det er helt sikkert også noget at jeg ønsker, at mine børn skal opdrages med

Anmeld

16. juni 2012

MorDk

FruStolpe skriver:

Det kan godt svinge lidt. Men som oftes så spiser vi sammen, og så venter vi ved bordet til Bella er færdig. Hun er dog sjældent så længe om det.

Tænker hvis man er 1½ time om at spise, så er de måske ikke rigtig sultne ??

Men ja, vi bliver ved bordet 99 ud af 100 gange

Jojo han hygger og elsker at spise og han var sulten (specielt i øjeblikket - tror han er i en VOKSE-periode)

Han fik 3 portioner!

Anmeld

16. juni 2012

MorDk

Strawberry skriver:

Jeg har ikke børn endnu, men er selv opdraget med at man først rejser sig fra bordet, når alle er færdige og siger "Tak for mad", og det er helt sikkert også noget at jeg ønsker, at mine børn skal opdrages med

Sådan er min holdning også dog er det svært med helt små børn! Og i vuggeren der forventer de ikke at de yngste bliver siddende til ALLE er færdige... men når de bliver lidt ældre og kabn forstå "meningen" med det så helt sikkert!!!

Anmeld

16. juni 2012

FruStolpe

MorDk skriver:

Jojo han hygger og elsker at spise og han var sulten (specielt i øjeblikket - tror han er i en VOKSE-periode)

Han fik 3 portioner!

Lækkert..... Der skal mad til i voksealderen

Men ja, hvis han hygger med at du nusser rundt og får ryddet af, så går det jo nok....

Anmeld

16. juni 2012

.....

MorDk skriver:

Sådan er min holdning også dog er det svært med helt små børn! Og i vuggeren der forventer de ikke at de yngste bliver siddende til ALLE er færdige... men når de bliver lidt ældre og kabn forstå "meningen" med det så helt sikkert!!!

Ja små børn må man lige bære over med . Men som du siger, når de kan forstå meningen i det, så skal de lære det

Anmeld

16. juni 2012

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Hvad gør I?

På samme måde her.

Selvfølgelig spiser man ved bordet og venter i udgangspunktet på hinanden, men alt med måde og rimelighed, - der er jo også en hverdag, som skal fungere :-)

Det vigtigste er, at vi alle 4 sidder sammen og spiser i adskillige minutter, så må det godt gå lidt i opløsning hen mod slutningen af måltidet, hvor lillesøster måske bare bliver for træt eller noget lignende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.