Bliver I siddende ved bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hjemme bliver vi siddende til alle er færdige med, at spise. Man siger tak for mad og man tager sin egen tallerken med over til køkkebordet.

Hvis vi er ude skal børnen kun blive siddende til alle børn er færdige med, at spise.

De er 4 år og 8 mdr., og 3 år og 3 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Morgensol

Her ville jeg også helst ha det sådan at alle blir siddende til alle er færdige!

MEN.. Det kan bare ik lade sig gøre herhjemme.. Far skal for det meste på job midt i at vi sidder og spiser (han arbejder aften med svingende mødetider, så det hjælper ikke at rykke spisetiderne..) 

Desuden så spiser bella helt forfærdeligt langsomt! Hun kan spise i ikke mindre end 2 timer!! Ogselvom jeg forfærdelig gerne ville, så kan jeg simpelthen ik sidde og kigge på at hun spiser i så lang tid! Jeg har også alberte at tage mig og hun har bestemt ikke tålmodighed til at sidde og vente i så lang tid!  

Anmeld

16. juni 2012

.....

AalborgPigen skriver:

Altså nu når vi kun er os 2 er vi sådan lidt dovne engang imellem, og kan også finde på at sidde i sofaen at spise.. 

Men når der er andre her, sidder vi altid og venter .. Og er vi hjemme ved vores forældre, sidder vi også altid ved bordet ..  

Kun når vi er alene, vi kan være nogle svin  

Men vi er begge enige om det .. Så er der så mange andre ting vi er dybt uenige om ... 

Vi kan også finde på at sidde i sofaen . Men når vi er ude, venter vi selvfølgelig på at andre bliver færdige. Men vil også gerne have at man venter på at den anden bliver færdig med at spise, når man sidder ved spisebordet, og at man ikke føler at det bare skal overståes , altså når man bare er 2..

Anmeld

16. juni 2012

MinNoah

Vi samles alle om bordet og spiser sammen. For det meste er vi faktisk færdige samtidig.... Men enkelte gange kan Noah godt sidde og spise i laaang tid, og ja så går jeg igang med at rydde op.

Når vi er ude at spise ved familie  osv. så skal han altid sætte sig ved bordet og  spise... men jeg forlanger absolut ikke at drengen sidder der til vi voksne er færdige med at spise....min dreng er knap 3 år, og synes det er uretflrdigt at et 3-årigt barn skal sidde en hel 3 retters menu igennem og spise... kan jo ikke lade sig gøre. Så når han har spist det han nu mener han kan spise så må han da selvfølgelig gå ned og lege...

børn er børn!

Anmeld

16. juni 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Her er det faktisk omvendt.. Silas forlader bordet når han er færdig. Så spiser vi andre færdig, og Silas hygger sig med at lege i køkkenet. 

Sådan er det også herhjemme - hun skovler ind, når først hun er sat til bordet, så hun når at blive færdig først 

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Vi kan også finde på at sidde i sofaen . Men når vi er ude, venter vi selvfølgelig på at andre bliver færdige. Men vil også gerne have at man venter på at den anden bliver færdig med at spise, når man sidder ved spisebordet, og at man ikke føler at det bare skal overståes , altså når man bare er 2..

Puuhhhaaa herhjemme er kæresten så hurtigt til at spise... 

Jeg kan give dig et eksempel... 

Vi skal have rundstykker.. Når jeg har spist ½ rundstykke, har han allerede spist sine 2 HELE rundstykker.. 

Når jeg har spist 1 kartoffel, har han spist HELE sin portion mad.. 

Er jeg langsom?! Hmm måske.. Men jeg vil gerne snakke og hygge med maden.. Og nogle gange skal det self. gå stærkt.. Men for mig kan 8 ud af 10 gange godt føles som om det skal overståes.. Og det er rent ud sagt BELASTENDE !!! Så nogle gange når vi sidder ved spisebordet, og han fx skal spille pc eller se noget fodbold.. Kan han blive sådan helt utålmodig..Han siger ikke noget.. Men han sidder bare på sin stol, og kigger.. Så kan jeg blive så irreteret, fordi man kan bare mærke han ikke gider sidde der mere.. Så kan jeg godt finde på at lade ham gå Der kan jeg være for sød.. Men det er sku træls.. Men jeg overlever nok  

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

MoarHvidovre skriver:

Hjemme bliver vi siddende til alle er færdige med, at spise. Man siger tak for mad og man tager sin egen tallerken med over til køkkebordet.

Hvis vi er ude skal børnen kun blive siddende til alle børn er færdige med, at spise.

De er 4 år og 8 mdr., og 3 år og 3 mdr.

Det er rigtigt rart at læse .. Sådan vil jeg også gerne have det

Anmeld

16. juni 2012

.....

AalborgPigen skriver:

Puuhhhaaa herhjemme er kæresten så hurtigt til at spise... 

Jeg kan give dig et eksempel... 

Vi skal have rundstykker.. Når jeg har spist ½ rundstykke, har han allerede spist sine 2 HELE rundstykker.. 

Når jeg har spist 1 kartoffel, har han spist HELE sin portion mad.. 

Er jeg langsom?! Hmm måske.. Men jeg vil gerne snakke og hygge med maden.. Og nogle gange skal det self. gå stærkt.. Men for mig kan 8 ud af 10 gange godt føles som om det skal overståes.. Og det er rent ud sagt BELASTENDE !!! Så nogle gange når vi sidder ved spisebordet, og han fx skal spille pc eller se noget fodbold.. Kan han blive sådan helt utålmodig..Han siger ikke noget.. Men han sidder bare på sin stol, og kigger.. Så kan jeg blive så irreteret, fordi man kan bare mærke han ikke gider sidde der mere.. Så kan jeg godt finde på at lade ham gå Der kan jeg være for sød.. Men det er sku træls.. Men jeg overlever nok  

Han lyder som min kæreste, haha. Jeg elsker at hygge og snakke når man spiser, og spiser stille og roligt. Men han spiser dobbelt så hurtigt, og så virker det som om at det er lidt træls for ham at jeg er så "langsom"..og så irritere det mig at han ikke altid kan lade sin mobil værre, når vi spiser. Så skal han liiiige svarer tilbage..og det stresser mig også, at han ikke bare kan koncentrere sig om OS og om MADEN

Jeg kommer nok aldrig til at leve med det, men jeg prøver istedet at OVERLEVE at han stresser mig til tider

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Han lyder som min kæreste, haha. Jeg elsker at hygge og snakke når man spiser, og spiser stille og roligt. Men han spiser dobbelt så hurtigt, og så virker det som om at det er lidt træls for ham at jeg er så "langsom"..og så irritere det mig at han ikke altid kan lade sin mobil værre, når vi spiser. Så skal han liiiige svarer tilbage..og det stresser mig også, at han ikke bare kan koncentrere sig om OS og om MADEN

Jeg kommer nok aldrig til at leve med det, men jeg prøver istedet at OVERLEVE at han stresser mig til tider

Kan kun være enig i det du skriver .. !!  

Men andre mænd  jeg kender spiser lige så hurtigt.. Som om de skal skynde sig og spise.. Og man får helt stress af at skulle skynde sig sådan.. Her snakker han også engang imellem i tlf.. Men jeg har vænnet mig til det .. Heldigvis har han gode manerer .. Også når andre er her.. 

SÅ vi overlever forhåbentlig begge to Så må vi jo støtte os op af hinanden  

Anmeld

16. juni 2012

.....

AalborgPigen skriver:

Kan kun være enig i det du skriver .. !!  

Men andre mænd  jeg kender spiser lige så hurtigt.. Som om de skal skynde sig og spise.. Og man får helt stress af at skulle skynde sig sådan.. Her snakker han også engang imellem i tlf.. Men jeg har vænnet mig til det .. Heldigvis har han gode manerer .. Også når andre er her.. 

SÅ vi overlever forhåbentlig begge to Så må vi jo støtte os op af hinanden  

Ja, det må være en mande ting . Kun én af mine venner har ikke noget imod at jeg er så "langsom" med at spise, selvom han selv er meget hurtigt, så bruger han bare ventetiden med at snakke en masse i stedet. Det nyder jeg, for så får jeg ikke stress selvom han er færdig

Men ja, hvis vi nu spiser hos min familie, så sidder han stille og roligt

Hehe jaaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.