Opskrift på flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Zafir

MLT skriver:

Der er jo åbenbart ingen grænser for, hvad man kan komme i flødekartofler  Uhm!

Puha, der ved kartoffelsorter står jeg af  Vi har bare 'normale' kartofler ? Jeg koger hele blandingen inden den kommer i et fad, som en anden har forslået

Det er måske også en idé...

Men altså - kartoffelsorter står altid på poserne. Folva og den slags (hedder den slags navne) er altid dem der er gode til flødekartofler, bagekartofler, mos osv.

Ditta og det der hedder den slags er kogefaste, og bliver ikke møre hvis du laver dem i fad, ovn, mos osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Chris86

Raj skriver:

Ja det giver lidt ekstra. Putter det også i drengens kartoffelmos hvis vi ikke liiige kan finde på andet

Har faktisk ikke brugt det siden jeg fik tøsen.. Mener ikke de helt små må få det? (voksne må jo heller ikke få for meget af det)...
Så ja, har vist ik fået det i ca et ½ år! :p Må vist hellere skrive det på madplanen i den nærmeste fremtid...

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Raj skriver:

Ja altså man kan købe det som en hel nød og så selv rive det, men der hvor krydderierne er, kan man få det som pulver. Det smager så godt!

Lyder specielt Spændende

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Zafir skriver:

Det er måske også en idé...

Men altså - kartoffelsorter står altid på poserne. Folva og den slags (hedder den slags navne) er altid dem der er gode til flødekartofler, bagekartofler, mos osv.

Ditta og det der hedder den slags er kogefaste, og bliver ikke møre hvis du laver dem i fad, ovn, mos osv...

Så lærte jeg da lige noget nyt i dag! Kan ikke huske det om 10 min, men hvor er det da smart :p

Anmeld

15. juni 2012

Zafir

MLT skriver:

Så lærte jeg da lige noget nyt i dag! Kan ikke huske det om 10 min, men hvor er det da smart :p

Jeg fandt en liste - jeg er dog ikke helt enig For jeg bruger fx altid folva til mos, bagt og flødekartofler og den slags

men du ka kigge lidt her:

http://www.kvalimad.dk/artikler/kartoffelsorter-be skrivelse-og-egenskaber

- Igen står der altid på pakken hvad sort der er i posen

Anmeld

15. juni 2012

Raj

Chris86 skriver:

Har faktisk ikke brugt det siden jeg fik tøsen.. Mener ikke de helt små må få det? (voksne må jo heller ikke få for meget af det)...
Så ja, har vist ik fået det i ca et ½ år! :p Må vist hellere skrive det på madplanen i den nærmeste fremtid...

Er det ikke mere sådan noget som peanuts de ikke må få? Nu skal man selvfølgelig heller ikke overdrive med det, bare lige en anelse når det er til ungerne. Og når det er til voksne, så skal der rigtig meget til før det går galt. Tror man skal spise et par nødder - og det tror jeg ikke man kan

Anmeld

15. juni 2012

Muffin_girl

vitapigen skriver:

Er jeg den eneste der er doven og bruger skrivekartofler fra fryseren???

Det er NEMT og smager skønt med løg, paprika, salt, peber, 1/4 madlavningsfløde og en brik fedtfattig monaysauce

Det gør jeg skam også .. Er meget sjældent jeg bruger "rigtigte" kartofler. Jeg er doven ..

Anmeld

15. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tak... Tusind tak... Nu vil jeg gerne have flødekartofler

Anmeld

15. juni 2012

Pige2009

HeidiØ skriver:

Hvis de ikke skal være for fede, så brug milda i stedet for fløde Men gerne den der 15%, de skal jo smage af lidt. Derudover salt, peber og løg!! Det gir go smag!!

Gør det på samme måde og så en time i ovnen ved 175 grader

Anmeld

15. juni 2012

L&V

Raj skriver:

Undrer mig lidt over at ingen laver flødekartofler som mig

Jeg bruger kun fløde (ingen mælk eller noget), hvidløg, salt og peber og øverst drysser jeg muskatnød på. I min verden, den eneste måde man kan lave dem på

Du kan jo selvfølgelig undlade hvidløg og putte løg i istedet - men muskatnødden er vigtig!

Mmmmh muskatnød det er os bare godt.. sådan lavede vi det os altid engang. og ja der skal fløde i fløde kartofler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.