Opskrift på flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Fenja09

Har ikke lige læst de andre svar, så ved ikke om der allerede er en der har skrevet den opskrift jeg bruger

Kartofler i skiver, løg i ringe, mornaysauce og fløde, man kan også bare bruge mælk eller blande fløde/mælk. Til sidst salt og peber ovenpå det hele.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

simone-baby93

Ihha nu får jeg lyst til flødekartofler men har en kæreste som

Ik kan og vil spise "fed" mad da han træneR. Me sad for jeg elsker flødekaerrtofler 

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

MorDk skriver:

Et godt råd:

Lav hele blandingen med løg, fløde, salt, peber... (eller hvad du bruger) i en gryde. Kog fløden lidt op og vend kartoffelskiverne i og hæld derefter i et fad og gør dem færdige i ovnen! Bliver sååå lækkert! På denne måde komme smagen over alt .... *S*

Har altid gjort det på den "gamle facon" og jeg sys at det blir halvtørt!

Det er også metoden her.

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

MLT skriver:

Ligger du inde med en god opskrift på flødekartofler, så please del den med mig!! :-D

Vi står og skal have gæster i aften, hvor vi skal grille noget kød, og så vil jeg lave en omgang flødekartofler til, men dem jeg plejer at lave bliver bare så kedelige, så tænkte, at der da må være en som ligger inde med en GOD opskrift :-)??? De skal ikke være aalt for 'fede' :-)

Jeg gør som MorDk.

Hvis du vil gøre dem mindre tunge, kan du tilføje lidt porre og cherry tomater. Det er også med til at give smag.

Evt skifte halvdelen af fløden ud med morney sovs

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Team Putte skriver:

Jeg synes det er genialt til Bare husk at passe på hvor meget du salter det når du i forvejen har den salte bacon i

Godt du siger det! Sådan noget glemmer jeg altid.. 

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Mor til Ella skriver:

Jeg gør som MorDk.

Hvis du vil gøre dem mindre tunge, kan du tilføje lidt porre og cherry tomater. Det er også med til at give smag.

Evt skifte halvdelen af fløden ud med morney sovs

Uhm hvor er der mange gode forslag!! Bliver jo helt sulten 

Anmeld

15. juni 2012

Team Putte

MLT skriver:

Godt du siger det! Sådan noget glemmer jeg altid.. 

Gjorde jeg nemlig oz første gang jeg smed bacon i, så det var ik den vilde succes

Anmeld

15. juni 2012

MLT

simone-baby93 skriver:

Ihha nu får jeg lyst til flødekartofler men har en kæreste som

Ik kan og vil spise "fed" mad da han træneR. Me sad for jeg elsker flødekaerrtofler 

Du er velkommen til at komme og spise flødekartofler her en dag så - jeg vil hellere end gerne spise "FED" mad!! 

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Team Putte skriver:

Gjorde jeg nemlig oz første gang jeg smed bacon i, så det var ik den vilde succes

Hehe Glæder mig helt vildt til at smage det!

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

MLT skriver:

Uhm hvor er der mange gode forslag!! Bliver jo helt sulten 

Ja, og vi skal bare have boller i karry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.