Opskrift på flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Team Putte

MLT skriver:

Ligger du inde med en god opskrift på flødekartofler, så please del den med mig!! :-D

Vi står og skal have gæster i aften, hvor vi skal grille noget kød, og så vil jeg lave en omgang flødekartofler til, men dem jeg plejer at lave bliver bare så kedelige, så tænkte, at der da må være en som ligger inde med en GOD opskrift :-)??? De skal ikke være aalt for 'fede' :-)

Jeg blander milda 7% og karolines mornaysauce 5%

Kartofler, løg eller porrer snittet fint, bacon i tern og hvidløg i et fad og så "flødeblandingen" over Bruger du rigtige kartofler er det en fordel lige at forkoge dem ellers tager det en evighed

I ovnen ved 175 grader til kartoflerne er møre de plejer at få 45 min til 1 time her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

MLT

MorDk skriver:

Et godt råd:

Lav hele blandingen med løg, fløde, salt, peber... (eller hvad du bruger) i en gryde. Kog fløden lidt op og vend kartoffelskiverne i og hæld derefter i et fad og gør dem færdige i ovnen! Bliver sååå lækkert! På denne måde komme smagen over alt .... *S*

Har altid gjort det på den "gamle facon" og jeg sys at det blir halvtørt!

Det var da et fantastisk råd! Sådan har jeg aldrig tænkt på det.. Det skal jeg da prøve  

Anmeld

15. juni 2012

AMtrier

MLT skriver:

Ligger du inde med en god opskrift på flødekartofler, så please del den med mig!! :-D

Vi står og skal have gæster i aften, hvor vi skal grille noget kød, og så vil jeg lave en omgang flødekartofler til, men dem jeg plejer at lave bliver bare så kedelige, så tænkte, at der da må være en som ligger inde med en GOD opskrift :-)??? De skal ikke være aalt for 'fede' :-)

Hvis det er til grillmad har jeg nogle gange også brugt hvidløg, hvis i er til den slags. Det giver lige lidt andet end bare flødekartofler, når det er til krydret mad og så bruger jeg jeg jeg mælk i stedet for kun fløde ca ca 60% fløde og 40% mælk. Hvis det skal være til den lette side (selvom flødekartofler nok aldrig bliver en af de fedtfttige retter

håber i får en god aften!

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Team Putte skriver:

Jeg blander milda 7% og karolines mornaysauce 5%

Kartofler, løg eller porrer snittet fint, bacon i tern og hvidløg i et fad og så "flødeblandingen" over Bruger du rigtige kartofler er det en fordel lige at forkoge dem ellers tager det en evighed

I ovnen ved 175 grader til kartoflerne er møre de plejer at få 45 min til 1 time her

Uh bacon  Det har jeg aldrig hørt om i en omgang flødekartoffel, men det kan da kun blive godt! Tror jeg laver en 'speciel' flødekartoffel med hvidløg og bacon i, og så den 'normale'

Anmeld

15. juni 2012

MLT

AMtrier skriver:

Hvis det er til grillmad har jeg nogle gange også brugt hvidløg, hvis i er til den slags. Det giver lige lidt andet end bare flødekartofler, når det er til krydret mad og så bruger jeg jeg jeg mælk i stedet for kun fløde ca ca 60% fløde og 40% mælk. Hvis det skal være til den lette side (selvom flødekartofler nok aldrig bliver en af de fedtfttige retter

håber i får en god aften!

Jeg tror jeg laver to fade. En med hvidløg og bacon i, og en af de normale omgange :-) Jeg har også overvejet det med mælk, det gør min mor, men det bliver bare en smule kedeligt synes jeg :p 

Taaak Det er jeg sikker på, at vi gør.. 

Anmeld

15. juni 2012

Team Putte

MLT skriver:

Uh bacon  Det har jeg aldrig hørt om i en omgang flødekartoffel, men det kan da kun blive godt! Tror jeg laver en 'speciel' flødekartoffel med hvidløg og bacon i, og så den 'normale'

Jeg synes det er genialt til Bare husk at passe på hvor meget du salter det når du i forvejen har den salte bacon i

Anmeld

15. juni 2012

Moar2011

MLT skriver:

money soves , løg og hvidløg , salt og peber MMMH ..

Anmeld

15. juni 2012

L&V

Vi bruger porre eller løg, bacon, salt, peber, paprika og nogle gange lidt gorgonzola

Anmeld

15. juni 2012

vitapigen

Er jeg den eneste der er doven og bruger skrivekartofler fra fryseren???

Det er NEMT og smager skønt med løg, paprika, salt, peber, 1/4 madlavningsfløde og en brik fedtfattig monaysauce

Anmeld

15. juni 2012

Babydream<3

MLT skriver:

Jeg laver dem med løg, salt, peber og paprika. Super lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.