Opskrift på flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

MLT

Fenja09 skriver:

Har ikke lige læst de andre svar, så ved ikke om der allerede er en der har skrevet den opskrift jeg bruger

Kartofler i skiver, løg i ringe, mornaysauce og fløde, man kan også bare bruge mælk eller blande fløde/mælk. Til sidst salt og peber ovenpå det hele.

/Fenja

Det er vist blevet skrevet - men så blev jeg jo bekræftet i, at det er en god/brugt opskrift!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

MLT

Mor til Ella skriver:

Ja, og vi skal bare have boller i karry

Puha, det er ikke lige mig, så GODT det ikke er mig 

Anmeld

15. juni 2012

Zafir

Jeg bruger mornay+skummetmælk Så bruger jeg allroundkrydderi (ja - der springer jeg over hvor gærdet er lavest - men det smager godt). Så bruger jeg gerne løg, porrer og gulerødder (eller fx forårsløg nu her?)

I forhold til kartoffelsorter er det en god idé IKKE at bruge DITTA fx, for de bliver ALDRIG møre i en ovn. Det er faktisk bedst med de 'langsomme' sorter. Som kommer senere på året. Alternativt, så kog dem lidt inden, så de er 'startet op'.

Anmeld

15. juni 2012

Fenja09

MLT skriver:

Det er vist blevet skrevet - men så blev jeg jo bekræftet i, at det er en god/brugt opskrift!!

Ok - jamen det smager også rigtig skønt

Anmeld

15. juni 2012

Raj

Undrer mig lidt over at ingen laver flødekartofler som mig

Jeg bruger kun fløde (ingen mælk eller noget), hvidløg, salt og peber og øverst drysser jeg muskatnød på. I min verden, den eneste måde man kan lave dem på

Du kan jo selvfølgelig undlade hvidløg og putte løg i istedet - men muskatnødden er vigtig!

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Zafir skriver:

Jeg bruger mornay+skummetmælk Så bruger jeg allroundkrydderi (ja - der springer jeg over hvor gærdet er lavest - men det smager godt). Så bruger jeg gerne løg, porrer og gulerødder (eller fx forårsløg nu her?)

I forhold til kartoffelsorter er det en god idé IKKE at bruge DITTA fx, for de bliver ALDRIG møre i en ovn. Det er faktisk bedst med de 'langsomme' sorter. Som kommer senere på året. Alternativt, så kog dem lidt inden, så de er 'startet op'.

Der er jo åbenbart ingen grænser for, hvad man kan komme i flødekartofler  Uhm!

Puha, der ved kartoffelsorter står jeg af  Vi har bare 'normale' kartofler ? Jeg koger hele blandingen inden den kommer i et fad, som en anden har forslået

Anmeld

15. juni 2012

MLT

Raj skriver:

Jeg bruger kun fløde (ingen mælk eller noget), hvidløg, salt og peber og øverst drysser jeg muskatnød på. I min verden, den eneste måde man kan lave dem på

Du kan jo selvfølgelig undlade hvidløg og putte løg i istedet - men muskatnødden er vigtig!

Nu har jeg aldrig set muskatnød .. Er det bare små stykker af nødder man drysser på, eller skal det være pulveriseret (hvis man kan sige det )?

Anmeld

15. juni 2012

Chris86

Raj skriver:

Jeg bruger oftest også muskat.. det gør liiiiige det sidste (Bruger det altdi når jeg laver det med revne kartofler f.eks)...

Anmeld

15. juni 2012

Raj

MLT skriver:

Nu har jeg aldrig set muskatnød .. Er det bare små stykker af nødder man drysser på, eller skal det være pulveriseret (hvis man kan sige det )?

Ja altså man kan købe det som en hel nød og så selv rive det, men der hvor krydderierne er, kan man få det som pulver. Det smager så godt!

Anmeld

15. juni 2012

Raj

Chris86 skriver:

Jeg bruger oftest også muskat.. det gør liiiiige det sidste (Bruger det altdi når jeg laver det med revne kartofler f.eks)...

Ja det giver lidt ekstra. Putter det også i drengens kartoffelmos hvis vi ikke liiige kan finde på andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.