Opskrift på flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.115 visninger
69 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

MLT

Ligger du inde med en god opskrift på flødekartofler, så please del den med mig!! :-D

Vi står og skal have gæster i aften, hvor vi skal grille noget kød, og så vil jeg lave en omgang flødekartofler til, men dem jeg plejer at lave bliver bare så kedelige, så tænkte, at der da må være en som ligger inde med en GOD opskrift :-)??? De skal ikke være aalt for 'fede' :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

HeidiØ

MLT skriver:

Ligger du inde med en god opskrift på flødekartofler, så please del den med mig!! :-D

Vi står og skal have gæster i aften, hvor vi skal grille noget kød, og så vil jeg lave en omgang flødekartofler til, men dem jeg plejer at lave bliver bare så kedelige, så tænkte, at der da må være en som ligger inde med en GOD opskrift :-)??? De skal ikke være aalt for 'fede' :-)

Hvis de ikke skal være for fede, så brug milda i stedet for fløde Men gerne den der 15%, de skal jo smage af lidt. Derudover salt, peber og løg!! Det gir go smag!!

Anmeld

15. juni 2012

MLT

HeidiØ skriver:

Hvis de ikke skal være for fede, så brug milda i stedet for fløde Men gerne den der 15%, de skal jo smage af lidt. Derudover salt, peber og løg!! Det gir go smag!!

Så bare fylde et ovnfastfad med skivekartofler blandet med lidt løg, salt og peber, og så milda hen over?

Anmeld

15. juni 2012

HeidiØ

MLT skriver:

Så bare fylde et ovnfastfad med skivekartofler blandet med lidt løg, salt og peber, og så milda hen over?

Jep! Lav kartoflerne i skiver (hvis det er nye kartofler, ville jeg lade skrællen være) .. Så hakkede løg henover, salt og peber og så mildaen henover så det liiige dækker! Ind i ovnen og når det så er lidt lysbrunt nogle steder med lidt bobler, så er de done! Sys det er boblerne der smager bedst  hihi!

Anmeld

15. juni 2012

MLT

HeidiØ skriver:

Jep! Lav kartoflerne i skiver (hvis det er nye kartofler, ville jeg lade skrællen være) .. Så hakkede løg henover, salt og peber og så mildaen henover så det liiige dækker! Ind i ovnen og når det så er lidt lysbrunt nogle steder med lidt bobler, så er de done! Sys det er boblerne der smager bedst  hihi!

Tak! Det lyder jo nemt og lækkert! :-) Og ikke alt for fed Har du prøvet med hvidløg i?

Anmeld

15. juni 2012

MorDk

Et godt råd:

Lav hele blandingen med løg, fløde, salt, peber... (eller hvad du bruger) i en gryde. Kog fløden lidt op og vend kartoffelskiverne i og hæld derefter i et fad og gør dem færdige i ovnen! Bliver sååå lækkert! På denne måde komme smagen over alt .... *S*

Har altid gjort det på den "gamle facon" og jeg sys at det blir halvtørt!

Anmeld

15. juni 2012

HeidiØ

MLT skriver:

Tak! Det lyder jo nemt og lækkert! :-) Og ikke alt for fed Har du prøvet med hvidløg i?

Ja, det er også rigtig lækkert - blir helt sulten

Ja, har smagt med hvidløg andre steder - det er ikke lige mig! Er mere til den traditionelle der!

Anmeld

15. juni 2012

Sofia24

Jeg bruger halv Milda og halv Mornay-sauce

Det smager MUMS men er også lidt mere fed

Derrudover ligger jeg lidt hakkede løg imellem lagene + salt og lidt peber

Anmeld

15. juni 2012

HeidiØ

MorDk skriver:

Et godt råd:

Lav hele blandingen med løg, fløde, salt, peber... (eller hvad du bruger) i en gryde. Kog fløden lidt op og vend kartoffelskiverne i og hæld derefter i et fad og gør dem færdige i ovnen! Bliver sååå lækkert! På denne måde komme smagen over alt .... *S*

Har altid gjort det på den "gamle facon" og jeg sys at det blir halvtørt!

God idé

Anmeld

15. juni 2012

MorDk

Man kan tilsætte en smule karry om man vil *mums* det er lækkert!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.