Anonym skriver:
hun er en amstaff :/
Vi kan ikke træne hende, da hun er 6 år, og nægter at gøre hvad der bliver sagt, vi har prøvet med godbider, og med søde ord, men de gentagelser osv gør at vi begge render rundt med kronisk hovedpine og det er synd for vores søn at se os blive stresset omkring hende.. Og det med at aflive hende, jeg kan bare ikke tage et valg omkring liv og død for et andet væsen, det kan jeg bare ikke.. Jeg har ikke valgt at få hende, og ved INTET om hunde, min kæreste har prøvet alt hvad der kan prøves og vi kan ikke få hende til at lystre :/
Hvis du ikk kan træffe valget så må din mand.
Man kan ikk anskaffe sig hverken hund kat eller fugl hvis ikk man er indforstået med at det er EN SELV der står med det valg om den skal leve eller ej.
Det en betingelse når man har hun. Man har ansvar. Ligesom hvis den bliver syg og lider så det jeres ansvar at træffe valget om hvornår det etisk korrekt stadig at holde den i live.
Og det præcist samme ansvar og valg som i er forpligtet til at tage nu.
OG i skal tage det nu. For i magter den ikk og den bliver mere skør.
Det også vigtigt man ikk glemmer sine dyr når man får børn. Hunde kan blive meget jaloux. Hvilket kan skyldes mangel på opmærksomhed og derfor den knurre.
Hvis i ikk har nosser til at træffe de nødvendige valg som det omhandler at ha hund eller andre dyr. Så lov jer selv aldrig at anskaffe jer en hund igen !
Anmeld