Får stress og spat af vores hund!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

LilleChelle

En hund er ikke en familiehund af sig selv, hunden opdrages til at være en familiehund. 

- og den opdragelse har I ikke formået at give hende.

Jeg siger I, fordi det er JERES ansvar. Når du bor med den er den også dit ansvar. Det er JER der skal træne med den. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg kan ærligt ikke holde det ud mere. Vores hund gøer hver gang hun høre en lyd, hun er UOPDRAGEN så det siger spar to, hun er røvhamrende vild, og nægter at høre efter hvad man siger. Man kan sige det ti tusinde gange og hun nægter at gøre det, vi har prøvet alt men uden held. Det skal lige siges hun er en muskelhund, og hendes vildskab giver mig direkte stress. Hun trækker når man går med hende, høre ikke efter, gøer konstant og giver vores barn diverse chok, er bange for at han ender med at få dårlige nerver af alle de chok. Når nogen kommer på besøg hopper hun op og nærmest vælter dem omkuld. Andre hunde kan hun heller ikke snakke med uden at overfalde og bide dem. HVAD GØR JEG? jeg nægter at lade hende være sammen med vores dreng, eller i nærheden, da hun før har markeret sig og knuret af mig. 

Jeg vil så gerne have hun kommer hen til et sted uden børn der har forstand på den slags hunde, for vi har direkte prøvet alt uden held, og det er synd for vores dreng at han skal høre på at hun skal skændes ud konstant! Men pga den nye hundelov er det udelukket. Og jeg har fået spat, er kommet til det stadie hvor jeg ikke magter at blive ved med at skælde hende ud.

Jeg er opvokset med søde familie hunde, som var stille og rolige, det er vores SLET ikke. Vi har prøvet alle tricks der står i hundebogen uden held. Jeg magter ikke mere. Og jeg vil ikke aflive hende da det er for synd.

Enten beholder i hende eller gså afliver i hende.

Hun må ikke sælges videre, og synes ærlig talt heller ikke det er ansvarligt.

Anmeld

15. juni 2012

Nadja+Baby+2012

Anonym skriver:

hun er en amstaff :/

Vi kan ikke træne hende, da hun er 6 år, og nægter at gøre hvad der bliver sagt, vi har prøvet med godbider, og med søde ord, men de gentagelser osv gør at vi begge render rundt med kronisk hovedpine og det er synd for vores søn at se os blive stresset omkring hende.. Og det med at aflive hende, jeg kan bare ikke tage et valg omkring liv og død for et andet væsen, det kan jeg bare ikke.. Jeg har ikke valgt at få hende, og ved INTET om hunde, min kæreste har prøvet alt hvad der kan prøves og vi kan ikke få hende til at lystre :/

I kan altid træne en hund - det blir den aldrig for gammel til.

Det er pga. Disse ting hundeloven er til. Jeg synes det er en god ting. Du siger selv at i ikke magter træning = aflivning. Hunden lider jo ikke ve aflivning.. 

Alt andet vil være synd, og det er JERES ansvar.

Anmeld

15. juni 2012

Becks

Det kan aldrig nogensinde blive hundens skyld det her, det er jer som ejere! Hun aner ikke hvem der er leder hjemme hos jer, og hun kan mærke jeres uansvarlighed, jeres usikkerhed og jeres nervøsitet - Det gør hende usikker og nervøs!!!

I skal simpelhen gå til træning med hende, og kan I ikke det, så ville jeg aflive hende, det er hun sgu bedre tjent med- Stakkels hund, som får skylden for alt, når det egentlig er jer som ejere der har fejlet..

En hund er ikke bare én der ligger stille hele dagen, lige skal kløes bag ørene, have 3 gåture og lidt mad og drikke..

En hund skal aktiveres fysisk OG psykisk, minimum 4 lange gåture, hun skal vide hvem der er lederen i flokken hjemme hos jer, så hun ikke bliver forvirret.. Lad være med at skækde hende ud, for det er ikke hendes skyld..

Anmeld

15. juni 2012

MorDk

Har I fundet en løsning??

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

HeXeri skriver:

Erhm, tag nu det her på den sødeste måde muligt. Men det der er I altså selv ude om. Hundeloven er skabt pga der er nogen der ikke magter opgaven. En muskelhund er ikke et legetøj, det er til erfarne hundejere der kan og vil træne deres hunde i især lydighed og intelligenstræning. Det der ender galt en dag, den hund kan så absolut mærke at du ikke tror på dig selv som leder, det skal du have styr på.
Få meldt jer til hundetræning, hvis der er nogen i området der vil arbejde med muskelhunde. Hvis ikke skal I have taget jer en hård beslutning inden det ender helt galt. Tag endeligt ikke fejl, jeres hund lider også under de forhold. Hunden har bare ikke et afløb. Hvorfor i alverden man anskaffer sig dyr af den størrelse og kapacitet uden at sætte sig ind i hvordan de fungerer som race, er ud over min fatteevne. Synd for hunden? Det er synd for hunden nu.

Jah det er træls for jeres barn.... MEN synes det er mindst lige så synd for jeres hund, det er jo ikke hendes skyld i ikke har haft tiden til hende

Og at anskaffe sig en sådan race uden at have tid til hundetræning, er jo tosset.

Har selv en boxer der også er noget af en mundfuld 

Men det er sjældent at det er hundens skyld......  Og går absolut ikke ind for aflivning af hunde der ikke har haft en reel chance, så afsted til træning med en af jer

Anmeld

15. juni 2012

.....

Mor og meget mere skriver:

Det er synd for hunden og for dig - I har aldrig ønsket hinanden. Din kæreste skal have et ultimatum: enten får han den aflivet, eller også tager han det ansvar på sig at få den trænet. Du bliver nødt til at sætte hårdt mod hårdt, før det går galt - og det er din kærestes forbandede pligt at sørge for, den enten får et godt liv eller bliver aflivet. 

Kunne ikke være mere enig

Til TS: Det lyder som om at du har hele ansvaret for hunden. Måske tager jeg fejl? Men hvor er din kæreste henne i billedet? Det var jo ham der ønskede hunden, så kan jeg ikke se at det er din pligt 100% at sørge for at den ændre adfærd

Jeg ville desuden hellere have en aflivet hund, end en søn der kan komme rigtig slemt til skade, hvis den en dag går ud af sit gode skind! Jeg ville aldrig kunne have en hund, jeg ikke følte kunne gå omkring mit barn, uden at tænke på at den måske bider osv.

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg kan ærligt ikke holde det ud mere. Vores hund gøer hver gang hun høre en lyd, hun er UOPDRAGEN så det siger spar to, hun er røvhamrende vild, og nægter at høre efter hvad man siger. Man kan sige det ti tusinde gange og hun nægter at gøre det, vi har prøvet alt men uden held. Det skal lige siges hun er en muskelhund, og hendes vildskab giver mig direkte stress. Hun trækker når man går med hende, høre ikke efter, gøer konstant og giver vores barn diverse chok, er bange for at han ender med at få dårlige nerver af alle de chok. Når nogen kommer på besøg hopper hun op og nærmest vælter dem omkuld. Andre hunde kan hun heller ikke snakke med uden at overfalde og bide dem. HVAD GØR JEG? jeg nægter at lade hende være sammen med vores dreng, eller i nærheden, da hun før har markeret sig og knuret af mig. 

Jeg vil så gerne have hun kommer hen til et sted uden børn der har forstand på den slags hunde, for vi har direkte prøvet alt uden held, og det er synd for vores dreng at han skal høre på at hun skal skændes ud konstant! Men pga den nye hundelov er det udelukket. Og jeg har fået spat, er kommet til det stadie hvor jeg ikke magter at blive ved med at skælde hende ud.

Jeg er opvokset med søde familie hunde, som var stille og rolige, det er vores SLET ikke. Vi har prøvet alle tricks der står i hundebogen uden held. Jeg magter ikke mere. Og jeg vil ikke aflive hende da det er for synd.

Når i lufter hende hvor tid sker det????

Har du prøvet med en af de remme til at sætte rundt om snuden?

Min boxer havde den på 14 dage, så fandt han ud at at gåturen var meget sjovere uden, og gik pænt, så er der perioder hvor vi bruger den, hvis han har en pubertets uge

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

LilleChelle skriver:

En hund er ikke en familiehund af sig selv, hunden opdrages til at være en familiehund. 

- og den opdragelse har I ikke formået at give hende.

Jeg siger I, fordi det er JERES ansvar. Når du bor med den er den også dit ansvar. Det er JER der skal træne med den. 

det er et fælles ansvar.

Anmeld

15. juni 2012

frkrbj

Stakkels hund den er vidst bedst tjent med at blive aflivet! Og fatter ikk man bliver ved at avle de stakkels hunde, i ved vel for Søren at det er et problem at komme af med dem! Synd at nogen stadig støtter op om at købe dem! Så mange dejlige hunde bliver afliver på den konto..

Bøvs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.