Får stress og spat af vores hund!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Altså jeg ville ikke turde beholde hende!

Vi har lige fundet en ny familie til vores labrador, da hun var begyndt at knurre af vores drenge. Det stressede mig helt vildt at jeg ikke følte jeg kunne vende ryggen til hende.

Hvis jeg var dig ville jeg virkelig overveje at skaffe mig af med hende. Hun kan jo være direkte dødbringende hvis noget en dag trigger hende.

Før vi fik børn svor jeg at det aldrig skulle blive på bekostning af vores hunde, men jeg måtte æde mine ord i mig igen. Da hun først begyndte at knurre af drengene når de kom for tæt på hende, var beslutningen truffet. Hun skulle væk. Så vi fandt et ældre ægtepar uden hjemmeboende børn og der bor hun nu. Mødte hende den anden dag, og jeg så en helt anden hund. Hun havde ikke længere det der stressede udtryk i ansigtet. Helt sikkert den rette beslutning for os.

Men problemet for os er hun må jo ikke gives væk, og jeg har ikke samvittigheden til at aflive hende. Hun knurrer ikke af vores dreng, men har gjort det af mig et par gange, og jeg er er så bange for at hun en dag går amok på vores søn fordi han gør noget forkert som at rive i hende eller holde hende i halen, da hun i forvejen er meget vild. Min kæreste siger det gør hun ikke, men han sagde også til mig at hun aldrig bed - hun har bidt mig .. eller markeret sig 2 gange. Så hans ord holder ikke ved mig. jeg vil hverken have hende omkring mig eller ham. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Anonym trådstarter

Hansen1990 skriver:

Hvilke race er hun?

Ærgeligt det med opdragelse.

Med den rette opdragelse får man nemlig de bedste familie hunde ud af dem.

Americans staffort bulldog terrrier.. tror jeg det staves.

Tror jeg gerne på, men som sagt, hun er 6 år, og har åbenbart ikke fået den rigtige opdragelse, for hun er i hvert fald ikke en passende familiehund. Jeg vil aldrig lade mit barn være i nærheden og lege med hende. Jeg tør simpelthen ikke..

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Det er svært... men jeg ville ærlig talt skaffe mig af med hende.

I har et barn som kommer i første række. Og her tænker jeg også sikkerhedsmæssigt. Hvis ikke I kan finde et andet hjem til hende så er min mening altså at få aflivet hende. Det er alle bedst tjent med tror jeg.

Anmeld

14. juni 2012

Ina33

Anonym skriver:

Jeg kan ærligt ikke holde det ud mere. Vores hund gøer hver gang hun høre en lyd, hun er UOPDRAGEN så det siger spar to, hun er røvhamrende vild, og nægter at høre efter hvad man siger. Man kan sige det ti tusinde gange og hun nægter at gøre det, vi har prøvet alt men uden held. Det skal lige siges hun er en muskelhund, og hendes vildskab giver mig direkte stress. Hun trækker når man går med hende, høre ikke efter, gøer konstant og giver vores barn diverse chok, er bange for at han ender med at få dårlige nerver af alle de chok. Når nogen kommer på besøg hopper hun op og nærmest vælter dem omkuld. Andre hunde kan hun heller ikke snakke med uden at overfalde og bide dem. HVAD GØR JEG? jeg nægter at lade hende være sammen med vores dreng, eller i nærheden, da hun før har markeret sig og knuret af mig. 

Jeg vil så gerne have hun kommer hen til et sted uden børn der har forstand på den slags hunde, for vi har direkte prøvet alt uden held, og det er synd for vores dreng at han skal høre på at hun skal skændes ud konstant! Men pga den nye hundelov er det udelukket. Og jeg har fået spat, er kommet til det stadie hvor jeg ikke magter at blive ved med at skælde hende ud.

Jeg er opvokset med søde familie hunde, som var stille og rolige, det er vores SLET ikke. Vi har prøvet alle tricks der står i hundebogen uden held. Jeg magter ikke mere. Og jeg vil ikke aflive hende da det er for synd.

Du har en muskelhund der knurrer og markerer både på dig og din søn? Hvad er du i tvivl om?

Jeg er selv hundeejer, og jeg vil gå langt for min hund.

Men en muskelhund der ikke er under konntrol, mener jeg er en tikkende bombe. Jeg ved at det ikke er en mulighed for jer at give den videre, men havd med at få den aflivet INDEN det går galt??

Anmeld

14. juni 2012

UnderCover37

DU får stress og spat, og mener I har gjort alt?

Hvordan tror du så hunden har det? Den bliver hele tiden skældt ud og véd ikke hvem der bestemmer, hvad den gør forkert (den forstår jo ikke dine ord) og samtidig kan den mærke at I er utrygge og vrede på den...

Hunden har det ad helvede til og har brug for at blive trænet og udfordret - ikke skældt ud.

Ta' ansvar og få den trænet eller ta' konsekvensen og få den aflivet.
Det er såre simpelt for det er sgu synd det der.

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det er svært... men jeg ville ærlig talt skaffe mig af med hende.

I har et barn som kommer i første række. Og her tænker jeg også sikkerhedsmæssigt. Hvis ikke I kan finde et andet hjem til hende så er min mening altså at få aflivet hende. Det er alle bedst tjent med tror jeg.

Vil jeg også. mit største ønske var hun kom hen til nogen der kunne opdrage hende, må hun må ikke gives væk. Og den måde hun er på herhjemme går vi og skælder hende ud konstant, og det er hun i hvert fald ikke godt tjent med og heller ikke godt for hende. Hun tror det er hende der bestemmer og siger 'fuck you' til os andre, og synes virkelig en ordentlig familiehund burde høre efter, så man ikke behøves at være vred og stresset konstant, men at elske og synes ens hund er en fantastisk skabning..

Anmeld

14. juni 2012

Ina33

HeXeri skriver:

Erhm, tag nu det her på den sødeste måde muligt. Men det der er I altså selv ude om. Hundeloven er skabt pga der er nogen der ikke magter opgaven. En muskelhund er ikke et legetøj, det er til erfarne hundejere der kan og vil træne deres hunde i især lydighed og intelligenstræning. Det der ender galt en dag, den hund kan så absolut mærke at du ikke tror på dig selv som leder, det skal du have styr på.
Få meldt jer til hundetræning, hvis der er nogen i området der vil arbejde med muskelhunde. Hvis ikke skal I have taget jer en hård beslutning inden det ender helt galt. Tag endeligt ikke fejl, jeres hund lider også under de forhold. Hunden har bare ikke et afløb. Hvorfor i alverden man anskaffer sig dyr af den størrelse og kapacitet uden at sætte sig ind i hvordan de fungerer som race, er ud over min fatteevne. Synd for hunden? Det er synd for hunden nu.

Helt enig

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

DU får stress og spat, og mener I har gjort alt?

Hvordan tror du så hunden har det? Den bliver hele tiden skældt ud og véd ikke hvem der bestemmer, hvad den gør forkert (den forstår jo ikke dine ord) og samtidig kan den mærke at I er utrygge og vrede på den...

Hunden har det ad helvede til og har brug for at blive trænet og udfordret - ikke skældt ud.

Ta' ansvar og få den trænet eller ta' konsekvensen og få den aflivet.
Det er såre simpelt for det er sgu synd det der.

Den forstår vores ord, den forstår en MASSE ord, men gider ikke høre efter. Den forstår læg dig og alle de andre ting, men nægter at gøre det. 

Vi prøver at tage kontrol, men den kan ikke tages kontrol over, for den er skide ligeglad, vi har prøvet med godbider, klap, alt. Men næ, den er bare som den er, hele vejen igennem.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Vil jeg også. mit største ønske var hun kom hen til nogen der kunne opdrage hende, må hun må ikke gives væk. Og den måde hun er på herhjemme går vi og skælder hende ud konstant, og det er hun i hvert fald ikke godt tjent med og heller ikke godt for hende. Hun tror det er hende der bestemmer og siger 'fuck you' til os andre, og synes virkelig en ordentlig familiehund burde høre efter, så man ikke behøves at være vred og stresset konstant, men at elske og synes ens hund er en fantastisk skabning..

HUN er jeres ANSVAR!

Hvorfor må hun ikke gives væk? Det er jeres hund?

Hvis I ønsker at beholde hende så må I også gøre ALT for at hun får et godt hundeliv og ikke et liv som en hund er mangler udfordringer, opdragelse, respekt og kærlighed. Det er sgu synd! Så heller aflive hende så hun kan få fred i sit sind ♥

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Den forstår vores ord, den forstår en MASSE ord, men gider ikke høre efter. Den forstår læg dig og alle de andre ting, men nægter at gøre det. 

Vi prøver at tage kontrol, men den kan ikke tages kontrol over, for den er skide ligeglad, vi har prøvet med godbider, klap, alt. Men næ, den er bare som den er, hele vejen igennem.

Jeg sys I stempler hende frem for at finde frem til sagens kerne!

Og i dette tilfælde ser jeg JER som problemet!

Undskyld men det mener jeg altså!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.