HeXeri skriver:
Muskelhunde er skam familiehunde, store racer er som oftest de mest blide og fintfølende hunde du kan finde. Men netop fordi de er så empatiske, ender det ofte galt. Desværre er disse hunde blevet brugt af typisk aggressive mennesker her i Danmark, men i andre lande er de accepteret som de blide kæmper de egentligt er. Jeg er selv opvokset med muskelhunde, du finder ikke en mere beskyttende hund end dem.
Men du sagde ja til hunden da du sagde ja til manden, det var en pakke. Og du kan ikke nu melde dig ud af det. Træning af kæledyr er en fællesopgave og alle skal deltage på lige fod, er du den heldige at gå hjemme på barsel er det jo så dig der er omkring den mest og derfor dig der automatisk skal indtræde i en lederposition. I kommer ikke udenom en stor arbejdsbyrde, sådan er det ikke at opdrage dem fra starten af.
Jeg ved godt at det er folks mening men hør nu her:
JEG er ikke en hunde person overhovedet! Jeg har prøvet hvad der skal prøves, jeg har været SÅ sød ved hende, at du tror det er løgn, faktisk måske alt for sukkersød, og prøvet at give hende alt opmærksomhed, luftning og kæleri der kan gives for at hun måske ville blive mere blødsød, Men det endte med en dag hun markerede sig på mig, og siden den dag har jeg været rædselslagen, og nægter at arbejde med hende, være omkring hende og lade hende være omkring min søn. Jeg har ikke været med til at opdrage hende, jeg har prøvet mit for at være god og kærlig ved hende for at hun måske kunne blive en mere rolig familiehund, MED BAGSLAG. De siger at lange gåture og masse motion virker - ikke for hende, selv efter alt krudt er brændt af er hun stadig ulydig og gøer og er røvhamrende irriterende! Jeg kan ikke mere, jeg VIL ikke mere, og spørger herinde for at få lidt visdom, jeg nægetr at gå til hundetæning med en hund jeg ikke gider, og som før har set sig sur på mig, og jeg vil ikke have min barsel skal dreje sig om hende, da den skal bruges sammen med min søn. Jeg har ikke ville andet end at være sød ved hende og gjrt mit, men hun er stadig skide irriterende.
Anmeld