Får stress og spat af vores hund!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

HUN er jeres ANSVAR!

Hvorfor må hun ikke gives væk? Det er jeres hund?

Hvis I ønsker at beholde hende så må I også gøre ALT for at hun får et godt hundeliv og ikke et liv som en hund er mangler udfordringer, opdragelse, respekt og kærlighed. Det er sgu synd! Så heller aflive hende så hun kan få fred i sit sind ♥

hun er en amstaff :/

Vi kan ikke træne hende, da hun er 6 år, og nægter at gøre hvad der bliver sagt, vi har prøvet med godbider, og med søde ord, men de gentagelser osv gør at vi begge render rundt med kronisk hovedpine og det er synd for vores søn at se os blive stresset omkring hende.. Og det med at aflive hende, jeg kan bare ikke tage et valg omkring liv og død for et andet væsen, det kan jeg bare ikke.. Jeg har ikke valgt at få hende, og ved INTET om hunde, min kæreste har prøvet alt hvad der kan prøves og vi kan ikke få hende til at lystre :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Ina33

MorDk skriver:

HUN er jeres ANSVAR!

Hvorfor må hun ikke gives væk? Det er jeres hund?

Hvis I ønsker at beholde hende så må I også gøre ALT for at hun får et godt hundeliv og ikke et liv som en hund er mangler udfordringer, opdragelse, respekt og kærlighed. Det er sgu synd! Så heller aflive hende så hun kan få fred i sit sind ♥

Hun må ikke gives væk fordi det er muskelhund, og hundeloven siger at muskelhunde ikke må videreformidles, ligesom de også skal have mundkurv på osv....

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Min mand anskaffede sig den i sin tid som 'familiehund' eller kæledyr, og har fået afvide at i Tyskland er det en familiehund, hvilket må være direkte løgn for vores hund er jo ikke en familiehund, trods den er blevet opdraget som en! og vi magter ikke hundetræning, da vi lige har fået vores første barn. Det er først nu at jeg kan mærke at det at have en hund som hende ikke tiltaler mig overhovedet, hun stresser mig så voldsomt at mig og min mand gentagende gange har kommet op og skændes over hende. Faktisk skændes vi KUN om hende. 

Jeg ved godt det er vores skynd en del af det, for man bør ikke anskaffe sig en så voldsom hund uden at vide hvordan man opdrager den. Men som sagt - jeg var ikke med i at anskaffe den. Og jeg magter ikke opdrage den, og kan slet ikke holde til hun er som hun er. 

Muskelhunde er skam familiehunde, store racer er som oftest de mest blide og fintfølende hunde du kan finde. Men netop fordi de er så empatiske, ender det ofte galt. Desværre er disse hunde blevet brugt af typisk aggressive mennesker her i Danmark, men i andre lande er de accepteret som de blide kæmper de egentligt er. Jeg er selv opvokset med muskelhunde, du finder ikke en mere beskyttende hund end dem.
Men du sagde ja til hunden da du sagde ja til manden, det var en pakke. Og du kan ikke nu melde dig ud af det. Træning af kæledyr er en fællesopgave og alle skal deltage på lige fod, er du den heldige at gå hjemme på barsel er det jo så dig der er omkring den mest og derfor dig der automatisk skal indtræde i en lederposition. I kommer ikke udenom en stor arbejdsbyrde, sådan er det ikke at opdrage dem fra starten af.

Anmeld

14. juni 2012

OverTheRainbow

Anonym skriver:

Jeg kan ærligt ikke holde det ud mere. Vores hund gøer hver gang hun høre en lyd, hun er UOPDRAGEN så det siger spar to, hun er røvhamrende vild, og nægter at høre efter hvad man siger. Man kan sige det ti tusinde gange og hun nægter at gøre det, vi har prøvet alt men uden held. Det skal lige siges hun er en muskelhund, og hendes vildskab giver mig direkte stress. Hun trækker når man går med hende, høre ikke efter, gøer konstant og giver vores barn diverse chok, er bange for at han ender med at få dårlige nerver af alle de chok. Når nogen kommer på besøg hopper hun op og nærmest vælter dem omkuld. Andre hunde kan hun heller ikke snakke med uden at overfalde og bide dem. HVAD GØR JEG? jeg nægter at lade hende være sammen med vores dreng, eller i nærheden, da hun før har markeret sig og knuret af mig. 

Jeg vil så gerne have hun kommer hen til et sted uden børn der har forstand på den slags hunde, for vi har direkte prøvet alt uden held, og det er synd for vores dreng at han skal høre på at hun skal skændes ud konstant! Men pga den nye hundelov er det udelukket. Og jeg har fået spat, er kommet til det stadie hvor jeg ikke magter at blive ved med at skælde hende ud.

Jeg er opvokset med søde familie hunde, som var stille og rolige, det er vores SLET ikke. Vi har prøvet alle tricks der står i hundebogen uden held. Jeg magter ikke mere. Og jeg vil ikke aflive hende da det er for synd.

Hej..!

Tror desværre aflivning er den eneste udvej? Især når den har markeret/knurret.. Det er aldrig et godt tegn og at den så også er uopdragen og angriber andre hunde? Den er ikke god

Dit barn skal jo helst ikke opleve at blive bidt, blodigt hundeslagsmål eller det der er være..

Jeg er selv møg hundeglad og mit hjerte ville være knust hvis min egen hund udviste den adfærd jeres gør. Min vuf er (heldigvis) meget velopdragen og nem at opdrage, men hvis hun en dag udviser aggresivitet mod min søn så ville der i sidste ende kun være en udvej. 

Håber du får truffet den rigtige beslutning. Måske kunne en hundetræner ala hende der Victoria fra det der hundeprogram, hjælpe jer? 

Mvh Sissal

Anmeld

14. juni 2012

aarhusmor

Jeg synes I skal lave en annonce hvor I søger efter en træner. Måske kan det være at få gange er nok. Bare lige for at høre fra en der er vant til hunde, om det er en umulig opgave.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

hun er en amstaff :/

Vi kan ikke træne hende, da hun er 6 år, og nægter at gøre hvad der bliver sagt, vi har prøvet med godbider, og med søde ord, men de gentagelser osv gør at vi begge render rundt med kronisk hovedpine og det er synd for vores søn at se os blive stresset omkring hende.. Og det med at aflive hende, jeg kan bare ikke tage et valg omkring liv og død for et andet væsen, det kan jeg bare ikke.. Jeg har ikke valgt at få hende, og ved INTET om hunde, min kæreste har prøvet alt hvad der kan prøves og vi kan ikke få hende til at lystre :/

Ej men i må tage en beslutning!

I kan altså ikke byde hende sådan et hundeliv og jeg forstår slet slet slet slet ikke at I ikke vælger at få hende aflivet nu hvor I ved alle andre muligheder "åbenbart" er udlukkede....

I har en søn som I skal være forældre for og har ansvaret for. Hvad vil I gøre den dag hunden fare i hovedet på jeres dreng fordi jeres hun er blevet så "psykisk ustabil" pga. manglende opdragelse, træning, udfordringer, kærlig osv? Vil I kunne tilgive det? Skal der en ulykke til før I reagerer?

Anmeld

14. juni 2012

1990h

Anonym skriver:

Americans staffort bulldog terrrier.. tror jeg det staves.

Tror jeg gerne på, men som sagt, hun er 6 år, og har åbenbart ikke fået den rigtige opdragelse, for hun er i hvert fald ikke en passende familiehund. Jeg vil aldrig lade mit barn være i nærheden og lege med hende. Jeg tør simpelthen ikke..

Amerikans staffordShire terrier. Samme som vores.

Så hvis i ikk magter at opdrage den eller gå til hunde træning ja så aflivning desværre nok eneste mulighed.

For nej den må ikk få nyt hjem. Da ny ejer ikk kan omregistrere den i dansk hunde register som er lovkrav også kan den heller ikk forsikres. Eller jo det kan den men det bliver skide dyrt hvis noget sker og den ikk er registreret i ny ejers navn og forsikringstagerens navn.

Så inden hunden bliver ødelagt helt er der nok ikk så meget at gøre. i ville gøre den en større tjeneste at aflive den end at lade den leve hos jer som ikke magter den

Anmeld

14. juni 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Den forstår vores ord, den forstår en MASSE ord, men gider ikke høre efter. Den forstår læg dig og alle de andre ting, men nægter at gøre det. 

Vi prøver at tage kontrol, men den kan ikke tages kontrol over, for den er skide ligeglad, vi har prøvet med godbider, klap, alt. Men næ, den er bare som den er, hele vejen igennem.

Den gider ikke og siger "fuck jer"?
Tror du virkeligt hunden tænker sådan? Den er røv forvirret og dårligt opdraget,

Hvis skyld er det, at den ikke er ordentligt opdraget? Det er ihvertfald IKKE hundens skyld!

Det er jeres (din kæreste?) ANSVAR at opdrage den ordentligt og hvis I ikke magter opgaven må I tage konsekvensen og give den fred.
Den har det jo helt tydeligt forfærdeligt lige nu,

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Muskelhunde er skam familiehunde, store racer er som oftest de mest blide og fintfølende hunde du kan finde. Men netop fordi de er så empatiske, ender det ofte galt. Desværre er disse hunde blevet brugt af typisk aggressive mennesker her i Danmark, men i andre lande er de accepteret som de blide kæmper de egentligt er. Jeg er selv opvokset med muskelhunde, du finder ikke en mere beskyttende hund end dem.
Men du sagde ja til hunden da du sagde ja til manden, det var en pakke. Og du kan ikke nu melde dig ud af det. Træning af kæledyr er en fællesopgave og alle skal deltage på lige fod, er du den heldige at gå hjemme på barsel er det jo så dig der er omkring den mest og derfor dig der automatisk skal indtræde i en lederposition. I kommer ikke udenom en stor arbejdsbyrde, sådan er det ikke at opdrage dem fra starten af.

Jeg ved godt at det er folks mening men hør nu her:

JEG er ikke en hunde person overhovedet! Jeg har prøvet hvad der skal prøves, jeg har været SÅ sød ved hende, at du tror det er løgn, faktisk måske alt for sukkersød, og prøvet at give hende alt opmærksomhed, luftning og kæleri der kan gives for at hun måske ville blive mere blødsød, Men det endte med en dag hun markerede sig på mig, og siden den dag har jeg været rædselslagen, og nægter at arbejde med hende, være omkring hende og lade hende være omkring min søn. Jeg har ikke været med til at opdrage hende, jeg har prøvet mit for at være god og kærlig ved hende for at hun måske kunne blive en mere rolig familiehund, MED BAGSLAG. De siger at lange gåture og masse motion virker - ikke for hende, selv efter alt krudt er brændt af er hun stadig ulydig og gøer og er røvhamrende irriterende! Jeg kan ikke mere, jeg VIL ikke mere, og spørger herinde for at få lidt visdom, jeg nægetr at gå til hundetæning med en hund jeg ikke gider, og som før har set sig sur på mig, og jeg vil ikke have min barsel skal dreje sig om hende, da den skal bruges sammen med min søn. Jeg har ikke ville andet end at være sød ved hende og gjrt mit, men hun er stadig skide irriterende.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Loppe skriver:

Hun må ikke gives væk fordi det er muskelhund, og hundeloven siger at muskelhunde ikke må videreformidles, ligesom de også skal have mundkurv på osv....

Så har du jo selv svaret! Nu må I sgu vise at I har nosser og kan tage et ansvar! Send den stakkels hund i hundehimmelen... ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.