Jeg synes det er farligt at dømme andre i forhold til et så personligt spørgsmål.
Jeg har ikke meldt mig som donor, men vil gerne og det er min familie helt klar over hvis jeg dør.
Men min mand lever buddhistisk og har en overbevisning om at der altid vil sidde noget karma tilbage i dine organer, selvom sjælen har forladt kroppen. Der kan gå mange døgn før denne karma er helt ude af den fysiske krop, hvilket er problematisk hvis organerne, man donerer væk, skal være så friske som muligt. Derfor kan god som dårlig karma, enten aldrig rigtigt blive forløst hos den fysiske krop den forlader, samt at den i teorien kan vandre med over i en ny krop og påvirke den man donerer til positivt eller negativt.
Ja, nu blev det meget teoretisk. Min pointe er at man kan have sine grunde til ikke at ville donere væk og stadig være et godt og medfølende menneske. Vi ved jo ikke nogen af os, hvad der venter os i døden. Derfor kan man kun snakke om at døden er noget sørgeligt og skidt, for os der lever, men ikke nødvendigvis for dem der dør?!?
Derfor synes jeg heller ikke at man altid SKAL vælge at livet er det bedste for et menneske, for vi ved reelt ikke hvad der sker når vi dør...
Anmeld