jeg er også organ-donor, og de må tage alt hvad de overhovedet kan bruge - og mine kære kender til den beslutning, og respekterer den fuldt ud. Min mand er det også , og der må de tage det hele undtaget hornhinder.
Hvis det frygtelige skulle ske og vi mistede Lasse, så HÅBER jeg, vi har modet/overskudet til at donere hans organer. Det er i hvert fald det jeg tænker om det.... Tænk at hans organer ville redde et barn, så en anden familie ikke skulle igennem det samme.... det er en rar tanke, - uanset hvad, så ville han jo ikke komme tilbage til os, så hvorfor ikke hjælpe andre?? og omvendt, hvis man står i den frygtlige situation at ens barn havde brug for en livreddende organ transplantation - så ville man jo være så evigt og ubeskrivelig taknemmelig over at modtage - så jeg mener faktisk også der burde være en lov, der hedder at det går begge veje: Hvis du vil modtage, må du også give. Og så mener jeg også at man burde være donor automatisk, men med mulighed for fravælgelse....
Men jeg ved jo ikke om jeg reelt ville kunne holde ud, at de skulle skære i hans lille krop, uha uha uha...... og jeg håber aldrig jeg skal tage stilling.
Jannie
Anmeld