organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

saxa

Jeg donerer "næsten" alt med familien accept. Men har gjort det meget klart at jeg vil donere for at hjælpe andre - jeg vil jo også gerne selv have hjælp hvis jeg stod i sådan en situation. Det eneste de ikke må tage, er mine øjne(nethinder) da jeg har en fantasi om at jeg gerne vil kunne "se" når jeg engang tager bort, istedet for et liv efter døden i total mørke...
Tager det lidt som en selvfølge at donere!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Lise

Det er efterhånden en del år siden jeg fik mig selv registreret som donor - de må tage alt med undtagelse af hud og hornhinder. Kan bare ikke ha' tanken om det sidste Jeg har også hele tiden gået rundt med det lille kort i pungen, og har talt med min familie og kæreste om det, så de er helt clear med at det er sådan jeg ønsker det. Hvis jeg dør er der ingen grund til at mit hjerte, mine lunger etc dør med mig, hvis det kan undgås - måske kan de give andre mennesker et lykkeligt liv.

Har ikke taget stilling på Simons vegne. Måske vil jeg bare ignorere at det kunne blive aktuelt.....

Anmeld

28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Nej, det giver absolut ingen mening...det var skrækkeligt...Men sådanne historier skal jo huske os andre på at leve livet nu og her og ikke gå op i alt det ligegyldige...hvad er det der har betydning...
Stort kram og undskyld jeg fik gjort dig ked, det var ikke min hensigt...

Det skal du ikke tænke på!! tror faktisk det var meget godt lige at åbne mine øjne lidt!!
For du har fuldstændig ret.. hvor bruger man dog utroligt meget tid på at udskyde alt muligt.. det må være slut nu!
Så faktisk TAK Eva..

Anmeld

28. april 2009

saxa

Eva skriver:

>nej, det burde ingen....og det kommer man sig sikkert heller aldrig over. Det har jo selvfølgelig været hårdt og hun var blevet steriliseret, så da hende og hendes man skulle prøve at få et barn mere, var det jo en hård omgang. Hun blev aldrig gravid og de endte med at blive skilt.
De var lige blevet gift da deres søn døde,...han havde været brudesvend og billederne fra brylluppet fik de først efter hans død...han blev begravet i hans brudesvend tøj....den lille mand..

Puha.. Det var da det værste der kunne ske.. Sidder med gåsehud og tårer i øjnene nu..

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

Det skal du ikke tænke på!! tror faktisk det var meget godt lige at åbne mine øjne lidt!!
For du har fuldstændig ret.. hvor bruger man dog utroligt meget tid på at udskyde alt muligt.. det må være slut nu!
Så faktisk TAK Eva..

-smiler- jamen det var så lidt...ja, vi skal altså huske at leve og nyde det..vores familie, venner, børn...ja, hele livet...det er jo fantastisk...
Knus..

Anmeld

28. april 2009

A.

ja selvfølgeligt må de tage ALT har jo slet ikke brug for det mere..så hvorfor ikke hjælpe andre? og vil aldrig at min familie skulle bestemme om andre må tage mine orgener eller ej..det vil jeg simplehen ikke udsætte dem for det er sikkert en hård omgang at bestemme ja eller ej..derfor har jeg taget selv beslutning at de må tage alt hvad man kan bruge..

Anmeld

28. april 2009

Pia.

Jeg har faktsik ikke taget stilling til det - men som udgangspunkt JA, selvfølgelig må de det... men de fik altså ikke noget fra mine børn... - skulle den frygtelige ulykke ramme mig en dag at jeg mister et barn så skal de begraves hele - der skal ikke mangle noget som helst fra dem - ja det er måske egoistisk at tænke sådan, men kunne ikke forstille mig det anderledes...

en anden ting jeg tænker på - jer som med glæde donere jeres organer væk, hvorfor må de så ikke tage det hele - hvad er det med de øjne, hud og hjerte som skal blive tilbage ? Spørg nu mere nysgerrigt....

Grimt emne .... Nu er jeg jo så heldig at leve for evigt så jeg slipper for at skal tage stilling... ....

Knus katten Pia, med de 9 liv plus lidt ekstra....

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

PiaR skriver:

Jeg har faktsik ikke taget stilling til det - men som udgangspunkt JA, selvfølgelig må de det... men de fik altså ikke noget fra mine børn... - skulle den frygtelige ulykke ramme mig en dag at jeg mister et barn så skal de begraves hele - der skal ikke mangle noget som helst fra dem - ja det er måske egoistisk at tænke sådan, men kunne ikke forstille mig det anderledes...

en anden ting jeg tænker på - jer som med glæde donere jeres organer væk, hvorfor må de så ikke tage det hele - hvad er det med de øjne, hud og hjerte som skal blive tilbage ? Spørg nu mere nysgerrigt....

Grimt emne .... Nu er jeg jo så heldig at leve for evigt så jeg slipper for at skal tage stilling... ....

Knus katten Pia, med de 9 liv plus lidt ekstra....

Skynd dig at få meldt dig til...det kan gøres over nettet....
Jeg havde engang noget med at de ike måtte tage mit hjerte, men nu er jeg ligeglad, der hvor jeg skal hen bagefter, de skal jeg ikke bruge den gamle krop...der får jeg en ny smækker en, uden strækmærker, det eneste jeg ikke håber, det er at mine gamle babser venter på mig...derover i det hinsides...
knus..

Anmeld

28. april 2009

Pia.

Eva skriver:

Skynd dig at få meldt dig til...det kan gøres over nettet....
Jeg havde engang noget med at de ike måtte tage mit hjerte, men nu er jeg ligeglad, der hvor jeg skal hen bagefter, de skal jeg ikke bruge den gamle krop...der får jeg en ny smækker en, uden strækmærker, det eneste jeg ikke håber, det er at mine gamle babser venter på mig...derover i det hinsides...
knus..

TAK FOR GRINET, Dit fantastiske skønne, skøre menneske... - nej de gamle babser dem har vi doneret væk Eva så dem får vi ikke igen... *SSSS* håber jeg da ikke... - mine passede bedre på en ældre dame krop - eller nej det passer ikke for min mormor på 84 år har pænere bryster end jeg havde....

Anmeld

28. april 2009

pernille_p87

Jeg må desværre ikke være donor. Jeg har tidligere haft en blodprop i benet og i lungerne pga et forhøjet homocystein. Derfor må jeg ikke. Men ville gerne hvis jeg måtte. Læser selv til sygeplejerske så hvis jeg ikk skulle gå ind for det, hvem skulle så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.