organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

Stumpen

Eva skriver:

Flot...virkelig...min veninde mistede en lille dreng...frisk om morgenen og om eftermiddagen skulle de vælge om de skulle give hans organer væk...de gav det hele væk og jeg er fuld af respekt for at de kunne det. Måske hans død så giver mere mening?
Puha...
Knus..

Nej hvor tragisk Eva.. Ved de hvad han døde af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hvorfor??? Jeg vil hellere vide hvorfor nogen ikke gør det? Jeg mener at det burde være en selvfølge at man gør det og så kunne man evt melde sig fra hvis ikke man ville...men er man død, har man så krav på sin krop??
Knus eva..

Helt enig - men som du selv siger, så er det der bremser de fleste nok hensynet til de efterladte... Derfor har jeg IKKE nogen klausul med familiens godkendelse - det skal de slet ikke stå og tage stilling til, så den beslutning tager jeg for dem.

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Nej hvor tragisk Eva.. Ved de hvad han døde af?

Ja, meget tragisk..moderen var inde hos en veninde og hendes lille søn legede udenfor...da de skulle hjem ledte hun efter ham og fandt ham tilsidst nedenfor sådan en elmast...ingen ved hvad der skete, men han er nok faldet ned.
Han lå og blødte ud af mund, næse og øre og ja....han var hjernedød...det var så voldsomt...
Knus..

Anmeld

28. april 2009

Moderator

Eva skriver:

Ja, meget tragisk..moderen var inde hos en veninde og hendes lille søn legede udenfor...da de skulle hjem ledte hun efter ham og fandt ham tilsidst nedenfor sådan en elmast...ingen ved hvad der skete, men han er nok faldet ned.
Han lå og blødte ud af mund, næse og øre og ja....han var hjernedød...det var så voldsomt...
Knus..

Ej, puha!
Sådan noget skal ingen bare opleve!! hvordan pokker har hun klaret det?

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

det har jeg fordi at hvis mine organer kan hjælpe et andet menneske med at leve, så skal de selvfølgelig det...jeg skal jo ligesom ikke bruge dem, når jeg er død

Anmeld

28. april 2009

charlottekri

Stumpen skriver:

De må tage hvad de vil undtagen mit hjerte.. Min kæreste er dog imod det, men mener ikke familien bliver spurgt i dag, hvis jeg går bort, eller er jeg galt på den??

Ville gerne give Mathildes organger væk -på nær hjertet, hvis hun skulle gå bort fra os.. Men ved at det ville Karsten aldrig gå med til og jeg ved heller ikke om jeg kunne, hvis det skulle komme dertil, men hvis det kunne redde andre børn, så ville det jo være en stor ting, for min lille pige ville jo være væk lige meget hvad...

du kan sætte kryds i et felt, hvor du siger at familien skal give deres accept før de må tage dine organer

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

Rosa skriver:

Helt enig - men som du selv siger, så er det der bremser de fleste nok hensynet til de efterladte... Derfor har jeg IKKE nogen klausul med familiens godkendelse - det skal de slet ikke stå og tage stilling til, så den beslutning tager jeg for dem.

helt enig....det bestemmer jeg også helt selv

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

Ej, puha!
Sådan noget skal ingen bare opleve!! hvordan pokker har hun klaret det?

>nej, det burde ingen....og det kommer man sig sikkert heller aldrig over. Det har jo selvfølgelig været hårdt og hun var blevet steriliseret, så da hende og hendes man skulle prøve at få et barn mere, var det jo en hård omgang. Hun blev aldrig gravid og de endte med at blive skilt.
De var lige blevet gift da deres søn døde,...han havde været brudesvend og billederne fra brylluppet fik de først efter hans død...han blev begravet i hans brudesvend tøj....den lille mand..

Anmeld

28. april 2009

Moderator

Eva skriver:

>nej, det burde ingen....og det kommer man sig sikkert heller aldrig over. Det har jo selvfølgelig været hårdt og hun var blevet steriliseret, så da hende og hendes man skulle prøve at få et barn mere, var det jo en hård omgang. Hun blev aldrig gravid og de endte med at blive skilt.
De var lige blevet gift da deres søn døde,...han havde været brudesvend og billederne fra brylluppet fik de først efter hans død...han blev begravet i hans brudesvend tøj....den lille mand..

Nu sidder jeg bare og tuder!
Jeg forstår ikke at sådan noget sker... Selvom jeg ikke er religiøs kan jeg ikke lade være med at tænke "hvad har jeg gjort for at fortjene det her" eller "hvad har DE gjort for at fortjene det her"...
Hvor er det bare en ganske forfærdelig historie!!
Er bare ikke retfærdigt!!!!

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

Nu sidder jeg bare og tuder!
Jeg forstår ikke at sådan noget sker... Selvom jeg ikke er religiøs kan jeg ikke lade være med at tænke "hvad har jeg gjort for at fortjene det her" eller "hvad har DE gjort for at fortjene det her"...
Hvor er det bare en ganske forfærdelig historie!!
Er bare ikke retfærdigt!!!!

Nej, det giver absolut ingen mening...det var skrækkeligt...Men sådanne historier skal jo huske os andre på at leve livet nu og her og ikke gå op i alt det ligegyldige...hvad er det der har betydning...
Stort kram og undskyld jeg fik gjort dig ked, det var ikke min hensigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.