Spørgsmål til børne- og ungeydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Angelspot

KakaoDrik skriver:

Bleer til 55 kr i aldi pr pakke. 2 pakker pr måned. 110 kr. 330 kr for 3 mdr. (Ved godt at barnet kun er der 50% af tiden)

Vådservietter max 3 pakker,da engangsklude er bedre for huden plus man får mange flere for pengene. 3 pakker vs til 1 pr måned og 1 pakke engangsvaskeklude. 40 kr i netto

Legetøj,..hørt om dba og trendsales? Børn er ikke dyrere end man gør dem til

Jeg ville ønske for de forældre det her omhandler at de tog ud og handlede sammen. Købte dobbelt op af alt -undtagen legetøjet da barnet skal have noget ved hver især det kan glæde sig at komme hjem til hver især til. Ville være dejligt hvis de delte de sidste penge der var tilbage,for så var der ingen brok omkring det emne 

Jeg havde ikke held med mig, da jeg klikkede på din profil for at se hvor mange børn du har i din hustand, så ved ikke hvilket grundlag du har at tale ud fra

Men nu har jeg nu aldrig haft held med kun at bruge 330 kr på bleer på 3 mdr, selvom jeg bruger de billige, 2 pakker bleer hjemme hos mig er ikke nok, men det er vel også et spørgsmål om hvor tør man ønsker sin babys numse. 

Og jo tak, jeg har skam handlet en hel del på både dba og Trendsales, så ingen grund til at være nedladende. På en su er man nødt til at nøjes med brugt legetøj, og tøj for den sags skyld, så jeg bruger størstedelen af min tid på disse sites. Nej, børn er ikke dyrere end man gør dem til, men de koster sgu penge alligevel

Og enig bliver vi jo nok ikke, så fred være med det. Nu er vi selv de heldige der skal betale børnepenge til to skønne unger der bor hos deres mor, vi vil skam gerne have halvdelen af pengene, men synes faktisk det er rimeligt nok at moderen får hver eneste klink, for der er rigtig mange udgifter med at være bopælsforældre. Men  for din mening og holdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Pige2009

wamse skriver:

Altså de tilfalder bopælsforældren, men hvis i ellers deler alle udgifter, så synes jeg faktisk at far har ret rent moralsk.

Helt enig. Jeg har sagt til Lauras far, at den dag, Laura begynder at være fast hos ham (det sker nok aldrig), vil jeg ikke længere kræve bidrag Det er selvfølgeligikke helt det samme, men alligevel.. 

Anmeld

12. juni 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

Så må du jo blive lidt hård i kanten? Næste gang hun har brug for ting, så stik ham en liste så må han jo ud og finde det til hende?
Han bliver jo kun ved med at være dybt urimelig indtil du ikke finder dig i det mere

Er enig med dig Så længe han får lov, så gør han det også

Anmeld

13. juni 2012

mor2100kbh

Kan høre at mit spørgsmål har sat gang i en del, hvilket ikke helt var meningen.

Han har hende 3,5time hver anden dag samt 9,5time den ene dag i weekenden. 

Og jeg bruger meget af min tid med at købe brugt legetøj, møbler og tøj (hvilket dog er blevet ldt sværere at finde efter hun er blevet ældre). Så jeg mener ikke jeg sløser med pengene.

Dog kan børn godt være dyrere end man gør dem til. Min datters første vinter var hun igennem 3 str i flyverdragter (som bliver dyrt i længden selvom de er købt brugt). Den anden vinter nøjes hun med 2 str. 

Hun har ikke kunnet bruge overgangssko mere end 1 sæson hvilket vil sige der skal købes 2 par om året. Og da hun har høj vrist og bred fod så har vi været nødt til at købe nogle lidt dyrere da hun ikke har kunnet passe andet.

Men har besluttet mig for at det må være fair at han får 1/3 og jeg får 2/3. Og så står jeg også for de lidt større køb som fx fodtøj og overtøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.