Spørgsmål til børne- og ungeydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

mor2100kbh

FruStolpe skriver:

Jeg bliver så trist over at læse om sådan noget. Det er tragisk at man ikke engang kan finde ud af at dele 4200 hver 3. mdr. Hvordan skal det så gå sidenhen??

Jeg synes i skal sætte dem ind på en konto til jeres datter. Derfra købes tøj mm og så slipper i for balladen..... Det ville være mit bud

Tror mig der er meget mere end det vi ikke kan finde ud af desværre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

FruStolpe

enligmorkbh skriver:

Tror mig der er meget mere end det vi ikke kan finde ud af desværre...

Anmeld

12. juni 2012

FruK

Hvis han skal have halvdelen, skal I også dele alle udgifter. Tøj, institution, ulykkesforsikring, frisør osv. Og han skal så selv sørge for bleer og alt hvad hun ellers skal bruge, når han har hende.

Min søns far og jeg har ham lige meget, og vi har bibeholdt ordningen fra jeg havde ham mest; jeg får tilskud og standard børnebidrag fra far, men betaler så til gengæld institution (fuld pris, så det er en ret stor udgift) samt alt hvad han har brug for af tøj og sko samt forsikring. Det er nemmere for os begge to, at vi ikke skal diskutere hver gang der skal købes noget, hvad skal det være, hvad må det koste, hvis tur er det til at betale osv.

Når han bliver større vil vi måske gerne have at han har tøj begge steder, så han ikke skal slæbe det med frem og tilbage (det gør de voksne for ham nu), og så kunne jeg forestille mig at vi deler bærnepengene og så betaler hvert vores - til den tid vil der ikke længere skulle betales pasning.

Anmeld

12. juni 2012

TeamRocket

Altså hvis det er dig der køber tøj og sko, medicin, legetøj, frisør osv så er der jo ingen pointe i at dele dem med ham.

Anmeld

12. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
enligmorkbh skriver:

også selvom han ikke engang køber sine egne bleer til hende?

du skriver at i har lige mange udgifter og at i har hende lige meget. Derfor kan jeg ikke se hvorfor man ikke kan deles om det.

Den der har bopælsadressen har også retten til børnepenge, men jeg synes det er pinligt at man ikke kan finde ud af at dele pengene. Det er jo hverken hans eller dine. Det er jeres datters og hende det skal bruges på.

Anmeld

12. juni 2012

KakaoDrik

Hvis i har hende ligemeget burde i dele pengene. Det burde da ikke være så svært et regnestykke hvis du vil have det skal være fairfordelt Men ellers går pengene til bopælsforældren. Dig. Så det er et spørgsmål om din moral

Anmeld

12. juni 2012

Mother-love

Altså kan nu godt forstå ham lidt i og med at i deler hende og det ikke kun er dig der betaler de udgifter der er omkring jeres barn. Men når det er sagt ville jeg så også mene at hvis han skulle have halvdelen jamen så skal pengene jo bruges på jeres barn da det jo er derfor i får de penge.
Og da mænd idet hele taget ikke rigtig går ret meget op i om tøjet passer eller om der mangler nyt legetøj osv så ville jeg mener at det er dig der skal have pengene fordi det er dig der sørger for den slags. Ellers må du jo sige til ham at han kan få de penge men de skal bruges til tøj,legetøj, medicin hvis hun skulle få brug for det. Og ellers kan han ikke få dem. Og som regel vil mænd jo gerne slippe for den slaga. Hvor vi kvinder elsker og gå op i det.

Anmeld

12. juni 2012

KakaoDrik

michelledam skriver:

Altså kan nu godt forstå ham lidt i og med at i deler hende og det ikke kun er dig der betaler de udgifter der er omkring jeres barn. Men når det er sagt ville jeg så også mene at hvis han skulle have halvdelen jamen så skal pengene jo bruges på jeres barn da det jo er derfor i får de penge.
Og da mænd idet hele taget ikke rigtig går ret meget op i om tøjet passer eller om der mangler nyt legetøj osv så ville jeg mener at det er dig der skal have pengene fordi det er dig der sørger for den slags. Ellers må du jo sige til ham at han kan få de penge men de skal bruges til tøj,legetøj, medicin hvis hun skulle få brug for det. Og ellers kan han ikke få dem. Og som regel vil mænd jo gerne slippe for den slaga. Hvor vi kvinder elsker og gå op i det.

Så han skal dokumentere for hvad pengene bruges til,så skal moderen vel gøre det samme?

Anmeld

12. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
wamse skriver:

Jeres udgifter med jeres hjem er jo underordnet i det her

Det der har betydning er, om du betaler mest til jeres datter fx tøj m.m. eller om i er fælles om disse udgifter, hvor han fx betaler for noget andet så??

Hvis du har alle udgifterne til hendes tøj, fodtøj m.m. jamen så skal han da heller ikke have nogle af de børnepenge

Enig - så hvis du TS ved at han ikke vil købe nogle af de praktiske ting (tøj, sko mv.) hvilket det ikke lyder til jamen så må du jo bare forklare ham at han selvfølgelig ikke skal have nogle af de penge! Stå fast...

Anmeld

12. juni 2012

Mother-love

KakaoDrik skriver:

Så han skal dokumentere for hvad pengene bruges til,så skal moderen vel gøre det samme?

Ja ja self hvis der er det problem idet. Men self han moderen jo også se hvis der er købt tøj og legetøj. Om ikke andet fortæller barnet det jo
Men jeg synes idet hele taget at det er barnligt at man som forældre ikke kan finde ud af det. Og dette kan jeg sige udfra at mine forældre som var sammen igennem 29 år og har tre voksne børn og blev skilt for 3,5 år siden og de er dødelig uvenner. Og kan ikke snakke sammen og forsøgte at slås om os tre børn

Men jeg synes slet ikke sådan noget burde være på tale. Man aftaler hvem der står for indkøb af tøj osv og den der gør det får self børnepengene. Og hvis man vil gøre det begge to jamen så deler man pengene. Og hvis de ikke stoler på hinanden må der jo komme nogle kvitteringer på bordet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.