Spørgsmål til børne- og ungeydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Miin'Baby'Mus

enligmorkbh skriver:

Så sent som for 2 uger siden bad jeg ham købe gummistøvler med hende og sagde at han ville få pengene med til at købe dem, men ikke engang da kunne han finde ud af at gøre det selvom han havde sagt ok.

Så det endte med det var mig der gjort det alligevel.

Jeg syntes bare det er grådigt at ham ligepludselig at bekymre sig om penge som han ellers altid har være ligeglad med.

Jeg ved jo at det ikke er ham der går ud og køber flyverdragt og vinterstøvler til hende til vinter og så vil det stadig være mig der bruger flest penge.

Altså hvis han vil have at alt er 50/50, jamen så skal ALT jo også være 50/50. Jeg syntes det er fair nok at han får halvdelen af de penge, men så skal han jo også købe de ting den bette har behov for og ikke forvente at du gør det. Hvis han ikke køber de ting, så kan jeg ikke se hvorfor han skal have de penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Noneother

Rent juridisk har han ikke ret til de penge. De går ind hos den forælder der har bopæl (dig) og så må du helt selv styre om du vil dele.

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Har indtil videre bare afvist ham, nok også lidt af bitterhed 

Men overvejer at sige han kan få 1/3 og så står jeg for de større indkøb som hun jo så vil skulle bruge begge steder (overtøj og sko). Det syntes jeg da ikke er helt unfair og så slipper han ydermere for at bruge tid på de ting.

Anmeld

12. juni 2012

wamse

enligmorkbh skriver:

Så sent som for 2 uger siden bad jeg ham købe gummistøvler med hende og sagde at han ville få pengene med til at købe dem, men ikke engang da kunne han finde ud af at gøre det selvom han havde sagt ok.

Så det endte med det var mig der gjort det alligevel.

Jeg syntes bare det er grådigt at ham ligepludselig at bekymre sig om penge som han ellers altid har være ligeglad med.

Jeg ved jo at det ikke er ham der går ud og køber flyverdragt og vinterstøvler til hende til vinter og så vil det stadig være mig der bruger flest penge.

Men betaler han så ikke andre ting?? For du har jo svaret at i deler udgifterne

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Det var kun da vi boede sammen vi delte udgifterne som sådan.

Siden da har han betalt halv vuggestue indtil jeg fik friplads og ca 100kr pr måned for bleer da han stadig bruger dem jeg køber ind hos mig.

Ellers har vi jo så hver vores udgifter i forbindelse med vores hjem. 

Anmeld

12. juni 2012

wamse

enligmorkbh skriver:

Det var kun da vi boede sammen vi delte udgifterne som sådan.

Siden da har han betalt halv vuggestue indtil jeg fik friplads og ca 100kr pr måned for bleer da han stadig bruger dem jeg køber ind hos mig.

Ellers har vi jo så hver vores udgifter i forbindelse med vores hjem. 

Jeres udgifter med jeres hjem er jo underordnet i det her

Det der har betydning er, om du betaler mest til jeres datter fx tøj m.m. eller om i er fælles om disse udgifter, hvor han fx betaler for noget andet så??

Hvis du har alle udgifterne til hendes tøj, fodtøj m.m. jamen så skal han da heller ikke have nogle af de børnepenge

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Kan være jeg skal tilføje lidt til historien...

Vi gik fra hinanden for flere måneder siden og han flyttede hjem hos sin mor. Vi har siden den dag delt vores datter så vi har hende 1 dag hver. Hun er dog vant til mig som den primære person og vil derfor ikke sove med ham.
Så jeg kommer hjem hver aften og er der så når hun sover, om natten og om morgenen. Jeg har hende derfor lidt mere end ham hvis man skal gå i detaljer.

Den 1 maj fik han så sin egen lejlighed som han dd stadig ikke er flyttet ind i. Og indtil for få dage siden brugte han stadig min lejlighed i de timer han havde hende. Og jeg var så bare ikke hjemme.

Så han har ydermere ikke haft brug for at købe noget til hende da hun jo bruger det der er hos mig.

Og nej han betaler ikke for noget til mig mere efter at jeg fik friplads.

Anmeld

12. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
enligmorkbh skriver:

Han tjener lidt mere end mig og vi har nok omkring de samme udgifter mere eller mindre.

Jeg har fået friplads til vuggestuen som vi før har betalt halvdelen af hver. Så den udgift har vi ikke mere.

Han siger at bare fordi vi deler hende har han ret til halvdelen. 

og det synes jeg at han har ret i.

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

mor:) skriver:

og det synes jeg at han har ret i.

også selvom han ikke engang køber sine egne bleer til hende?

Anmeld

12. juni 2012

FruStolpe

enligmorkbh skriver:

Min datters far og jeg er for nyligt gået fra hinanden og indtil videre har vi hende lige meget.

Han siger nu at han vil have halvdelen af denne ydelse da vi jo har hende lige meget.

Mit spørgsmål er derfor: Er han berettiget til at skulle have det?

Jeg bliver så trist over at læse om sådan noget. Det er tragisk at man ikke engang kan finde ud af at dele 4200 hver 3. mdr. Hvordan skal det så gå sidenhen??

Jeg synes i skal sætte dem ind på en konto til jeres datter. Derfra købes tøj mm og så slipper i for balladen..... Det ville være mit bud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.