Spørgsmål til børne- og ungeydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.213 visninger
43 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

mor2100kbh

Min datters far og jeg er for nyligt gået fra hinanden og indtil videre har vi hende lige meget.

Han siger nu at han vil have halvdelen af denne ydelse da vi jo har hende lige meget.

Mit spørgsmål er derfor: Er han berettiget til at skulle have det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

An&Jo

enligmorkbh skriver:

Min datters far og jeg er for nyligt gået fra hinanden og indtil videre har vi hende lige meget.

Han siger nu at han vil have halvdelen af denne ydelse da vi jo har hende lige meget.

Synes det afhænger af hvem der har de store udgifter..
Hvem betaler institution og andre store regninger?? Hvis de deles, ja så har i jo lige meget ret til den, hvis far betaler har han ret til den og betaler du, ja så har du ret til den..

Det er sådan jeg synes ihvertfald..

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

enligmorkbh skriver:

Pengene tilfalder den der har bopælsadressen

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Han tjener lidt mere end mig og vi har nok omkring de samme udgifter mere eller mindre.

Jeg har fået friplads til vuggestuen som vi før har betalt halvdelen af hver. Så den udgift har vi ikke mere.

Han siger at bare fordi vi deler hende har han ret til halvdelen. 

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Altså de tilfalder bopælsforældren, men hvis i ellers deler alle udgifter, så synes jeg faktisk at far har ret rent moralsk.

Anmeld

12. juni 2012

An&Jo

enligmorkbh skriver:

Han tjener lidt mere end mig og vi har nok omkring de samme udgifter mere eller mindre.

Jeg har fået friplads til vuggestuen som vi før har betalt halvdelen af hver. Så den udgift har vi ikke mere.

Han siger at bare fordi vi deler hende har han ret til halvdelen. 

Jaa, hvis i er fælles om alting, så vil jeg give ham ret, så har han ret til at få halvdelen..

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Han har i vores barns 2,5års liv aldrig købt noget som helst til hende af praktisk karakter og måske kun 1 eller 2 stk legetøj indenfor det sidste halve år.

Han har aldrig bekymret sig om den slags og altid gjort nar af mig når jeg har brugt tid på at finde et godt tilbud på en flyverdragt eller rendt rundt i 2-3 dage for at finde sko/støvler/sandaler som vores datter kunne passe.

Derfor syntes jeg ikke det er fair han pludselig gør krav på halvdelen.

Anmeld

12. juni 2012

HeXeri

enligmorkbh skriver:

Han har i vores barns 2,5års liv aldrig købt noget som helst til hende af praktisk karakter og måske kun 1 eller 2 stk legetøj indenfor det sidste halve år.

Han har aldrig bekymret sig om den slags og altid gjort nar af mig når jeg har brugt tid på at finde et godt tilbud på en flyverdragt eller rendt rundt i 2-3 dage for at finde sko/støvler/sandaler som vores datter kunne passe.

Derfor syntes jeg ikke det er fair han pludselig gør krav på halvdelen.

Så må du jo blive lidt hård i kanten? Næste gang hun har brug for ting, så stik ham en liste så må han jo ud og finde det til hende?
Han bliver jo kun ved med at være dybt urimelig indtil du ikke finder dig i det mere

Anmeld

12. juni 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
enligmorkbh skriver:

det sys jeg faktisk er fair, vi har min kærestes børn 50/50 og vi får ikke en skid til trods for at vi også køber tøj og sko m.m. til dem..

Anmeld

12. juni 2012

mor2100kbh

Så sent som for 2 uger siden bad jeg ham købe gummistøvler med hende og sagde at han ville få pengene med til at købe dem, men ikke engang da kunne han finde ud af at gøre det selvom han havde sagt ok.

Så det endte med det var mig der gjort det alligevel.

Jeg syntes bare det er grådigt at ham ligepludselig at bekymre sig om penge som han ellers altid har være ligeglad med.

Jeg ved jo at det ikke er ham der går ud og køber flyverdragt og vinterstøvler til hende til vinter og så vil det stadig være mig der bruger flest penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.