Spørgsmål til børne- og ungeydelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Angelspot

Der er mange meninger om dette kan jeg læse

Så vil jeg bidrage med min holdning. Eftersom du har friplads til din datter, så er der en ret stor udgift, i ikke skal betale ud fra børnepengene. Flyverdragt og støvler er som regel en enkeltstående og dyr udgift i forbindelse med efterår og vinter, som skal betales ud fra bp går jeg ud fra. Der kommer flere dyre udgifter hen af vejen. Først og fremmest vil jeg foreslå at i finder ud af hvem der skal sørge for hvad. Det nemmeste er at hver familie betaler og sørger for deres hjem, tøj, bleer osv. Men det giver bøvl i forhold til pengene.

Så hvis du får hele beløbet og siger at han ikke skal påtænke nogle udgifter til hende, så synes jeg ikke han skal have nogen af dem. Så må du give ham en pose bleer engang imellem og sende tøj med osv. Det er den løsning jeg hælder mest til, for at undgå fnidder og skænderier om penge. Så kan i bruge energien på jeres barn i stedet for og i skal ikke diskutere noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
enligmorkbh skriver:

Har indtil videre bare afvist ham, nok også lidt af bitterhed 

Men overvejer at sige han kan få 1/3 og så står jeg for de større indkøb som hun jo så vil skulle bruge begge steder (overtøj og sko). Det syntes jeg da ikke er helt unfair og så slipper han ydermere for at bruge tid på de ting.

Og hvad skal han så bruge de penge til?? Hvis du ved at han ikke vil komme til at købe de praktiske ting til jeres datter så lad dog være med at give han nogen af de penge...,

Anmeld

12. juni 2012

KakaoDrik

michelledam skriver:

Ja ja self hvis der er det problem idet. Men self han moderen jo også se hvis der er købt tøj og legetøj. Om ikke andet fortæller barnet det jo
Men jeg synes idet hele taget at det er barnligt at man som forældre ikke kan finde ud af det. Og dette kan jeg sige udfra at mine forældre som var sammen igennem 29 år og har tre voksne børn og blev skilt for 3,5 år siden og de er dødelig uvenner. Og kan ikke snakke sammen og forsøgte at slås om os tre børn

Men jeg synes slet ikke sådan noget burde være på tale. Man aftaler hvem der står for indkøb af tøj osv og den der gør det får self børnepengene. Og hvis man vil gøre det begge to jamen så deler man pengene. Og hvis de ikke stoler på hinanden må der jo komme nogle kvitteringer på bordet.

100% enig 

Anmeld

12. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
TeamRocket skriver:

Altså hvis det er dig der køber tøj og sko, medicin, legetøj, frisør osv så er der jo ingen pointe i at dele dem med ham.

100% enig!

Anmeld

12. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Angelspot skriver:

Så vil jeg bidrage med min holdning. Eftersom du har friplads til din datter, så er der en ret stor udgift, i ikke skal betale ud fra børnepengene. Flyverdragt og støvler er som regel en enkeltstående og dyr udgift i forbindelse med efterår og vinter, som skal betales ud fra bp går jeg ud fra. Der kommer flere dyre udgifter hen af vejen. Først og fremmest vil jeg foreslå at i finder ud af hvem der skal sørge for hvad. Det nemmeste er at hver familie betaler og sørger for deres hjem, tøj, bleer osv. Men det giver bøvl i forhold til pengene.

Så hvis du får hele beløbet og siger at han ikke skal påtænke nogle udgifter til hende, så synes jeg ikke han skal have nogen af dem. Så må du give ham en pose bleer engang imellem og sende tøj med osv. Det er den løsning jeg hælder mest til, for at undgå fnidder og skænderier om penge. Så kan i bruge energien på jeres barn i stedet for og i skal ikke diskutere noget.

Anmeld

12. juni 2012

KakaoDrik

Angelspot skriver:

Børnepenge 20 juli:

Nogle kjoler

Nogle strømpebukser

Nogle bukser

Nogle sko

Gummistøvler

Regntøj

Lidt lun jakke

Klipning

1-2 par sko der foruden gummistøvler svare til årstiden de næste 3 mdr løber da ikke op i 4-5000 kr eller hvad børnepengne nu er?

Anmeld

12. juni 2012

Angelspot

KakaoDrik skriver:

Børnepenge 20 juli:

Nogle kjoler

Nogle strømpebukser

Nogle bukser

Nogle sko

Gummistøvler

Regntøj

Lidt lun jakke

Klipning

1-2 par sko der foruden gummistøvler svare til årstiden de næste 3 mdr løber da ikke op i 4-5000 kr eller hvad børnepengne nu er?

Nej det giver jeg dig helt ret i, men det kommer helt an på hvor meget man anser for nødvendigt at anskaffe. Synes nu sagtens de udgifter du nævner kan løbe op i godt 2000-2500 kr Udover det vil jeg stadig mene der mangler en flyverdragt samt gode solide vintersko. Når pigen snart skal i børnehave har hun brugt for ordentligt tøj og fodtøj fra dag 1. Vi kan jo ikke forvente at vinteren først starter når børnepengene falder i oktober Børnepengene ligger på forskelligt niveau alt efter barnets alder. Indtil 3 år er det 4300 kr. Denne pige er 2½ år og så falder børnepengene en del når hun fylder 3. Kan ikke huske hvor meget.

Men så vil jeg tilføje:

Bleer til 3 mdr

vådservietter/vaskeklude til 3 mdr

Legetøj og andet underholdning.

Dette kan altså hurtigt løbe op. Og så synes jeg da sagens at resten kan gemmes til pigen eller også kan moderen anse det som en gode at beholde resten for at have fornøjelsen af at sørge for det hele

Anmeld

12. juni 2012

Angelspot

KakaoDrik skriver:

Børnepenge 20 juli:

Nogle kjoler

Nogle strømpebukser

Nogle bukser

Nogle sko

Gummistøvler

Regntøj

Lidt lun jakke

Klipning

Børne unge ydelsen ligger på 3300 kr fra 3 år og opefter. Så den falder 1000 kr. Googlede lige

Anmeld

12. juni 2012

KakaoDrik

Angelspot skriver:

Nej det giver jeg dig helt ret i, men det kommer helt an på hvor meget man anser for nødvendigt at anskaffe. Synes nu sagtens de udgifter du nævner kan løbe op i godt 2000-2500 kr Udover det vil jeg stadig mene der mangler en flyverdragt samt gode solide vintersko. Når pigen snart skal i børnehave har hun brugt for ordentligt tøj og fodtøj fra dag 1. Vi kan jo ikke forvente at vinteren først starter når børnepengene falder i oktober Børnepengene ligger på forskelligt niveau alt efter barnets alder. Indtil 3 år er det 4300 kr. Denne pige er 2½ år og så falder børnepengene en del når hun fylder 3. Kan ikke huske hvor meget.

Men så vil jeg tilføje:

Bleer til 3 mdr

vådservietter/vaskeklude til 3 mdr

Legetøj og andet underholdning.

Dette kan altså hurtigt løbe op. Og så synes jeg da sagens at resten kan gemmes til pigen eller også kan moderen anse det som en gode at beholde resten for at have fornøjelsen af at sørge for det hele

Bleer til 55 kr i aldi pr pakke. 2 pakker pr måned. 110 kr. 330 kr for 3 mdr. (Ved godt at barnet kun er der 50% af tiden)

Vådservietter max 3 pakker,da engangsklude er bedre for huden plus man får mange flere for pengene. 3 pakker vs til 1 pr måned og 1 pakke engangsvaskeklude. 40 kr i netto

Legetøj,..hørt om dba og trendsales? Børn er ikke dyrere end man gør dem til

Jeg ville ønske for de forældre det her omhandler at de tog ud og handlede sammen. Købte dobbelt op af alt -undtagen legetøjet da barnet skal have noget ved hver især det kan glæde sig at komme hjem til hver især til. Ville være dejligt hvis de delte de sidste penge der var tilbage,for så var der ingen brok omkring det emne 

Anmeld

12. juni 2012

Valle81

enligmorkbh skriver:

Min datters far og jeg er for nyligt gået fra hinanden og indtil videre har vi hende lige meget.

Han siger nu at han vil have halvdelen af denne ydelse da vi jo har hende lige meget.

Mit spørgsmål er derfor: Er han berettiget til at skulle have det?

Nej han er ikke berettiget til del i børnechecken, men når i har barnet lige meget, går ud fra det er 7-7 ordning, sådan han heller ikke betale børnepenge til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.