Huset gør så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Carl-Emil's mor

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

du skal hjælpe dine bryster..

amning gør lorte ondt ( undskyld sproget ) siger mine erfaringer mig fra min søn - men savner det faktisk!!

Det bedste trick jeg opdagede var at:

tag en stofble og del den i to.

fold hvert stykke stof sammen så det er ca 5x10 cm og rimelig tykt i det.

gør det sammen foldede stof vådt

tag det våde stof og kom en tur i mikroovnen så det bliver varmt men ikke for varmt

lig det varme våde stof i en frysepose og lig det så ned i din bh 5-10 min før du skal amme.

Påmonter en suttebrik fra Avent.

god amning det våde stof gør at det åbner og klar gøre din vorte og brune område så det ikke bliver et lige så stort helved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Københavnermor

tanja. skriver:

Suttebrikker er os vejen frem her! Nu er han 4 uger i morgen og kan næsten amme uden

Jeg brugte dem også til hun var næsten 5 uger, men det var også fordi vi lige skulle lære at undvære dem igen...

Anmeld

11. juni 2012

Tulle28

Det er normalt, jo. Ammenet.dk inden du giver op - de kan hjælpe dig (ikke lige mht. at dine brystvorter skal hærdes:-)), men med gode råd og vejledning, måske tager hun ikke rigtig fat osv. Men at give op efter 3 dage synes jeg ikke du skal, havde det ligesom dig, men nor amningen kører er det SÅ nemt og hyggeligt:-)

Kram

Anmeld

11. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Kongmulle skriver:

Hvor bliver der præcist skrevet at hun skal kæmpe for enhver pris?

Hvorfor må man aldrig påpege at man godt kan kæmpe for noget, uden alle rødstrømperne kigger frem.

3 dages forsøg på at amme er ikke meget! Og hun kan vel forsøge at bruge nogen af de råd der gives. Hvis hun i forvejen har bestemt sig for at give flaske, hvorfor så overhovedet spørge!

Enig  Der var et sandt smertehelvede de første uger jeg ammede min søn. Jeg gjorde så det, at jeg holdt 2-3 dages pause hvor jeg malkede ud og supplerede med mme. Så fik brysterne mulighed for at hele og derefter gikjeg gang igen.  Det var bestemt en kamp og det krævede vilje, men jeg er SÅ glad for at jeg ikke gav op. Jeg mener bestemt ikke, at man skal amme for enhver pris, men det er altså HELT normalt at have en del smerter i starten og spørgsmålet er så bare hvor villig man er til at kæmpe.... 

Anmeld

11. juni 2012

Mumto3

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

Jeg har født 3 børn i løbet af 4 år, og alle tre gange startede min amning med at det gjorde sindsygt ondt, og jeg sad og græd mig igennem hver amning. Det tror jeg altså er helt normalt, men ellers så prøv at ring til ammerådgivningen, de er rigtig gode, og det er gratis.

Anmeld

11. juni 2012

Mumto3

Glemte at skrive, at jeg efterfølgende har haft nogle rigtig gode ammeforløb, hvor mine børn er blevet fuldt ud ammet indtil de var 6-7 mdr og derefter ammet og fået grød.

Anmeld

11. juni 2012

MorDk

De første 14 dage var rent helvede... det gjorde SÅ ondt men jeg holdt ud for jeg VILLE amme. Efterfølgende er det bare gået så godt og jeg fortryder ikke et sekund! Jeg plejede mine revnede brystvorter med salven fra apoteket (den virkede for mig) og ellers så bed jeg smerten i mig. ( Det er værre at føde)

Anmeld

11. juni 2012

Jannicks.mor

Sådan var det også ved mig, men hæng i... Lige fra den ene dag til den anden kørte det bare og det derefter til en fantastisk tid i mit liv <3 men det tog lige en måneds tid og ingen tvivl om det er hårdt og set gør nås, men jeg gør det gladelig igen Held og lykke med amningen - håber der lykkes

Anmeld

11. juni 2012

Ellie79

samantha1986 skriver:

Problemer er at hun sidder der længere end en halv time

Det gjorde min den store også, havde besøg af min sp og hun sagde at efter en ½ time blev der lukket, mor skulle også kunne holde til det. Jeg synes du skal tage en snak med din sp og evt. give lidt flaske her i starten så du ihvertfald får en 3-4 timers pause. Brysterne skal også have lov til at hvile ellers kan de ikke hele.

Jeg håber sådan det løser sig for dig. Men hun er 3 dage giv dig selv nogle deadline. Jeg sagde til mig selv "Jeg giver amningen en uge og der skal der være sket en bedring" Fik så svamp, børnesår og brystbetændelse HURRA Men igen "jeg giver det en uge mere" da der var gået 3 uger havde jeg glemt alle smerterne.. og han fik en flaske et par gange hvor jeg havde brug for pause, han er et fint ammebarn i dag 10½ mdr.

Anmeld

11. juni 2012

Ellie79

Kongmulle skriver:

Hvor bliver der præcist skrevet at hun skal kæmpe for enhver pris?

Hvorfor må man aldrig påpege at man godt kan kæmpe for noget, uden alle rødstrømperne kigger frem.

3 dages forsøg på at amme er ikke meget! Og hun kan vel forsøge at bruge nogen af de råd der gives. Hvis hun i forvejen har bestemt sig for at give flaske, hvorfor så overhovedet spørge!

amning er sgu hårdt arbejde og synes det er dejligt så mange der bakker ts op i denne tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.