Huset gør så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Holbæktrunten

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

MALK UD og lad brysterne få lidt fred... Køb en pumpe på apoteket eller nettet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

samantha1986

Månsson skriver:

Hmm for mig var det det eneste der virkede, men man ska jo bruge dem rigtigt og sørge for de er rene Tænker om dit barns tunge er hvid? Trøsk måske, det gør pisse ondt.. Det kan jo os være du har brystbetændelse

Har ikke oplevet hendes tunge er hvid

Ved bryst betændelse bliver man så ik også syg?

Anmeld

11. juni 2012

samantha1986

Holbæktrunten skriver:

MALK UD og lad brysterne få lidt fred... Køb en pumpe på apoteket eller nettet...

Kan slet ikke klare tanken om at noget skal i nærheden af mine bryster. 

Anmeld

11. juni 2012

fairlady

jeg havde også startproblemer med amningen af min datter. Hun fik ikke ordentligt fat til at starte med, med det resultat at hun suttede hul på mine bryster.

Det gør SÅ ONDT!!!

Brugte ammebrik indtil vi fandt ud af at få amningen til at køre, hvilket hjalp rigtig meget og det gjorde ikke så ondt at amme at jeg ikke kunne holde det ud længere. Så kunne jeg smide ammebrikken, da vi havde fundet ud af hvordan det var vi skulle gøre, lillepigen og jeg

Ring til sundhedsplejersken med det samme og få hende til at hjælpe dig med hvordan du skal bruge den. Det er jo bl.a. det hun er der for

Held og lykke.

Anmeld

11. juni 2012

Plysbjørnen

samantha1986 skriver:

Trøske? Det aner jeg ikke hvad er. 

Jeg overvejer at stoppe med at amme. Har bare dårlig samvittighed over for hende men frygter hver amning. Ville give det tid til sundhedsplejesken kommet men har knap lyst til at fortsætte resten af dagen

Trøske er en svampe belægning på tungen... Men det kan enten din læge eller sundhedsplejeske råde dig i... 

Kan godt følge dig at du overvejer at stoppe med at amme... Da jeg fik min søn sad jeg og sparkede til sofabordet i de 14. dage jeg forsøgte at amme... Simpelthen for at flytte smerten væk fra brystet... Så jeg ved hvordan du har det...

Anmeld

11. juni 2012

Bonde-liv

men fredags. så er din datter jo kun 3 dage? jeg syntes det vil være ærgeligt at stoppe før det næsten er igang.

Anmeld

11. juni 2012

Ellie79

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

nej det kan ikke være rigtig det skal gøre så ondt, MEN det gør bare pisse ondt i starten ens bryster er jo slet ikke vandt til det kæmpe sug der pludselig kommer på dem 7-8 gange i op til en ½ time af gangen i døgnet. Hos mig har jeg siddet og stampet i gulvet grædt og ville give op, men efter en uge til to er brysterne klar og du mærker ingenting. Så hold ud, stamp i gulvet, græd - prøv forskellige ammestillinger og gå ind og læs på ammenet, der er en masse kloge ord om amning derinde

Kram og det koster tårer og sved at få en amning igang men det er det hele værd.

Anmeld

11. juni 2012

sne190810

Det gør lorte spasser ondt at opstarte amning. Din datter er kun tre dage, så det er sorry to say ganske normalt.

Se på det ligesom at dine bryster er et par nye sko,- de skal lige gåes til! De første par dage gør det mega nuller naller, men lidt efter lidt bliver de hærdet og smerten skulle gerne forsvinde. Det burde allerede i løbet af ugen begynde at aftage

Jeg brugte et gammel husmor-råd at købe et hvidkålshoved, og så rev jeg nogle af bladene med en gaffel så saften kom lidt frem, og vupti ind på brystvorten/brystet med dem. Det havde en kølende effekt, samt det ikke gjorde nær så ondt når min datter tog fat.

Men ja, jeg kan sagtens huske ubehaget lige i starten  Hvis det kan trøste dig, så er det dét HELE værd når først amningen er kommet op at køre

Anmeld

11. juni 2012

L&V

samantha1986 skriver:

Har ikke oplevet hendes tunge er hvid

Ved bryst betændelse bliver man så ik også syg?

Jo man får det som regl ligesom man har influinza.. Syntes altså du ska overveje de ammebrikker, det hjælper så meget

Anmeld

11. juni 2012

kiwiol

Du kan godt have svamp på brystvorterne, uden at den lille har trøske. Du kan også have det i brystet..

Jeg fik noget salve af min læge til at smøre på brysterne.. Er det inde i brystet skal man have en pille.

Tal med din læge om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.