Huset gør så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

morbibi

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

Først et stort tillykke med pigen

Og så vil jeg sige, at NEJ, det skal absolut ikke bløde, når man ammer. Det må da gøre sindsygt ondt. Jeg føler med dig
Få ringet til din sp og få hendes hjælp, for jeg tror, din datter får forkert fat. Hos mig har tvillinge amningen været god. Altså hvor hun lægger omvendt, som når du ser en mor amme 2 børn på én gang.

Sender dig lige en varm krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Kongmulle

Aniteb skriver:

Når det bliver sagt "Hold ud" og "kæmp for det" er det da det samme som at sige at hun skal kæmpe for en hver pris...

For jeg vil mene at når hun skriver at hun frygter at amme, så gælder det om at stoppe inden det går galt... da jeg havde det sådan med min søn endte det med at jeg ikke "gad" ham, for det gjorde aligevel ondt... og det var uanset hvad jeg gjorde... og det synes jeg vil være synd, hvis hun også skal igennem med hendes datter...

Hvis du gad læse det folk skriver, så skriver de faktisk at det gjorde ondt i starten, men efter måske 10 dage mærkede man det ikke!

Derfor, 3 dages forsøg er ingenting! MEN hvis hun ikke vil amme, kan hun jo bare give flaske. Så ser jeg bare ingen grund til at lave indlægget til at starte med.

Anmeld

11. juni 2012

samantha1986

Muhmi skriver:

Årh ven dog....  Jeg er helt klart for at man ammer, men bestemt ikke for hver en pris og du skal ikke sidde og græde og frygte at amme, så er det altså ikke det værd... Synes evt. at I skal overveje om du vil blive ved med det, eller om I skal finde et godt alternativ og en god mor sidder ikke i brysterne, husk det... Min veninde stoppede også hurtigt med at amme fordi hendes brystvorter begyndte at bløde i løbet af no time... Og hun havde det så meget bedre bagefter..

Håber I finder en holdbar og god løsning som I alle kan være tilfreds med! 

Jeg ringede til sygehuset som anbefalede hvilken modermælks erstatning. Helst skulle jeg vente til i morgen. Men sagde at det kunne jeg ikke. Så jeg skal malke ud hvis mine bryster bliver ømme.  Og så ringe til lægen i morgen efter piller til at stoppe mælken. 

Hun fik en flaske for tre timer siden og sover stadig fredfiyldt 

Anmeld

11. juni 2012

samantha1986

HeXeri skriver:

Synes snart der går lidt for meget amme-for-al-pris i den her debat.

TS: Det skal ikke gøre så ondt, uanset hvor mange der fortæller dig det, er det ikke en selvfølge at amning gør ondt i begyndelsen. Føler du det er nødvendigt, så skift over på MME, men tag en snak med din sundhedsplejerske som det første.

Jeg ringede på sygehuset og fik lov at gå over til modermælk erstatning. Og så skal jeg ringe til både læge ig sundhedsplejerske i morgen. Jeg kunne ikke holde ud at det skulle gøre så ondt. Jeg ville have foretrukket at amme men ikke for enhver pris. 

Anmeld

11. juni 2012

samantha1986

Kongmulle skriver:

Hvor bliver der præcist skrevet at hun skal kæmpe for enhver pris?

Hvorfor må man aldrig påpege at man godt kan kæmpe for noget, uden alle rødstrømperne kigger frem.

3 dages forsøg på at amme er ikke meget! Og hun kan vel forsøge at bruge nogen af de råd der gives. Hvis hun i forvejen har bestemt sig for at give flaske, hvorfor så overhovedet spørge!

Jeg ville allerhelst  have ammet hende og ja måske det skal gøre ondt. Men jeg vil ti gange hellere igennem endnu en fødsel end at skulle amme igen. 

Anmeld

11. juni 2012

samantha1986

tithi skriver:

Det gør altså ondt i starten, jeg fik også sår på den ene, det tog mellem en uge og halvanden før det ikke længere var smertefuldt at amme. Grunden til at jeg fik sår var at han havde forkert fat. Bed din sundhedsplejerske om at hjælpe med at hvis dig hvordan du kan se om barnet har ordentligt fat. Når du har sår på gør det self meget mere ondt, og i længere tid. Men så længe barnet har ordentligt fat vil brystvorten blive hærdet og så holder det op med at gør ondt.

Held og lykke med det

Hun har rigtig fat for de viste mig det flere gange på sygehuset så er slet ikke i tvivl om at hun sutter tigtig

Anmeld

11. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tulle28 skriver:

Det er normalt, jo. Ammenet.dk inden du giver op - de kan hjælpe dig (ikke lige mht. at dine brystvorter skal hærdes:-)), men med gode råd og vejledning, måske tager hun ikke rigtig fat osv. Men at give op efter 3 dage synes jeg ikke du skal, havde det ligesom dig, men nor amningen kører er det SÅ nemt og hyggeligt:-)

Kram

Enig. Tre dage er ikke længe - det ER hårdt, og det gør hulens ondt, men holdt op imod de mange måneder, det kan give at bide tænderne sammen, synes jeg, det er det værd. 

Anmeld

12. juni 2012

Muhmi

samantha1986 skriver:

Jeg ringede til sygehuset som anbefalede hvilken modermælks erstatning. Helst skulle jeg vente til i morgen. Men sagde at det kunne jeg ikke. Så jeg skal malke ud hvis mine bryster bliver ømme.  Og så ringe til lægen i morgen efter piller til at stoppe mælken. 

Hun fik en flaske for tre timer siden og sover stadig fredfiyldt 

Vidunderligt... Så er det jo det hele værd! Godt du er glad for din beslutning, der er jo heller ingen af os andre, der egentlig ved hvordan du har det eller hvor ondt det gør på lige netop dig og derfor heller ingen af os der kan sætte os 100% i dit sted... Men det er godt at du har truffet en beslutning som nok skal gøre jer alle tre meget gladere, end en mor der sidder og skal have ondt hver gang hun skal give sit barn mad... 

Anmeld

12. juni 2012

HeXeri

samantha1986 skriver:

Jeg ringede på sygehuset og fik lov at gå over til modermælk erstatning. Og så skal jeg ringe til både læge ig sundhedsplejerske i morgen. Jeg kunne ikke holde ud at det skulle gøre så ondt. Jeg ville have foretrukket at amme men ikke for enhver pris. 

Godt. Godt for dig og dit barn. Alt det her baby-pjat bliver sjældent som vi havde forestillet os, se det som en styrke at du allerede nu er istand til at træffe en afgørelse og komme videre i teksten

Anmeld

12. juni 2012

Musenfin

Jeg havde det på samme måde, og har valgt at amme ud for så at give lillemanden det i sutteflaske. Det fungere helt fint og skåner brysterne en del. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.