Huset gør så ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Kongmulle

Aniteb skriver:

Hvorfor skal man kæmpe for at amme for en hver pris... Hun frygter jo tydeligvis amningerne fordi det gør så ondt på, så er der da ingen point i at kæmpe...

Hvor bliver der præcist skrevet at hun skal kæmpe for enhver pris?

Hvorfor må man aldrig påpege at man godt kan kæmpe for noget, uden alle rødstrømperne kigger frem.

3 dages forsøg på at amme er ikke meget! Og hun kan vel forsøge at bruge nogen af de råd der gives. Hvis hun i forvejen har bestemt sig for at give flaske, hvorfor så overhovedet spørge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

tithi

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

Det gør altså ondt i starten, jeg fik også sår på den ene, det tog mellem en uge og halvanden før det ikke længere var smertefuldt at amme. Grunden til at jeg fik sår var at han havde forkert fat. Bed din sundhedsplejerske om at hjælpe med at hvis dig hvordan du kan se om barnet har ordentligt fat. Når du har sår på gør det self meget mere ondt, og i længere tid. Men så længe barnet har ordentligt fat vil brystvorten blive hærdet og så holder det op med at gør ondt.

Held og lykke med det

Anmeld

11. juni 2012

Københavnermor

Aniteb skriver:

Hvorfor skal man kæmpe for at amme for en hver pris... Hun frygter jo tydeligvis amningerne fordi det gør så ondt på, så er der da ingen point i at kæmpe...

Jeg siger ikke hun skal blive ved for enhver pris..

Jeg siger at jeg selv har været der og det blev bedre.. Det er ment som opmuntring..

Anmeld

11. juni 2012

Muhmi

HeXeri skriver:

Synes snart der går lidt for meget amme-for-al-pris i den her debat.

TS: Det skal ikke gøre så ondt, uanset hvor mange der fortæller dig det, er det ikke en selvfølge at amning gør ondt i begyndelsen. Føler du det er nødvendigt, så skift over på MME, men tag en snak med din sundhedsplejerske som det første.

Præcis! Havde Silas suttet mig til blods og så videre så jeg faktisk frygtede amningen, så var jeg aldrig blevet ved, jeg har så åbenbart været så heldig at det overhovedet ikke har gjort ondt hos mig, hverken dag 1 eller den sidste gang jeg ammede ham, for ca. to uger siden. Men havde det gjort det, jamen så tror jeg bestemt ikke jeg var blevet ved... I mine øjne skal det være en hyggelig ting, ikke noget man frygter for og begynder at græde ved...

Anmeld

11. juni 2012

Plysbjørnen

Nu som Moar skriver:

Jeg siger ikke hun skal blive ved for enhver pris..

Jeg siger at jeg selv har været der og det blev bedre.. Det er ment som opmuntring..

Jeg har også været der med 2 stk og det blev ikke bedre...

Anmeld

11. juni 2012

Ina33

samantha1986 skriver:

Vi fik en lillepiger fredag som jeg ammer. Til at begynde med havde hun ikke rigtig fat men det har hun nu. Men det er et smerte helvede fra start til slut og bryst vorten bløder av av

Vil så gerne give hende det bedste men synes ikke det kan være rigtig at Man skal sidde med tårer i øjnene fra start til slut. Det er sikkert normalt at det er sådan?

LUFT LUFT LUFT

Jeg stoppede med at amme første gang, fordi det gjorde så afsindigt ondt, jeg havde store sår og betændelse. Men jeg fandt ud af anden gang at LUFT er vejen frem.

Jeg gik simpelthen rundt med en åbenstående cardigan dagen lang uden noget indenunder, fik vi så gæster eller stod der pludselig nogen udenfor døren, så kunne jeg hurtigt lyne cardiganen.

Og husk det er kun en periode.... Det bliver helt sikkert ikke ved med at gøre så ondt....

Anmeld

11. juni 2012

Koen.

samantha1986 skriver:

Her var det os ULIDELIGT og jeg fik sår med det samme, på 4 dagen overgav jeg mig og begyndte at bruge suttebrikker DET er det bedste jeg har gjort for nu er han 4 uger i morgen og jeg kan stort set amme uden og så brystvorte creme er genialt

Jeg stor hylede til sidst og måtte sidde og bide i nogethver gang han fik fat så føler VIRKELIG med dig, men hold ud, det BLIVER BEDRE

Anmeld

11. juni 2012

Koen.

Kongmulle skriver:

Hvorfor må man aldrig påpege at man godt kan kæmpe for noget, uden alle rødstrømperne kigger frem.

3 dages forsøg på at amme er ikke meget! Og hun kan vel forsøge at bruge nogen af de råd der gives. Hvis hun i forvejen har bestemt sig for at give flaske, hvorfor så overhovedet spørge!

Anmeld

11. juni 2012

Plysbjørnen

Når det bliver sagt "Hold ud" og "kæmp for det" er det da det samme som at sige at hun skal kæmpe for en hver pris...

For jeg vil mene at når hun skriver at hun frygter at amme, så gælder det om at stoppe inden det går galt... da jeg havde det sådan med min søn endte det med at jeg ikke "gad" ham, for det gjorde aligevel ondt... og det var uanset hvad jeg gjorde... og det synes jeg vil være synd, hvis hun også skal igennem med hendes datter...

Anmeld

11. juni 2012

Koen.

Nu som Moar skriver:

Det gjorde min datter også, meget længere.. Nogen gange sad jeg med hende i flere timer..

Det gør nuller naller at amme i starten.. Giv det 10 dage, hold ud, kæmp for det.. Jeg sad og tudede i starten hvergang hun spiste, bed mig i læben, sparkede i gulvet osv, osv.. For mig hjalp det lidt med ammebrikker... Da der var gået 14 dage ca. fra mælken løb til, blev det MEGET nemmere at amme... Nu elsker jeg det! Min datter er næsten 6 måneder nu...

Igen: HOLD UD!!!!!!!

Suttebrikker er os vejen frem her! Nu er han 4 uger i morgen og kan næsten amme uden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.