Hvor latterligt er det lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Muffin_girl

Silas&Mille skriver:

Jeg er helt enig.

Jeg ser virkelig også frem til at få svar på alle de ansøgninger jeg allerede nu har sendt ud. Har fået to afslag, men dem vidste jeg egentligt god jeg ikke ville få. 

og håber bare jeg får et af de andre. 

Jeg vil ud og lave noget andet NU (eller lillepigen skal jo lige være gammel nok til pasning først, men...). Ikke at jeg ikke nyder tiden sammen med vores datter på 4 måneder og vores søn på 17 måneder (når han ikke er i DP), men det bliver altså for meget af det gode når man ikke har nået ud på arbejdsmarkedet i mellem de to barsler

Jeg krydser fingre for dig 

Det kan jeg sørme godt forstå....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Silas&Mille

Ehm, bare lige et enkelt spørgsmål Har du husket at indregne at dit fradrag så vidt jeg ved stiger når du går fra KH til løn?  der kommer jo også noget beskæftigelses fradrag ind i ligningen mig bekendt

Er selv på dp pt. desværre og vil da sige at selv om jeg kun steg en lille smule ville jeg klart foretrække et job. At blive trukket rundt, og kontrolleret på alle leder og kanter, på denne måde er noget af det værste jeg har prøvet for ikke at tale om måden man bliver tiltalt af visse jobcenter medarbejdere og ud fra hvad jeg har fået af vide skulle KH ikke være meget bedre at være på... det er dog kun relevant for mig hvis jeg ønsker det med tilbagebetalingspligt og det gør jeg ikke

Qnuz

Nej det havde jeg ikke lige husket  

Har lige lavet en grov udregning, det giver omkring 700kr mere end tidligere beregninger, men det dækker stadig ikke de ekstra tin gman skal ud og betale  det mindsker bare tabet en smule.

Vi kommer stadig til at stå med et mindre rådighedsbeløb end hvis jeg blev på KH 

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

AalborgPigen skriver:

Jeg krydser fingre for dig 

Det kan jeg sørme godt forstå....

tak 

Anmeld

5. juni 2012

Den lykkelige

Det er underlig jo! MEN tro mig du ville aldrig ønske andet end at arbejde alm. for de penge end på kontanthjælp!!

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Den lykkelige skriver:

Det er underlig jo! MEN tro mig du ville aldrig ønske andet end at arbejde alm. for de penge end på kontanthjælp!!

Det har du HELT ret i.

Jeg havde aldrig været i nærheden af KH inden vi flyttede til Sverige, men pga barsel da vi flyttede hjem igen, kunne jeg ikke få andet. Startede dog ud på starthjælp, hvor jeg fik 6700kr/mdr før skat (inkl forsøgertilskud), så er ovenudlykkelig for at den røde regering har fjernet starthjælpen, det hjalp os meget, men vi kunne nu godt lige bruge at min løn ville blive lidt bedre end det vi pt regner med (men hvem kunne ikke det  &nbsp

Men ser meget frem til at få  mig et arbejde, så har jeg også noget at stå op til. Altså andet end mine skønne skønne børn

Anmeld

5. juni 2012

Lady Marion <3

Man bliver da ikke millionær af at uddanne sig , men bagefter bliver der da en stor lønforskel ,,,    Jeg er mor til 3 , villa og biler har vi også , det vil du da aldrig komme til på kontant hjælp ???  Jeg ville da ALDRIG stille mig tilfreds med 10000 kr udbetalt   Så hvis du vil vidre i livet så må du lide lidt i en periode , præcis som vi andre har gjort

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Lady Marion <3 skriver:

Man bliver da ikke millionær af at uddanne sig , men bagefter bliver der da en stor lønforskel ,,,   Jeg er mor til 3 , villa og biler har vi også , det vil du da aldrig komme til på kontant hjælp ???  Jeg ville da ALDRIG stille mig tilfreds med 10000 kr udbetalt   Så hvis du vil vidre i livet så må du lide lidt i en periode , præcis som vi andre har gjort

Hmmm... jeg har lige netop skrevet i stort set alle mine indlæg i denne tråd at jeg absolut ikke påtænker at blive hjemme, da jeg bliver skør i hovedet af det i længden. 

Skriver også at vi bare må stramme os endnu mere an end vi gør i forvejen, når nu vi ender med at få et lavere rådighedsbeløb.

Føler lidt du skriver uden rigtig at have læst hvad der er skrevt

Anmeld

5. juni 2012

Lady Marion <3

Silas&Mille skriver:

Hmmm... jeg har lige netop skrevet i stort set alle mine indlæg i denne tråd at jeg absolut ikke påtænker at blive hjemme, da jeg bliver skør i hovedet af det i længden. 

Skriver også at vi bare må stramme os endnu mere an end vi gør i forvejen, når nu vi ender med at få et lavere rådighedsbeløb.

Føler lidt du skriver uden rigtig at have læst hvad der er skrevt

Nej jeg har slet ikke læst alle svar , det kan jeg ikke overskue   syntes bare så tit man ser folk skriver at det ikke kan svare sig . Selvf. kan det da det , kontanthjælp er sulteløn , i år 2012 har man ikke en løn der hedder 10000kr     , godt du har besluttet dig for at komme ud af systemet

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Lady Marion <3 skriver:

Nej jeg har slet ikke læst alle svar , det kan jeg ikke overskue   syntes bare så tit man ser folk skriver at det ikke kan svare sig . Selvf. kan det da det , kontanthjælp er sulteløn , i år 2012 har man ikke en løn der hedder 10000kr     , godt du har besluttet dig for at komme ud af systemet

Hehe sådan har jeg det også nogle gange, men det står nu også i det aller første indlæg 

Men ja der er rigtig mange der siger som jeg også gør her. Jeg vælger dog at komme ud af det, da jeg ved at min fremtid ikke ligger på KH. Vi vil også gerne have hus, bil osv en gang

Problemmet ligger lige netop i at der stadig findes job med en ret lav udbetalt løn, hvis man arbejder som ufaglært salgsassistent (det vil være det jeg som minimum vil få hvis jeg bliver voksenelev som salgsassitent) er mindstelønnen ifølge HK omkring 16800kr og det giver (efter en ny udregning hvor et beskæftigelsesfradrag også er regnet med) ca 11200kr udbetalt. det er 1100kr mere end det jeg får nu, men det medføre stadig et lavere rådighedsbeløb, da jeg skal til at betale til pension, A-kasse/fagforening (kan spares væk i noget tid hvis jeg kommer ind som voksenelev) og vi mister vores pasningstilskud fordi min årsindkomst stiger.

Det er fristende at blive hjemme, det vil jeg da ikke ligge skjul på. MEN jeg VED at bliver jeg hjemme ret meget længere så ender jeg med at gå ned psykisk og måske endda en depression. Kan slet ikke det her med at gå hjemme

Anmeld

5. juni 2012

Lady Marion <3

Silas&Mille skriver:

Hehe sådan har jeg det også nogle gange, men det står nu også i det aller første indlæg 

Men ja der er rigtig mange der siger som jeg også gør her. Jeg vælger dog at komme ud af det, da jeg ved at min fremtid ikke ligger på KH. Vi vil også gerne have hus, bil osv en gang

Problemmet ligger lige netop i at der stadig findes job med en ret lav udbetalt løn, hvis man arbejder som ufaglært salgsassistent (det vil være det jeg som minimum vil få hvis jeg bliver voksenelev som salgsassitent) er mindstelønnen ifølge HK omkring 16800kr og det giver (efter en ny udregning hvor et beskæftigelsesfradrag også er regnet med) ca 11200kr udbetalt. det er 1100kr mere end det jeg får nu, men det medføre stadig et lavere rådighedsbeløb, da jeg skal til at betale til pension, A-kasse/fagforening (kan spares væk i noget tid hvis jeg kommer ind som voksenelev) og vi mister vores pasningstilskud fordi min årsindkomst stiger.

Det er fristende at blive hjemme, det vil jeg da ikke ligge skjul på. MEN jeg VED at bliver jeg hjemme ret meget længere så ender jeg med at gå ned psykisk og måske endda en depression. Kan slet ikke det her med at gå hjemme

Var det ikke noget at søge ind som sosu hjælper elev ???  Der hedder voksen elevlønnen lige knapt 20000 kr pr md ??  Det da lidt sjovere , salgsassistent giver dårlig løn og dårlige arbejdstider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.