Lady Marion <3 skriver:
Nej jeg har slet ikke læst alle svar , det kan jeg ikke overskue
syntes bare så tit man ser folk skriver at det ikke kan svare sig . Selvf. kan det da det , kontanthjælp er sulteløn , i år 2012 har man ikke en løn der hedder 10000kr , godt du har besluttet dig for at komme ud af systemet 
Hehe sådan har jeg det også nogle gange, men det står nu også i det aller første indlæg 
Men ja der er rigtig mange der siger som jeg også gør her. Jeg vælger dog at komme ud af det, da jeg ved at min fremtid ikke ligger på KH. Vi vil også gerne have hus, bil osv en gang 
Problemmet ligger lige netop i at der stadig findes job med en ret lav udbetalt løn, hvis man arbejder som ufaglært salgsassistent (det vil være det jeg som minimum vil få hvis jeg bliver voksenelev som salgsassitent) er mindstelønnen ifølge HK omkring 16800kr og det giver (efter en ny udregning hvor et beskæftigelsesfradrag også er regnet med) ca 11200kr udbetalt. det er 1100kr mere end det jeg får nu, men det medføre stadig et lavere rådighedsbeløb, da jeg skal til at betale til pension, A-kasse/fagforening (kan spares væk i noget tid hvis jeg kommer ind som voksenelev) og vi mister vores pasningstilskud fordi min årsindkomst stiger.
Det er fristende at blive hjemme, det vil jeg da ikke ligge skjul på. MEN jeg VED at bliver jeg hjemme ret meget længere så ender jeg med at gå ned psykisk og måske endda en depression. Kan slet ikke det her med at gå hjemme 
Anmeld