Mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

MariaJ

Anonym skriver:

Hej,
Tak for dit svar.

Ja - jeg mener jo også, at søskende er en kæmpe gave at give sine børn - og der er mange fordele forbundet med det.
Men selvfølgelig er der også nogen begrænsninger. Bl.a. økonomisk.
Og der er jo selvfølgelig færre penge per barn, hvis man får en mere, end med dem, vi har nu.
Spørgsmålet er, hvor meget det betyder?!
Og det kender jeg ikke selv svaret på...

Nej, det er jo svært at sige hvor meget det betyder . Jeg tror ikke det betyder noget for børnene. Selvom de oplever at det kan være lidt trængt økonomisk hjemme er det ikke det der afgør om de har en god barndom eller ej. Jeg tror nærmere det er et spørgsmål om hvor meget I selv er villige til at "ofre" af jeres egen frihed, men hvis I rigtig gerne vil have en nummer fire, tror jeg da bestemt at det hele ordner sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

jeanett 26

Anonym skriver:

Hej,

Tak for svaret - kan godt forstå det må være vildt hårdt - de er jo også rigtig tæt på hinanden i alder, jeres børn.

Hvis vi går videre med tankerne, så ville vi gå efter ca 2 år mellem de sidste 2 - og så ville de 2 store så være 8 og 10, når nr 4 skulle komme...
Så er de jo meget selvhjulpne.

Hvad har jeres omgivelser sagt til nr 4? (en stor usikkerhed for mig, hvad andre vil sige - selvom jeg godt ved, at det jo slet ikke er dem, der skal bestemme mit liv..)

Jeg vil kigge på en Trajet - kan mærke på manden, at det med bil spiller rigtig meget ind.

Vil sige at folk stod ikke ligefrem i kø for ønske tillykke.
Var bestemt hellere ik planlagt da vi bor i nordjylland og manden ikke ku få arbejde her over og derfor arbejdede og boede på sjælland.
Men nu hvor vores søn er født har folk vendet sig til vi har 4 og de elsker da ham os. Men mange gange er det ik det samme med nummer 4 som 1 og 2.

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

piadas skriver:

Haha, selv bilerne er næsten de samme!

Det er også min eneste tanke - altså at vi ikke kan køre langt på ferie sammen. Men så må man jo finde alternativer...eller købe en anden bil hvis det bliver helt træls.

Jeg skal se, om jeg kan huske at give en tilbagemelding på det med manglende plads i bilen, når jeg engang har født!

He he - jeg ser frem til tilbagemeldingen så.

Held og lykke med det hele.

Må jeg spørge hvad omgivelserne/familien har sagt?
Altså i forhold til at I skal have 4 børn?
(jeg frygter reaktionerne,, hvis vi vælger at gå den vej...)

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det er en glidende overgang, men jeg ville ikke begynde at tænke i risiko for tvillinger før omkring de 38 år og opefter.

Puha, så har vi jo stadig noget tid at løbe på.
Og vi er vist begge helt enige om, at skal der komme een mere, skal det være omkring 2 år (+/-) fra nu, så vi får de 2 yngste lige så tæt som de 2 ældste.

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Til at starte med ville jeg nu godt have haft 2, da jeg trods alt var 35 år som første gangs gravid og vidste at der ikke var flere børn til mig men valgte så at gå fra min x undervejs, så fint nok at der kun var en....

Nogen gange falder tingene ud til det bedste, selvom man ikke tror det til at starte med.

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

JonTri skriver:

Vi venter godt nok kun nr tre, men kører Ford s-max og DER er der plads i... Just in case... Tror nu denne er den sidste.
Angående tvillinger... Så ville jeg ik bekymre mig om det de næste 5 år...

Ok - S-max noteret, den vil vi også tage et kig på.
Tak for hjælpen.

Og 5 år - det er rigeligt tid at løbe på jo, da en evt. 4'er skulle komme om et par år, hvis det er.

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Nej, det er jo svært at sige hvor meget det betyder . Jeg tror ikke det betyder noget for børnene. Selvom de oplever at det kan være lidt trængt økonomisk hjemme er det ikke det der afgør om de har en god barndom eller ej. Jeg tror nærmere det er et spørgsmål om hvor meget I selv er villige til at "ofre" af jeres egen frihed, men hvis I rigtig gerne vil have en nummer fire, tror jeg da bestemt at det hele ordner sig.

Du har ret - det hander jo også om, hvor meget vi selv vil give afkald på...
Og alt andet lige, så er det jo heller ikke billigt at have 3 - største ændring vil nok være bilen - og så at de små ville skulle dele værelse de første mange år - men det gjorde de 2 store egentlig også, til de var 4 og 6, idet vi boede et andet sted, så mon ikke også det ville kunne gå,,

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

jeanett 26 skriver:

Vil sige at folk stod ikke ligefrem i kø for ønske tillykke.
Var bestemt hellere ik planlagt da vi bor i nordjylland og manden ikke ku få arbejde her over og derfor arbejdede og boede på sjælland.
Men nu hvor vores søn er født har folk vendet sig til vi har 4 og de elsker da ham os. Men mange gange er det ik det samme med nummer 4 som 1 og 2.

Nej, det er jo det, jeg frygter sådan, at folk vil se skævt til det - ikke mindst for ungernes skyld, som jo ikke vil blive budt velkommen på samme måde som de første.. *suk*

Jeg ville et eller andet sted ønske, jeg bare blev uventet gravid, så ville beslutningen være truffet - og folk kan vel ikke se så skævt til det så...

Lyder også som hårdt, når I nu ikke engang kunne være sammen, så står du vel med meget selv?
Vi har heldigvis begge stabile jobs (så stabile som de nu kan være i dagens DK), så det frygter jeg ikke så meget - og min mand tager mindst lige så meget del i familien - både børn og pligter - som jeg gør.

Anmeld

9. juni 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

da jeg jo ikke er ano her, så vil jeg gerne undlade at svare på dit spørgsmål

men har du lyst til at sende mig en pb. så skal du være meget velkommen så svarer jeg gerne på de spørgsmål du må have.

Lone

Det er bare helt i orden - og tak for tilbuddet, det vil jeg have in mente.

Anmeld

9. juni 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Det er bare helt i orden - og tak for tilbuddet, det vil jeg have in mente.

du skal være meget velkommen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.