Mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Kløver

Der er intet galt i at drømme, jeg har lige fået nr 2 og vil rigtig gerne have 3-4 børn, hvilket jeg håber manden vil gå med til
Føler i, at i har overskuddet, skal i da bare gå for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

MortilElias2010

Leneur skriver:

Altså sådan som min læge forkarede det, så er det noget med at med alderen bliver æggene ringere, så for at modvirke det dannes der tit 2 æg.

Den lille detalje tror jeg jeg undlader at nævne for manden nu hvor vi overvejer barn nr. 2 med pb næste år 

Anmeld

5. juni 2012

Mumto3

JEg vil klart anbefale nr 4!!! Har kun hørt godt om at få 4 børn i modsætning til 3 børn, hvor der somregl altid er en der er 'udenfor'. Det er bare nemmere at lege sammen to og to end tre, og så med en stor aldresspredningen.

Har hørt flere der har fire børn der siger: 3 er Kaos, 4 er ro og harmoni.

I er ovehovedet ikke gamle til at få en mere, og med 32 år så er du slet ikke noget alderen hvor der er øget risiko for tvillinger (men mulihgeden er selvøflgelgi altid til stede!!!)

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

I skal muligvis også have in mente at ud af nr. 4 kan nr 5 også komme. Altså et hold tvillinger. Da sandsynligheden stiger med alderen. Bare et lille sidespring... Ellers synes jeg da bare i skal gå i gang med projektet. Hvis det er det i vil.

Uha - nok er jeg vild med børn, men foretrækker at få dem een af gangen.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Har I lysten, har I viljen, har i forholdet og har I kærligheden og økonomien til at dele jeres tilværelse med endnu et lille smukt barn, så vil jeg personligt mene at I bare skal gå igang

Jeg er andenældst ud af en børneflok på 5 og vi har haft gode forbindelser til hinanden og oplevelser, nogen mere end andre  

In mente er kun at I skal sørge for at tiden er til at yde omsorg og nærvær for hver eneste, være der for dem og snakke med dem, kramme og kysse og spørge ind til dem (det haltede i vores familie, med forskellige konsekvenser til følge).

Men for mig lyder det til at der er husrum og hjerterum til alle jeres og at de har førsteprioritet i jeres liv, selvom arbejdet skal passes.

Hej,
Tak for svar.
Jeg mener bestemt vi har kærligheden, lysten og viljen. Så er det bare økonomien, vi skal have helt på plads.

Tak for rådet - det vil jeg tage med, hvis vi når til den beslutning. Og kan jo egentlig også bruge det allerede nu - selvom vi "kun" har 3 - de har jo også brug for at blive set hver især.

Det er kommet noget bag på mig, at jeg overhovedet har de her tanker - jeg regnede bestemt med, at nr 3 skulle være den sidste - men allerede mens vi stadig var på fødestuen dukkede de her tanker op.. Og jeg er ikke specielt glad for at være gravid heller?!

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

jeanett 26 skriver:

Altså vi har os 4 børn på henholdsvis
4½, 3½, 2 og 4 mdr

Og vi er kun 27 begge 2
Det er utroligt hårdt til tider, da vi overhovedet ikke har nogen til overtage bare engang imellem. Men at gå fra 3 børn til 4 er der faktisk ikke så stor forskel på.vi bruger tid som familie sammen. Men os tid med hver enkel. Det sammenhold de har er helt utroligt. De er altid meget opmærksom på hinanden. Og leger rigtig godt sammen.

Vi har en hyundai tajet med 7 personer. Men vi har så 1 sæde ude for have lidt plads bagved ellers er der ikke rigtig noget

Hej,

Tak for svaret - kan godt forstå det må være vildt hårdt - de er jo også rigtig tæt på hinanden i alder, jeres børn.

Hvis vi går videre med tankerne, så ville vi gå efter ca 2 år mellem de sidste 2 - og så ville de 2 store så være 8 og 10, når nr 4 skulle komme...
Så er de jo meget selvhjulpne.

Hvad har jeres omgivelser sagt til nr 4? (en stor usikkerhed for mig, hvad andre vil sige - selvom jeg godt ved, at det jo slet ikke er dem, der skal bestemme mit liv..)

Jeg vil kigge på en Trajet - kan mærke på manden, at det med bil spiller rigtig meget ind.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

vi har 5 børn tilsammen, dog er det kun de 4 der bor her.

som en anden skriver så er det vigtigste at i finder tid til at nyde hvert barn. tid til virkelig at se barnet, lytte til det, og give det plads til at udvikle sin egen personlighed.

for os var det mest den med at "starte forfra" der var lidt hård. det med natteroderi og søvnløse nætter. og så har jeg aldrig helt timer nok i døgnet

Tak for svar.

Hvad mener du med at starte forfra? Er der stor forskel på alderen på jeres børn?

Jeg tænker mere, at jeg selv føler, jeg er startet helt forfra denne gang med nr 3 - når de store er så meget ældre - men elsker det! (vidste jeg ikke, om jeg ville) - og tænker at hvis vi går efter 2 år imellem er der ikke lige så meget "starten forfra" næste gang?!

Anmeld

5. juni 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Tak for svar.

Hvad mener du med at starte forfra? Er der stor forskel på alderen på jeres børn?

Jeg tænker mere, at jeg selv føler, jeg er startet helt forfra denne gang med nr 3 - når de store er så meget ældre - men elsker det! (vidste jeg ikke, om jeg ville) - og tænker at hvis vi går efter 2 år imellem er der ikke lige så meget "starten forfra" næste gang?!

vores den næste i rækken er 4 år ældre... så ja der var en pæn alders forskel.

jeg var 30 da jeg blev mor til den sidste, men efter som der er 10 års forskel på den ældste og yngste... følte jeg mig faktisk som en gammel mor. men det er jo nok fordi min erfaring var så stor. 

mine børn er nu i alderen 3-13½

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg er vokset op i en stor familie med fem børn, så kan komme i tanker om mange fordele ved at være mange . Jeg sætter stor pris på at være en del af en stor søskendeflok. Da vi var børn var der altid nogen at lege med og i hvert fald for os var søskendeflokken en enhed på en helt anden måde end venner udenfor familien. Nu, som voksne er det dejligt at være flere med forskellige perspektiver på hvad der foregår i familen, og dejligt at være flere til at hjælpes ad med praktiske ting.

Når det er sagt, så skal man vel tænke igennem om man har den tid og ressourcer, der skal til med fire børn. Har I tid til at være der for alle fire (også hvert barn for sig en gang imellem)? Har I økonomi til et ekstra barn i familien eller er I villige til at lægge livsstilen til rette for at være så mange? Det bliver dyrt at tage på ferie, dyrt at give alle børn en is/ gå i biografen/ i tivoli eller hvad I nu kunne have lyst til at gøre. Jeg husker mange af den slags begrænsninger fra min egen opvækst, og selvom antallet af is eller biografture selvfølgelig ikke står mål med om et ekstra barn kommer til verden, så er det alligevel den slags begrænsninger i hverdagen, der gør at jeg ikke drømmer om en nummer fire (endnu da ).

Hej,
Tak for dit svar.

Ja - jeg mener jo også, at søskende er en kæmpe gave at give sine børn - og der er mange fordele forbundet med det.
Men selvfølgelig er der også nogen begrænsninger. Bl.a. økonomisk.
Og der er jo selvfølgelig færre penge per barn, hvis man får en mere, end med dem, vi har nu.
Spørgsmålet er, hvor meget det betyder?!
Og det kender jeg ikke selv svaret på...

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

piadas skriver:

Hæhæ, da vi fik nr. 3 sidste år, var vi også sikre på, at det ikke blev den sidste! Og nu er jeg over halvvejs med nr. 4.

Personligt har jeg haft samme tanker som dig - vores to store er 11 år og snart 8 år. Ida er kun 15 måneder, så hun ville jo nærmest blive enebarn, hvis ikke vi gav hende en søskende. Der bliver 19-20 mdr. mellem dem, og jeg GLÆDER mig til at prøve at få to så tæt på hinanden.

Jeg kan så også mærke denne gang, at nu er det slut. 4 er et godt tal - og vist også rigeligt!

Vi har lige bygget hus, og de to små kommer i første omgang også til at dele. Dog har vi et ekstra værelse, som lige nu bliver brugt til rod/kontor/opbevaring - det kan laves til børneværelse, hvis det bliver nødvendigt. Ellers håber jeg, at vi kan strække den til Oliver (ham på 11 år) er flyttet hjemmefra. Når Oliver er 18 år, vil Ida og den kommende lillebror være 6 og 8 år. Det er ikke sikkert, den går så længe, men så må vi jo undvære vores ekstra værelse i et par år.

Vi har en Berlingo og en C1'er. Der er kun plads til 5 i begge biler, men det kan jo lade sig gøre at få monteret et ekstra sæde bag i Berlingo'en. Det giver så problemer ift. barnevogn/klapvogn, da sådan et sæde jo vil tage noget af bagagerumspladsen - og så længe Ida ikke er ældre, skal hun jo stadig sove til middag, så vi har brug for barnevogn til hende...

Vi er dog kommet til den konklusion, at vi i første omgang beholder de to biler, vi har, og så må vi se, om det bliver totalt træls, så vi bliver nødt til at skal have byttet Berlingo'en til en større. Det er ikke så tit, vi allesammen er afsted alligevel, og de få gange hvor vi så er, må vi køre i to biler. Det er jo klart, at der også er lidt økonomi i det, for som jeg skrev ovenfor, har vi lige bygget et nyt hus, og det koster jo også - endnu en grund til at vente og se, om vi kan klare os med de biler, vi har nu.

Derudover har en af mine bevæggrunde for at få nr. 4 været, at da min lillebror blev født, var min søster og jeg henholdsvis 9 og 11½ år, så han har altid været lidt enebarn. Det er først nu, vi begynder at få glæde af hinanden. Han flyttede hjemmefra sidste år, har fået kæreste, elevplads osv.

Nå, det var lidt om mine tanker, men hvis det er det, I vil, så gør det!!

Tak for svar!

Det lyder jo faktisk en hel del som os - jeg har dog først næsten lige fået nr 3 - så det er helt nye tanker..
Jeg har aldrig tidligere overvejet 4 børn - og gjorde jeg bestemt heller ikke under graviditeten... Men 2 min efter fødslen var det noget andet..

Vi har godt nok ikke noget kontor heller - det var det, der blev inddraget til nr. 3.

Vi har faktisk også 2 biler nu her - en scenic, med plads til de 5, vi er nu, og en 107 til ekstra... Hvor der jo så kun er plads til 4 alt i alt..
Og har da også nævnt, at vi jo kunne beholde de 2 vi har - og så tage den derfra, så kom gerne med erfaringer, når I har prøvet det af.
Vi kører dog tit alle sammen - og ville også gerne stadig have mulighed for at køre selv på ferie, og det er jo ikke så nemt i 2 biler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.