Mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Der er intet galt i at drømme, jeg har lige fået nr 2 og vil rigtig gerne have 3-4 børn, hvilket jeg håber manden vil gå med til
Føler i, at i har overskuddet, skal i da bare gå for det

Tak.

Og nej, drømme kan man jo altid - det er blot helt nye drømme, jeg aldrig havde set komme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

klmf

Sådan som I har det med en tryg kernefamilie med prioriteterne og økonomien i orden, så lyder det som en god ide. Det med at dele værelse, det dør de altså ikke af. Det kommer vores to også til, da vi kun har 1 børneværelsei den bette hytte vi bor i

Go for it, hvis I har lysten. I fortryder det ikke når først I sidder og kigger på hele flokken.

Det eneste jeg nok ville kunne blive lidt betænkelig ved, det var alderen og den statistisk set større risiko for et barn med sygdom eller handicap. Men nu er jeg sådan en der tænker, 'nu er det gået godt 3 gange, kan det så gå godt 4.gang også?'. I stedet skal man nok bare tænke, at selvfølgelig går det også godt 4.gang, det har det jo gjort de andre gange!

Rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

JEg vil klart anbefale nr 4!!! Har kun hørt godt om at få 4 børn i modsætning til 3 børn, hvor der somregl altid er en der er 'udenfor'. Det er bare nemmere at lege sammen to og to end tre, og så med en stor aldresspredningen.

Har hørt flere der har fire børn der siger: 3 er Kaos, 4 er ro og harmoni.

I er ovehovedet ikke gamle til at få en mere, og med 32 år så er du slet ikke noget alderen hvor der er øget risiko for tvillinger (men mulihgeden er selvøflgelgi altid til stede!!!)

Ih, tak for dit svar.

Lyder da lige som vand på min mølle, så jeg har et argument for, hvorfor det ville være så fantastisk med nr 4.
Og at det kan give harmoni i familien.
Nu er nr 3 så ny endnu - så kender ikke helt til familiedynamikken, når hun bliver lidt ældre - men mit brændende ønske om at prøve det hele bare een gang mere er kommet noget bag på mig.

Puha, godt du siger, risikoen ikke er øget endnu - ved du, hvornår det vil ske?
Og ja, selvfølgelig er der altid en risiko, og den må vi jo selvfølgelig også tage med.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

vores den næste i rækken er 4 år ældre... så ja der var en pæn alders forskel.

jeg var 30 da jeg blev mor til den sidste, men efter som der er 10 års forskel på den ældste og yngste... følte jeg mig faktisk som en gammel mor. men det er jo nok fordi min erfaring var så stor. 

mine børn er nu i alderen 3-13½

Jep - kan godt forstå at 4 års aldersforskel godt kan føles som at starte forfra.

Må jeg spørge, om de alle var planlagte? (du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke ønsker det. )

Jeg kender godt følelsen, har selv følt mig som en rigtig gammel mor/gravid denne gang, på trods af, at jeg kun lige er fyldt 32.
Men var 23 da jeg var gravid første gang - så er man altså bare noget ældre. På godt og ondt.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Sådan som I har det med en tryg kernefamilie med prioriteterne og økonomien i orden, så lyder det som en god ide. Det med at dele værelse, det dør de altså ikke af. Det kommer vores to også til, da vi kun har 1 børneværelsei den bette hytte vi bor i

Go for it, hvis I har lysten. I fortryder det ikke når først I sidder og kigger på hele flokken.

Det eneste jeg nok ville kunne blive lidt betænkelig ved, det var alderen og den statistisk set større risiko for et barn med sygdom eller handicap. Men nu er jeg sådan en der tænker, 'nu er det gået godt 3 gange, kan det så gå godt 4.gang også?'. I stedet skal man nok bare tænke, at selvfølgelig går det også godt 4.gang, det har det jo gjort de andre gange!

Rigtig meget held og lykke med det!

Tak for svar.

Ja - kan godt følge tanken med det med alder og risiko. Jeg når jo så at blive lige omkring 34, hvis planerne bliver ført ud i livet.. Og min mand vil jo så være omkring 41. (og så selvfølgelig 33 og 40 i graviditetsøjeblikket.. )

Men tak for dit input.

Anmeld

5. juni 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Jep - kan godt forstå at 4 års aldersforskel godt kan føles som at starte forfra.

Må jeg spørge, om de alle var planlagte? (du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke ønsker det. )

Jeg kender godt følelsen, har selv følt mig som en rigtig gammel mor/gravid denne gang, på trods af, at jeg kun lige er fyldt 32.
Men var 23 da jeg var gravid første gang - så er man altså bare noget ældre. På godt og ondt.

da jeg jo ikke er ano her, så vil jeg gerne undlade at svare på dit spørgsmål

men har du lyst til at sende mig en pb. så skal du være meget velkommen så svarer jeg gerne på de spørgsmål du må have.

Lone

Anmeld

5. juni 2012

piadas

Anonym skriver:

Tak for svar!

Det lyder jo faktisk en hel del som os - jeg har dog først næsten lige fået nr 3 - så det er helt nye tanker..
Jeg har aldrig tidligere overvejet 4 børn - og gjorde jeg bestemt heller ikke under graviditeten... Men 2 min efter fødslen var det noget andet..

Vi har godt nok ikke noget kontor heller - det var det, der blev inddraget til nr. 3.

Vi har faktisk også 2 biler nu her - en scenic, med plads til de 5, vi er nu, og en 107 til ekstra... Hvor der jo så kun er plads til 4 alt i alt..
Og har da også nævnt, at vi jo kunne beholde de 2 vi har - og så tage den derfra, så kom gerne med erfaringer, når I har prøvet det af.
Vi kører dog tit alle sammen - og ville også gerne stadig have mulighed for at køre selv på ferie, og det er jo ikke så nemt i 2 biler.

Haha, selv bilerne er næsten de samme!

Det er også min eneste tanke - altså at vi ikke kan køre langt på ferie sammen. Men så må man jo finde alternativer...eller købe en anden bil hvis det bliver helt træls.

Jeg skal se, om jeg kan huske at give en tilbagemelding på det med manglende plads i bilen, når jeg engang har født!

Anmeld

5. juni 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Ih, tak for dit svar.

Lyder da lige som vand på min mølle, så jeg har et argument for, hvorfor det ville være så fantastisk med nr 4.
Og at det kan give harmoni i familien.
Nu er nr 3 så ny endnu - så kender ikke helt til familiedynamikken, når hun bliver lidt ældre - men mit brændende ønske om at prøve det hele bare een gang mere er kommet noget bag på mig.

Puha, godt du siger, risikoen ikke er øget endnu - ved du, hvornår det vil ske?
Og ja, selvfølgelig er der altid en risiko, og den må vi jo selvfølgelig også tage med.

Det er en glidende overgang, men jeg ville ikke begynde at tænke i risiko for tvillinger før omkring de 38 år og opefter.

Anmeld

5. juni 2012

Leneur

Anonym skriver:

Uha - nok er jeg vild med børn, men foretrækker at få dem een af gangen.

Til at starte med ville jeg nu godt have haft 2, da jeg trods alt var 35 år som første gangs gravid og vidste at der ikke var flere børn til mig men valgte så at gå fra min x undervejs, så fint nok at der kun var en....

Anmeld

6. juni 2012

JonTri

Vi venter godt nok kun nr tre, men kører Ford s-max og DER er der plads i... Just in case... Tror nu denne er den sidste.
Angående tvillinger... Så ville jeg ik bekymre mig om det de næste 5 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.