2 ugers ferie !!! ? kun 1½ år gammel !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym trådstarter

rimor skriver:

Jeg ville henvise til Lola Jensen (hende fra TV2)der siger at et barn ikke skal være længere tid væk fra sine forældre (som jo er dig da du har barnet til dagl) end år det et gammelt. Dvs 1 år gammel =1dag, 2år gammel=2dage og så fremdeles. Altså først når barnet er 7år kan det være væk i enunge fra sine forældre.

Vil også klart anbefale dig at have en bisidder med. En du stoler på. Sender dig 

Håber at få min far eller sådan en med.. Har du et link til hende?Kunnen måske være en ide at nævne hende overfor den børnesagkybdige (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

sandramor

Nej jeg sys simpelthen jeg er ved at være så træt af at mange herinde ser os enlige forældre som nogle kællinger der vil nægte barnets far samvær og er så skide kloge i hvad vi skal gøre.. . Og at vi bare skal aflevere vores barn til faderen fordi han har lige så meget ret til at se sit barn... Det er sku ikke faderen der har ret... Det er barnet der har krav på at se begge sine forældre...
Og dem som kommer med de åndssvage langt ude kommentarer har helt sikkert ikke siddet i sådan en situation....

Anmeld

5. juni 2012

Talbutikken

HeXeri skriver:

Du skulle tage og sætte dig ordentligt ind i det, istedet for at drage en forhastet konklusion. Barnet har en ret til at lære sin far at kende, om du synes det er en god ide eller ej. Få en advokat til at forklare dig hvordan sådan en sag forløber, før du får skabt en masse problemer for jer tre, som er unødvendige.
Det forslag som statsamtet har sendt, er en glimrende ide til hvordan jeres barn får kontakt til sin far. Hvad du synes om det, er underordnet, sålænge far opfører sig ordentligt.

Anmeld

5. juni 2012

Talbutikken

Nej jeg sys simpelthen jeg er ved at være så træt af at mange herinde ser os enlige forældre som nogle kællinger der vil nægte barnets far samvær og er så skide kloge i hvad vi skal gøre.. . Og at vi bare skal aflevere vores barn til faderen fordi han har lige så meget ret til at se sit barn... Det er sku ikke faderen der har ret... Det er barnet der har krav på at se begge sine forældre...
Og dem som kommer med de åndssvage langt ude kommentarer har helt sikkert ikke siddet i sådan en situation....

Ja, barnet har ret til både mor og far.

Men det er kræver at både mor/far, fralægger sig deres egoisme og ser på hvad der er bedst for barnet.. Og ikke hvad Far/Mor har gjort i det forhold der nu er slut..

Bare fordi mor/far var en skod parter, er det ikke ens betydende med at h*n vil være en skod forældre.

Nå, man lægge sit gamle nag fra sig, er det i det øjeblik man kan se ud over sin egen næsetip og ser det ud fra barnets behov .

Anmeld

5. juni 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

ja, nu er faderskabssagen ENDELIG slut, og han er blevet dømt far til mit barn.. 

så selvf. får jeg brev om samvær, det har jeg hele tiden vidst.. 

MEN .......... Hvad der stod i det brev gav mig et chok og jeg har brug for lidt råd om det her kommende møde omkring at få fastlagt samvær, mit barn er 6 måneder gammel, og har ALDRIG set sin bio far, han skred da jeg var 2½ måned henne, han vil se barnet hver anden weekend i 4 - 6 timer, det er ca 104 timer om året, det kan jeg sagtens acceptere, dog syntes jeg det er meget lidt, men der er stor afstand imellem os (både psykisk og fysisk) så er forstående .. MEN han vil fra  2013 begynde at have barnet meget mere ! hver anden ferie, hver anden jul, og han vil have barnet to uger i sommerferien ?! på det tidspunkt er barnet altså ikke mere end 1½ år gammel ! 

kan det virkelig være rigtigt at man kan det ? barnet kender SLET ikke sin bio far, og kommer heller ikke til det når han ikke kommer og ser barnet oftere ! og så skal barnet væk fra ALT det kender i TO uger ! mit barn har ikke engang overnattet ude endnu, og er ikke blevet passet mere end en gang (hvor vi måtte hente hende pga. savn) og det var kun i 4 timerbarnet skulle passes ! 

kan intet finde om det på nettet, vil meget gerne have lidt råd om alt det her, hvordan foregår sådan et møde ?? må man have nogen med ? noget man skal huske eller undlade, 

og kan det virkelig være rigtigt han kan få barnet i SÅ lang tid når der har været så lidt samvær ??! 

hilsen en meget ulykkelig mor, som er bekymret for hendes barn 

P.S. Jeg gider ikke høre på alt det der med "du skal da bare være glad for at han vil se dit barn osv. det er ikke det at han skal se barnet der er problemet, men måden det bliver gjort på ! har brug for råd og støtte, ikke en løftet pegefinger"

du må meget gerne sende PB til mig hvis du vil snakke om det..

står i stort set samme situation som dig - dog med en far der nægter at samarbejde medmindre han må se barnet flere gange hver uge og ved vi snart skal samme show igennem...

håber du kontakter mig..

mange tanker og kram

Anmeld

5. juni 2012

Carl-Emil's mor

sandramor skriver:

er fuldstændig enig!!!!

Brækker  mig snart over folk har så ondt i rumpe-gumpen over at man som enlig ikke bare kaster sit barn i armene på faren til det...

jeg ville da for alt i verden ønske min søns far var mere optimal men er han ikke så nej han skal IKKE se vores søn meget fordi jeg ved han svinger frem og tilbage.. så heller en lille smule sammenvær der er stabilt..

ååååh tanker til dig...

Anmeld

5. juni 2012

sandramor

Jeg kan ikke være mere enig med dig....

og det er lige se tit at det er faderen der ikke kan lægge sin nag og egoisme fra sig..

Og jeg forstår skam også godt at det må være rigtig træls for faderen ikke at se barnet oftere.... Men igen man må få det bedste ud af den tid man har sammen med barnet og så lægge sine egne behov på hylden....

Og så håber jeg aldrig at dem der fordømmer os enlige mødre der sidder i sådan en situation med samvær kommer i samme situation... For det er ikke super spændende faktisk...

Anmeld

5. juni 2012

KarinaBF

Jeg har heldigvis ikke været i samme situation

men jeg føler meget med jer der går igennem dette og jeg tror helt sikkert jeg ville have det på samme måde som i har det !

Håber virkelig at i for fundet en god løsning

Karina

Anmeld

5. juni 2012

sandramor

Carl-Emil's mor skriver:

er fuldstændig enig!!!!

Brækker  mig snart over folk har så ondt i rumpe-gumpen over at man som enlig ikke bare kaster sit barn i armene på faren til det...

jeg ville da for alt i verden ønske min søns far var mere optimal men er han ikke så nej han skal IKKE se vores søn meget fordi jeg ved han svinger frem og tilbage.. så heller en lille smule sammenvær der er stabilt..

ååååh tanker til dig...

Ja det var da fantastisk at se nogen der har samme mening som mig

Ja melinas far er heller ikke helt optimal...ment på den måde at han stiller helt urealistiske krav til samvær... Min datter er kun 2mdr altså...
Men nu venter jeg på indkaldelse i amtet og så skal jeg samme mølle igennem som dig....

Så du er også meget velkommen til at skrive privat hvis du får lyst..

Anmeld

5. juni 2012

Pige2009

sandramor skriver:

Skal lige høre.. Er det amtet der skriver at han skal ha barnet i det omfang??? Det lyder da helt skørt?!.. Jeg står selv i samme situation og har lige fået svar på faderskabet... Og skal nu afvente at han smidige om samvær med min datter hvilket jo er fint nok.. Men jeg stejler skisme også hvis der står sådan i mit brev.. Synes det er meget tidligt at barnet skal undvære sin mor så længe...
Hvilket statsamt hører du under?? For dem jeg kender der har været det samme igennem der er tingene gået i et helt andet tempo..

Det er ikke statsamtet, der afgører tingene, men statsforvaltningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.