2 ugers ferie !!! ? kun 1½ år gammel !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

sandramor

det lyder fornuftigt at du har det

det vil jeg helt sikkert også gøre....

håber du kommer med en opdatering omkring hvordan det foregik og hvad der kom ud af mødet.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Men det er jo ikke stfv der har truffet en afgørelse ? Men det er hans ønsker, hvordan kan det vare normalt med en sådan ordning når de aldrig har mødt hinanden ? 

Er du sikker på det er en afgørelse og ikke bare en information om hvad hans ønsker har været? Der er vel aktindsigt i de sager, så du har måske bare fået et udkast?
Hvis ikke, så er det først i 2013. Så har de to rigeligt tid til at få knyttet et godt stærkt bånd. Og i normale tilfælde starter samværd mellem et så lille barn og far hjemme hos moderen, nogen timer, et par dage om ugen. Så har du god tid til at lade ham tage over og du kan se med dine egne øjne at han kan og vil hans barn. Det er altså ikke en helt dårlig tanke.

Anmeld

4. juni 2012

rimor

Anonym skriver:

ja, nu er faderskabssagen ENDELIG slut, og han er blevet dømt far til mit barn.. 

så selvf. får jeg brev om samvær, det har jeg hele tiden vidst.. 

MEN .......... Hvad der stod i det brev gav mig et chok og jeg har brug for lidt råd om det her kommende møde omkring at få fastlagt samvær, mit barn er 6 måneder gammel, og har ALDRIG set sin bio far, han skred da jeg var 2½ måned henne, han vil se barnet hver anden weekend i 4 - 6 timer, det er ca 104 timer om året, det kan jeg sagtens acceptere, dog syntes jeg det er meget lidt, men der er stor afstand imellem os (både psykisk og fysisk) så er forstående .. MEN han vil fra  2013 begynde at have barnet meget mere ! hver anden ferie, hver anden jul, og han vil have barnet to uger i sommerferien ?! på det tidspunkt er barnet altså ikke mere end 1½ år gammel ! 

kan det virkelig være rigtigt at man kan det ? barnet kender SLET ikke sin bio far, og kommer heller ikke til det når han ikke kommer og ser barnet oftere ! og så skal barnet væk fra ALT det kender i TO uger ! mit barn har ikke engang overnattet ude endnu, og er ikke blevet passet mere end en gang (hvor vi måtte hente hende pga. savn) og det var kun i 4 timerbarnet skulle passes ! 

kan intet finde om det på nettet, vil meget gerne have lidt råd om alt det her, hvordan foregår sådan et møde ?? må man have nogen med ? noget man skal huske eller undlade, 

og kan det virkelig være rigtigt han kan få barnet i SÅ lang tid når der har været så lidt samvær ??! 

hilsen en meget ulykkelig mor, som er bekymret for hendes barn 

P.S. Jeg gider ikke høre på alt det der med "du skal da bare være glad for at han vil se dit barn osv. det er ikke det at han skal se barnet der er problemet, men måden det bliver gjort på ! har brug for råd og støtte, ikke en løftet pegefinger"

Jeg ville henvise til Lola Jensen (hende fra TV2)der siger at et barn ikke skal være længere tid væk fra sine forældre (som jo er dig da du har barnet til dagl) end år det et gammelt. Dvs 1 år gammel =1dag, 2år gammel=2dage og så fremdeles. Altså først når barnet er 7år kan det være væk i enunge fra sine forældre.

Vil også klart anbefale dig at have en bisidder med. En du stoler på. Sender dig 

Anmeld

4. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Er du sikker på det er en afgørelse og ikke bare en information om hvad hans ønsker har været? Der er vel aktindsigt i de sager, så du har måske bare fået et udkast?
Hvis ikke, så er det først i 2013. Så har de to rigeligt tid til at få knyttet et godt stærkt bånd. Og i normale tilfælde starter samværd mellem et så lille barn og far hjemme hos moderen, nogen timer, et par dage om ugen. Så har du god tid til at lade ham tage over og du kan se med dine egne øjne at han kan og vil hans barn. Det er altså ikke en helt dårlig tanke.

Som tidligere sagt, det er hans ønsker, og helt ærligt, de kan på ingen måde nå at knytte et bånd når han kun kommer en gang hver 14 dag. ! I 4 timer. Så vil jeg hellere at han kommer en gang om ugen , så kan den ordning, så kan jeg måske hvis kemien er der, og han har overholdt aftalen, så kan vi begynde at snakke overnatning . Men to uger med en et års baby , det holder jo ikke det kan alle jo se .. Og det siger alle dem jeg har snakket med også .. Også dem fra mødrehjælpen også  .. 

Anmeld

4. juni 2012

BrightStar

Jeg vil lige give mit besyv med.

Min ældste datters far og jeg var igennem en faderskabssag. Hun var 1 år da den blev afgjort og han havde ALDRIG set hende.

Han søger om en 7/7 ordning, trods han aldrig have set hende. Jeg var så frustreret, for det var jo helt skørt!

Vi kom i SF og det blev afgjort at vi fik en optrapningsordning. De første 6 måneder så han hende hos os 2 dage i ugen af 3 timers varighed. Derefter havde han hende med af 6 timers varighed i 3 måneder og derefter havde han hende 1 overnatning hver 2 weekend. Da de havde kendt hinanden 1 år, var hun hos ham hver 2 weekend og 1 onsdag hver 2. uge. 

Der gik 2 år før at han fik hende 2 uger i sommerferien, og det var IKKE 2 uger i streg. Selvom de nu har ''kendt'' hinanden i 3 år, har han hende heller ikke i 2 uger i streg i sommerferien. Det fungere sådan, at han har hende 1 uge, så er hun hjemme i 1 uge og hos ham en uge mere. 

Det var bare lidt herfra. Skriv endelig hvis du har brug/lyst til at høre mere. 

Anmeld

5. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Som tidligere sagt, det er hans ønsker, og helt ærligt, de kan på ingen måde nå at knytte et bånd når han kun kommer en gang hver 14 dag. ! I 4 timer. Så vil jeg hellere at han kommer en gang om ugen , så kan den ordning, så kan jeg måske hvis kemien er der, og han har overholdt aftalen, så kan vi begynde at snakke overnatning . Men to uger med en et års baby , det holder jo ikke det kan alle jo se .. Og det siger alle dem jeg har snakket med også .. Også dem fra mødrehjælpen også  .. 

Du skulle tage og sætte dig ordentligt ind i det, istedet for at drage en forhastet konklusion. Barnet har en ret til at lære sin far at kende, om du synes det er en god ide eller ej. Få en advokat til at forklare dig hvordan sådan en sag forløber, før du får skabt en masse problemer for jer tre, som er unødvendige.
Det forslag som statsamtet har sendt, er en glimrende ide til hvordan jeres barn får kontakt til sin far. Hvad du synes om det, er underordnet, sålænge far opfører sig ordentligt.

Anmeld

5. juni 2012

sandramor

Hvad er dog det for en gang møg at lukke ud!!!
Blir sku sur når jeg ser sådan noget!!
Ja selvfølgelig har barnet ret til at lære sin far at kende.. Det nægter hun jo heller ikke.. Det hedder bare små skridt for barnets skyld...
Det er barnet s tarv og ikke faderen!!! Og ved af erfaring hvad det gør ved et barn at være væk fra sin mor i 2 uger for at være ved sin far som man stadig ikke er helt tryg ved... 2uger er rigtig længe for et barn på halvandet år!! Og hvor fedt er det at faderen bare får det som han vil når det kan være barnet det går ud over...
Og hvis du satte dig ordentligt ind i samtalen ville du opdage at det ikke er amtet men faderen der er kommet med det forslag...
Og det går statsamtet heller ikke med til...
Så tydeligvis kun dig der sys det er en fantastisk idé...

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Du skulle tage og sætte dig ordentligt ind i det, istedet for at drage en forhastet konklusion. Barnet har en ret til at lære sin far at kende, om du synes det er en god ide eller ej. Få en advokat til at forklare dig hvordan sådan en sag forløber, før du får skabt en masse problemer for jer tre, som er unødvendige.
Det forslag som statsamtet har sendt, er en glimrende ide til hvordan jeres barn får kontakt til sin far. Hvad du synes om det, er underordnet, sålænge far opfører sig ordentligt.

Helt enIg med sandrasmor , det var da noget mærkeligt noget at lukke ud. Har sådanset ikke sagtjeg vil nægte samvær, men det skal være på mit barns primisser , IKKE hans, stfv køre meget selv der med 1 år, en overnatning. 2 år to overnatninger, osv. Og hvis du lægger mærke til det, er du den eneste som tror de går med til det , så måske du selv skulle prøve at sætte dig lidt ind i det

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Hvad er dog det for en gang møg at lukke ud!!!
Blir sku sur når jeg ser sådan noget!!
Ja selvfølgelig har barnet ret til at lære sin far at kende.. Det nægter hun jo heller ikke.. Det hedder bare små skridt for barnets skyld...
Det er barnet s tarv og ikke faderen!!! Og ved af erfaring hvad det gør ved et barn at være væk fra sin mor i 2 uger for at være ved sin far som man stadig ikke er helt tryg ved... 2uger er rigtig længe for et barn på halvandet år!! Og hvor fedt er det at faderen bare får det som han vil når det kan være barnet det går ud over...
Og hvis du satte dig ordentligt ind i samtalen ville du opdage at det ikke er amtet men faderen der er kommet med det forslag...
Og det går statsamtet heller ikke med til...
Så tydeligvis kun dig der sys det er en fantastisk idé...

Helt ENIG ! Er også vred over det eftersom jeg skrev i starten jeg ikke gad det der pis. Og det virker da slet ikke til at personen læser hvad jeg overhoved skriver 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

BrightStar skriver:

Jeg vil lige give mit besyv med.

Min ældste datters far og jeg var igennem en faderskabssag. Hun var 1 år da den blev afgjort og han havde ALDRIG set hende.

Han søger om en 7/7 ordning, trods han aldrig have set hende. Jeg var så frustreret, for det var jo helt skørt!

Vi kom i SF og det blev afgjort at vi fik en optrapningsordning. De første 6 måneder så han hende hos os 2 dage i ugen af 3 timers varighed. Derefter havde han hende med af 6 timers varighed i 3 måneder og derefter havde han hende 1 overnatning hver 2 weekend. Da de havde kendt hinanden 1 år, var hun hos ham hver 2 weekend og 1 onsdag hver 2. uge. 

Der gik 2 år før at han fik hende 2 uger i sommerferien, og det var IKKE 2 uger i streg. Selvom de nu har ''kendt'' hinanden i 3 år, har han hende heller ikke i 2 uger i streg i sommerferien. Det fungere sådan, at han har hende 1 uge, så er hun hjemme i 1 uge og hos ham en uge mere. 

Det var bare lidt herfra. Skriv endelig hvis du har brug/lyst til at høre mere. 

Det  lyder også mere rimeligt (: her snakker vi 4 timer hver 14. Dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.