Hurtigt ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Kløver

StineW79 skriver:

MNeNejmmemenmenemeneriikk

Men ska man ik være x antal cm åben for at ku lave en hindeløsning?? 

Det er også mest fordi jeg ik må gå over termin, at jeg nok spørg så meget, fordi jeg har aldrig prøvet at være i fødsel og ha veer og alle de der alm gravidtitets ting. Ved jo slet ik noget om alle de her ting der forgår efter uge 34. Og jeg er så mega i tvivl om, om det ska være pks eller alm fødsel! Ska til jordmore på torsdag og snakke om endten igangsættelse eller pks. Stine

Man skal ikke have åbnet sig for at lave hindeløsning, men det skal man hvis de skal prøve at tage vandet.
Hvad var grunden til dit første kejsersnit, og kan det ske igen, hvor længe siden er Det du fik kejsersnit, risiko for om arret kan springe op. Mulighed for igangsættelse. Er nogle af de ting som er rare at få snakket om

Jeg er glad for jeg fik kejsersnit igen, men samtidig ked af jeg ikke fik prøvet at gennemgå en hel fødsel, og føler lidt beslutning om kejsersnit er taget på misinformation, og det er Jeg sur over. Jeg er ikke sikker på jeg ville have valgt anderledes alligevel pga tid mellem kejsersnittene, så Det havde måske været bedste løsning uanset, men når de ikke havde informeret om mulighed for ballonkateter, og at man godt må det, samt hindeløsning og vedrop så føler jeg en smule de har frataget en evt mulighed, især da det begrænser, da man maks må få 4 kejsersnit og ved nogle fraråder de det 4. Og er jo også en stor omgang at skulle igennem, hvor man er langt hurtigere ovenpå efter fødsel.

Stil endelig spørgsmål, og føler du ikke ordentlig dialog med lægen, når i skal snakke på sygehuset, så bed om tid ved en anden så du er helt afklaret med den bedste løsning for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Man skal ikke have åbnet sig for at lave hindeløsning, men det skal man hvis de skal prøve at tage vandet.
Hvad var grunden til dit første kejsersnit, og kan det ske igen, hvor længe siden er Det du fik kejsersnit, risiko for om arret kan springe op. Mulighed for igangsættelse. Er nogle af de ting som er rare at få snakket om

Jeg er glad for jeg fik kejsersnit igen, men samtidig ked af jeg ikke fik prøvet at gennemgå en hel fødsel, og føler lidt beslutning om kejsersnit er taget på misinformation, og det er Jeg sur over. Jeg er ikke sikker på jeg ville have valgt anderledes alligevel pga tid mellem kejsersnittene, så Det havde måske været bedste løsning uanset, men når de ikke havde informeret om mulighed for ballonkateter, og at man godt må det, samt hindeløsning og vedrop så føler jeg en smule de har frataget en evt mulighed, især da det begrænser, da man maks må få 4 kejsersnit og ved nogle fraråder de det 4. Og er jo også en stor omgang at skulle igennem, hvor man er langt hurtigere ovenpå efter fødsel.

Stil endelig spørgsmål, og føler du ikke ordentlig dialog med lægen, når i skal snakke på sygehuset, så bed om tid ved en anden så du er helt afklaret med den bedste løsning for dig

Jeg fik aks pga jeg fik ssf i uge 32+3, som udviklede sig til hellp i uge 34+. det var i sep 2008.

Mit blodtryg er aldrig rigtig blevet normalt igen, så har været i blodtrygs behandling de sidste 2 1/2 år, også derfor jeg ik må gå over tid denne gang.

Jeg er i uge 36 i morgen, har gået til kontrol Scaninger og lægesamtaler hver 4 uge, siden uge 12. Og alle de læger vi har snakket med har sagt mange forskellige ting, så nok også derfor jeg er så forvirret nu. Vh stine

Anmeld

4. juni 2012

Kløver

StineW79 skriver:

Jeg fik aks pga jeg fik ssf i uge 32+3, som udviklede sig til hellp i uge 34+. det var i sep 2008.

Mit blodtryg er aldrig rigtig blevet normalt igen, så har været i blodtrygs behandling de sidste 2 1/2 år, også derfor jeg ik må gå over tid denne gang.

Jeg er i uge 36 i morgen, har gået til kontrol Scaninger og lægesamtaler hver 4 uge, siden uge 12. Og alle de læger vi har snakket med har sagt mange forskellige ting, så nok også derfor jeg er så forvirret nu. Vh stine

Jeg fik det også første gang altså ssf og blev meget dårlig af det. Fik det også 2 gang dog senere, og sagde jeg ikke ville gå så langt at jeg blev lige så syg igen denne gang, derfor endte kejsersnit med at blive det rigtige for mig, ved dog ikke om jeg kunne være sat i gang og fået anden fødselsoplevelse.
Men havde super kejsersnit denne gang.
Har du denne gang tegn på ssf og hvor langt er du nu

Anmeld

4. juni 2012

StineW79

Maja84 skriver:

Jeg fik det også første gang altså ssf og blev meget dårlig af det. Fik det også 2 gang dog senere, og sagde jeg ikke ville gå så langt at jeg blev lige så syg igen denne gang, derfor endte kejsersnit med at blive det rigtige for mig, ved dog ikke om jeg kunne være sat i gang og fået anden fødselsoplevelse.
Men havde super kejsersnit denne gang.
Har du denne gang tegn på ssf og hvor langt er du nu

I morden, tirsdag er jeg i uge 36, og alt så helt perfekt ud i fredags. Bare dejligt! Men der er også styr på mit blodtryg denne gang, fordi jeg er i behandling. Sidste der lå mit blodtryg på 200/180, til sidst. 

Må heller få snakket de forskellige muligheder igennem med JM på tirsdag! Tusind tak for svar!! Vh stine

Anmeld

4. juni 2012

Kløver

StineW79 skriver:

I morden, tirsdag er jeg i uge 36, og alt så helt perfekt ud i fredags. Bare dejligt! Men der er også styr på mit blodtryg denne gang, fordi jeg er i behandling. Sidste der lå mit blodtryg på 200/180, til sidst. 

Må heller få snakket de forskellige muligheder igennem med JM på tirsdag! Tusind tak for svar!! Vh stine

Mit blodtryk lå også deroppe omkring 1 gang, og blev højt 2 gang, og vi afbrød så snart det blev at stige trods medicin. Dejligt det går godt indtil videre, håber i kan holde den kørende til termin, hvis du ikke selv går i fødsel inden

Anmeld

4. juni 2012

Livsmor

Fik aks i maj 2008(uge 31+5 grundet HELLP), og da jeg skulle føde igen i juli 2010(38+4) blev jeg sat igang med ballon, udvidede mig så man kunne tage vandet, men fik ikke veer, så fik vee-drop. Kunne godt ha´ gået længere, men da jeg gerne ville føde selv, og havde fået aks, valgte man at sætte mig igang. Vil til hver en tid fortrække ballon frem for ks. Jeg var hjemme knap 4 timer efter jeg havde født, og kunne selv hente og bringe den store, samt tumle med hende.

Anmeld

5. juni 2012

StineW79

Livsmor skriver:

Fik aks i maj 2008(uge 31+5 grundet HELLP), og da jeg skulle føde igen i juli 2010(38+4) blev jeg sat igang med ballon, udvidede mig så man kunne tage vandet, men fik ikke veer, så fik vee-drop. Kunne godt ha´ gået længere, men da jeg gerne ville føde selv, og havde fået aks, valgte man at sætte mig igang. Vil til hver en tid fortrække ballon frem for ks. Jeg var hjemme knap 4 timer efter jeg havde født, og kunne selv hente og bringe den store, samt tumle med hende.

Godt at høre at der også er nogen som har positivt at sige om ballonen, har nemlig kun hørt dårligt!! Dejligt at alt bare gik som det sku! Vh stine

Anmeld

5. juni 2012

Mor til 2 drenge og 2 piger

Hejsa.

Jeg gik akut kesjersnit første gang og er bliver sat igang 3 gange derefter uden problemer:-) men jeg blev tilbudt kejsersnit til første fødsels efter kejsersnit men takket pænt nej:-) og blev ikke tilbudt flere kejsersnit da jeg fødte uden problemer selv og gyn. lægerne syntes jeg skulle have lov til at føde selv:-)

Anmeld

5. juni 2012

StineW79

Mor til 2 drenge og 2 piger skriver:

Hejsa.

Jeg gik akut kesjersnit første gang og er bliver sat igang 3 gange derefter uden problemer:-) men jeg blev tilbudt kejsersnit til første fødsels efter kejsersnit men takket pænt nej:-) og blev ikke tilbudt flere kejsersnit da jeg fødte uden problemer selv og gyn. lægerne syntes jeg skulle have lov til at føde selv:-)

Hvordan er du blevet sat i gang? Dejligt at det hele bare er gået efter planen de andre gang!! Vh stine

Anmeld

6. juni 2012

fairlady

StineW79 skriver:

Tror nu ik han er spicelt " begejstret" for hverken alm fødsel eller kejsersnit. Tror bare det har noget at gøre med at man er mest tryg ved det man kender  + baby er vudertet til at vil komme til at veje ca 4 kg ved termin. Så altså en stor baby. 

I mit arbejde er der mange af børnene der har fået hjerneskader pga iltmangel under alm fødsel og tror det er en af de ting han frygter + at det gamle ar springer op og at der sku ske noget med os begge. Gir det mere mening?? Vh stine

kan godt forstå at både din kæreste/mand og dig er meget i tvivl og nervøs for fødsel.

Har selv 10 uger til termin og jeg er nu også nervøs. Især for det der med hvis nu arret skulle springe op. Men det er så længe siden at jeg har fået kejsersnit(2008) og dig med, kan jeg læse mig til, så risikoen jo er meget meget lille. Egentlig er der nok større risiko for komblikationer ved ks, selvom den for mentlig heller ikke er ret stor?

Har du kunne mærke at det strækkede i dit arvæv under graviditeten?

Jeg kan mærke at det strækker lidt i det og det gør mig en anelse nervøs. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.