StineW79 skriver:
Nu spørge jeg lige om lidt flere ting, hvis det er ok??
Ville du så helst ha været helt foruden, forsøget med ballonkateteret og hvis ja, så hvorfor? Var det fordi det gjorde ondt?
Hvordan forgår en ballon udvidelse i praktis??
Havde i snakket evt pks inden fødselen, og ville du så ønske at du bare. Havde valgt det fra starten af??
Mit ks, var også akut, men heldigvis noget mere roligt end dit lyder det til! Jeg var indlagt i 1 1/2 uge pga ssf, som udviklede sig til hellp. Fik at vide kl 22.15 at nu sku jeg ha ks, nåede heldigvis at ringe kærsten ind på syghuset. Kl 23.15 var thea ude. Kom på neo, sammen med kærsten, mens jeg kom op på intensiv opvågning og så første thea kl ca 13 næste dag. Men syntes endeligt at det hele var en rigtig god oplevelse, i forhold til selve ks osv. Vh stine
jeg havde snakket om pks med jordemmoderen pga mine tidligere fødsler, men jeg havde et ønske om at føde normalt, og nemmere end de forige gange. Og hun mente så at vi skulle prøve ballonen. Og så tage pks hvis det ik gik efter planen.
Hvis jeg kunne vælge om ville jeg ha valgt stikpiller og drop igen, så jeg kunne ha født normalt. Men de her igangsatte veer gør altså lidt mere ondt end egne veer.
Og jeg ville vælge ballonen fra pga det store ubehag ved at få det lagt og den tvivlsomme virkning på mig.
Det bliver lagt ved at de åbner skeden, og man bliver virkeligt åbnet godt op , da det er vigtigt at de ka se og få den lagt ordenligt. så fører de en ballonen ind i livmoderhalsen, og puster den op så den øger trykket på livmoderhalsen. Derudover hænger der en ballon i en snor ned i skeden så den hiver i den første ballon, så trykket er optimalt. Man må maksimalt gå med den i 12 timer. Også skulle man gerne kunne tage vandet derefter.
Meget ubehageligt .
Håber du kan læse dig frem til hvad jeg mener. Det er lidt svær at beskrive.