Enlig mor med 3 børn har brug for økomomisk hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

bette bebs

Jeg kunne også godt tænke mig at kende mere til hendes historie, ander end hun mangler penge. Hvad har hun gjort, hvorfor har problemer, hvorfor skal hun i retten mv? De fleste af os kan vel altid bruge flere penge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Frk. Himmelblå

Synes det er morsomt, der er så mange kvinder her på Baby.dk, der ikke "giver penge til fremmede" for så efterfølgende at henvise til kommunen, som jo netop giver vores penge til fremmede .

Griner...

Anmeld

3. juni 2012

Darling<3

Kongmulle skriver:

Få din veninde til at gå på kommunen, sine forældre, venner osv.

Det kan simpelthen ikke passe at fremmede mennesker skal gi en masse penge til en de ikke kender.

I så fald må i gerne begynde at kaste penge efter mig!

Vi er 2 voksne på SU + 6 hjemmeboende børn, så vi vælter os heller ikke ligefrem i penge, men vi begynder da ikke at oprette grupper på facebook eller tigge penge her.

Hvor skal jeg sende min 20'er hen??

Ikke at det lyder helt forfærdeligt , men hvordan kan i få det til at løbe rundt med 2xSU og 6 hjemmeboende??

Er imponeret!

Anmeld

3. juni 2012

Kongmulle

Darling<3 skriver:

Hvor skal jeg sende min 20'er hen??

Ikke at det lyder helt forfærdeligt , men hvordan kan i få det til at løbe rundt med 2xSU og 6 hjemmeboende??

Er imponeret!

Sparekassen Sjælland

Ja jeg ved heller ikke hvordan vi får det til at løbe rundt. Tager en dag ad gangen

Anmeld

3. juni 2012

Darling<3

Kongmulle skriver:

Sparekassen Sjælland

Ja jeg ved heller ikke hvordan vi får det til at løbe rundt. Tager en dag ad gangen

Super hihi...

Hvad får man egenligt i SU som forsørger? Får man mere, fordi man har "mange" børn?

Anmeld

3. juni 2012

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Synes det er morsomt, der er så mange kvinder her på Baby.dk, der ikke "giver penge til fremmede" for så efterfølgende at henvise til kommunen, som jo netop giver vores penge til fremmede .

Griner...

Sys egentligt  ikke det kan samlignes...

Anmeld

3. juni 2012

dpb

til ts: Jeg syntes det er en fin tanke at du gerne vil hjælpe din veninde, ved at sprede budskabet Ærgeligt at så mange tog imod det som de gjorde...

For mig at se så er det ikke meget anderledes end når nogle efterspørger møbler, tøj osv. grundet dårlig økonomi og ja, det forekommer jo altså også lige her på baby.dk 

det er absolut også langt fra alle tråde jeg klikker mig ind på... lige præcis på det område syntes jeg baby.dk er et super sted for holder man musen hen over overskriften, har man mulighed for at få et smugkig på indholdet, hvis ikke overskriften i sig selv er sigende nok

igen til ts: Håber din veninde klarer den. Har ikke selv penge at låne ud at pt. så kan desværre ikke hjælpe...

Qnuz

Anmeld

4. juni 2012

Kongmulle

Darling<3 skriver:

Super hihi...

Hvad får man egenligt i SU som forsørger? Får man mere, fordi man har "mange" børn?

Man får samme SU som alle andre. Det eneste ekstra vi kan søge er et forældre tillæg, fordi vi begge er på su. Det er ca 1100 kr, thats it

Anmeld

4. juni 2012

Silas&Mille

Kongmulle skriver:

Man får samme SU som alle andre. Det eneste ekstra vi kan søge er et forældre tillæg, fordi vi begge er på su. Det er ca 1100 kr, thats it

Beklager sidespringet:

Med F*** hvor er I seje. Hatten af for at I tør være på SU begge to med så mange børn

Til TS:

Jeg kan desværre ikk hjælpe, da vi selv sidder MEGET stramt i det.
Men hatten af for at du gør hvad du kan for at hjælpe hende.

Forstår nu heller ikke at folk skal gøre sig til dommere over, hvilke tråde der er ok og hvilke der ikke er her inde. Hvad med alle de 'julehjælps'-tråde der kommer op til jul, hvor folk 'tigger' efter tøj og legetøj til deres børn fordi de ikke har penge til at købe julegaver for. Kan man ikke ligge 50kr til side hver måned, så har man 600 kroner til at købe julegaver for ?
Julehjælps-trådene er blot ét eksempel ud af MANGE, for hvis man kigger efter er der mange der 'tigger' om ting og i nogle få tilfælde penge.  

Anmeld

4. juni 2012

Michael healer

Kongmulle skriver:

Få din veninde til at gå på kommunen, sine forældre, venner osv.

Det kan simpelthen ikke passe at fremmede mennesker skal gi en masse penge til en de ikke kender.

I så fald må i gerne begynde at kaste penge efter mig!

Vi er 2 voksne på SU + 6 hjemmeboende børn, så vi vælter os heller ikke ligefrem i penge, men vi begynder da ikke at oprette grupper på facebook eller tigge penge her.

Først vil jeg sige hatten af for at i kan klare jer for 2 * su og med 6 børn, det er da flot, der efter vil jeg sige at vi heller ikke selv har mange penge, vore mest værdifulde ting er en skoda som vi købte for 5000 kr incl plader.

Dernæst vil jeg sige dette ikke handler om at tigge penge, men som jeg tidligere har skrevet at låne penge, vi har selv lånt hende nogle penge.

Det er jo ikke fordi at fremmed mennesker skal låne hende pengene, der er ingen der tvinger nogle til at låne hende penge, det er helt frivilligt om man har lyst til at gøre dette eller ej :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.