Jeg er meget for aktiv dødshjælp, men jeg tror det ville være svært at finde en grænse "hvornår må man få hjælp til at forlade Jorden" hvad er en god "grund"?
Vores samfund, har jo desværre nogle mennesker der er langt ude, med depressioner, angst mm. Har selv været der, hvor jeg tænkte at det hele ville være bedre hvis man ikke var her - skal man så have hjælp?- nej absolut ikke, det er jo for det meste et råb om hjælp!
Men den person der ligger i sin sygeseng, den person der har levet et aktivt liv, den person der har fået sin dødsdom "vi kan ikke gøre mere for at hjælpe dig, kun delvis smertedække dig" skal den person have hjælp- ja det syntes jeg bestemt, hvor må det være en forfærdelig følelse sidde/ligge der og vide ens liv er over, tænke i morgen er måske min sidste dag! Min onkel, på 58 har kræft, ligger nu bare der hjemme, og venter på hvornår dagen kommer og han ikke vågner igen - er det værdigt? Eller den person der sidder, og ønsker hver aften man går i seng, at man ikke vågner igen, fordi ens liv allerede er "forbi" fordi man ikke kan gøre noget, andet end at sidde og kigge ind i en mur, dag ind og dag ud, og man er fuldstændig afhængig af hjælp..
Men tror det super svært at give det den grænse, og jeg tror det derfor vi ikke har aktiv dødshjælp i danmark..
Der har dyr det nemmere end mennesker
Anmeld