Det er meget svært at dele sin mening omkring den slags. For som jeg ser dyr, så er det næsten som jeg ser på et menneske.
Etdyr der lider og som ikke kan reddes uden den vil lide dårligt under det. Jo det skal aflives.
Men samtidig er jeg både for og imod aktiv dødshjælp hos mennesker..
Da jeg synes at folk der er blevet til en grønsag, hvor lægerne mener at der ikke er noget hjemme på øverste etage. Jamen synes på mange måder at de burde forlade verden. Da det som regel gør mere ondt på pårørende at se en de holder af på denne måde. Og hvis der alligevel er slukket påøverste etage. Jamen hvorfor så lade personen leve?
Samt ældre mennesker som er alvorlig syge som ikke ønsker at være her. Burde også kunne få fred i sjælen.
Men nu lever jeg selv med kroniske smerter hver dag. Og har i perioder ikke ønsket at være her mere pga jeg følte mig i vejen for andre mennesker og også for at jeg kunne få en ende på mine smerter..
Og har været derude hvor jeg er ret sikker på jeg kunne skrive under på at der var en der måtte tage mit liv.
Men nu er jeg da glad for at jeg lever trods mine smerter. Men lever også mest for min datters skyld og for at jeg kan opleve de ting der følger med min datters liv.
Mange kan jo være så langt ude at de ikke ønsker og være her mere fordi de ikke kan se visse ting vil kunne blive bedre. Men man har jo set flere som har været lidt som grønsager men efter flere år med smerter både fysisk og psykisk smerter har et godt liv.
Så jeg er for og imod
Anmeld