MME - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

anynom

Månsson skriver:

Nej det er efter 9 måneder I hvert fald i følge Majeriforeningen- Barne mad og det skema man får fra sundhedsstyrelsen

Nemlig
Der må kun gives små mængder sødmælk mellem 6 og 9 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Kofoed.

rikkeregnbue skriver:

Der blev jeg forvirret.

400 ml MME men 500 ml mælk? Jeg må ikke give hende komælk endnu, så hvordan det?

Mme er også mælk så hun skal bare have 500 ml mme indtil de 6 måneder, derefter 400 ml mme, hvis hun ikke skal have jern dråber, men hun skal så bare have 100 ml ko mælk, hvis hun lige nøjagtig drikker 400 ml mme. Dog efter 6 måneder må man ikke overstige 900 ml mælk om dage, da det øger risikoen for forstoppelse.

Anmeld

1. juni 2012

L&V

JulieWH skriver:

Nemlig
Der må kun gives små mængder sødmælk mellem 6 og 9 mdr

Yeps.. Der er alt for meget protein i til at de små maver kan klare det, det er jo derfor mme er spaltel ko mælk

Anmeld

1. juni 2012

anynom

Kofoed. skriver:

Mme er også mælk så hun skal bare have 500 ml mme indtil de 6 måneder, derefter 400 ml mme, hvis hun ikke skal have jern dråber, men hun skal så bare have 100 ml ko mælk, hvis hun lige nøjagtig drikker 400 ml mme. Dog efter 6 måneder må man ikke overstige 900 ml mælk om dage, da det øger risikoen for forstoppelse.

Har du et link til den information om de 900 ml? for det er jeg aldrig stødt på før.

Anmeld

1. juni 2012

L&V

JulieWH skriver:

Har du et link til den information om de 900 ml? for det er jeg aldrig stødt på før.

Tror der forveksles med at man råder til at babyer ikke overskrider mængden 1000ml i døgnet

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

Månsson skriver:

papp

Nej det er efter 9 måneder I hvert fald i følge Majeriforeningen- Barne mad og det skema man får fra sundhedsstyrelsen

De papirer og hæfter vi har fået og sp har sagt, så skal man helst vente, men med en tyksak som anastasia, måtte vi meget gerne efter 6 måneder, desværre kan hun ikke tåle det, eller tarmene kan ikke.

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Kofoed. skriver:

De papirer og hæfter vi har fået og sp har sagt, så skal man helst vente, men med en tyksak som anastasia, måtte vi meget gerne efter 6 måneder, desværre kan hun ikke tåle det, eller tarmene kan ikke.

Ja okay men så er det jo heller ik en gennerel rådgivning.. Min datter vil ikke ha mme mere så vi ska os gøre andre ting men det er jo et specefik råd til os og ikke noget man ska råde alle til da det jo ikke er det optimale da det er voldsomt hårdt ved deres maver med alt det ko mælk

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

JulieWH skriver:

Det er noget sp har sagt og skrevet da vi lavede madplan sammen med hende, så regner med hun har styr på det. Kan godt tage billede af madplanen når jeg kommer hjem.

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

Månsson skriver:

Ja okay men så er det jo heller ik en gennerel rådgivning.. Min datter vil ikke ha mme mere så vi ska os gøre andre ting men det er jo et specefik råd til os og ikke noget man ska råde alle til da det jo ikke er det optimale da det er voldsomt hårdt ved deres maver med alt det ko mælk

Også derfor jeg skriver, hvis barnet og maven kan tåle det, nogle maver kan senere end andre.

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Kofoed. skriver:

Også derfor jeg skriver, hvis barnet og maven kan tåle det, nogle maver kan senere end andre.

Syntes bare det er forkert at råde om sådan noget når det egentlig er en aftale du har indgået med din sp og derved kender koncekvenserne af det det er jo ikke sikkert at ts gør det og bare tænker at man bare prøver sig frem med det..
Det er ikke for at være strid eller noget men tråden er vel om den generelle rådgivning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.