MME - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

mor2011_

TbCp skriver:

1/6 af barnets vægt, fordelt over et døgn... det er hvad jeg går efter og har fået at vide af sp og sygehus.

ja når de er små/nyfødte ikke når de er efter 4 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

mor2011_

rikkeregnbue skriver:

Er det ikke når de KUN får MME?  Ellers ville jeg da aldrig kunne få så meget i hende.

jep det er kun for nyfødte

Anmeld

1. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

mor2011_ skriver:

jep det er kun for nyfødte

Puhhh, det er glad for!

Ellers ville hun skulle spise 1100 ml udover grød - og det synes jeg godt nok lød voldsomt

Anmeld

1. juni 2012

anynom

Sundhedsstyrelsen anbefaler 750 ml mme i døgnet fra de er 6 mdr (mener jeg), i det skal medregnes hvad der er i grød og mos selvfølgelig.
Får barnet under 400 ml jernberiget mme i døgnet skal der gives jerntilskud. Og så skal det jo tilføjes, at ikke alle børn er ens, så hvis Ida f.eks kun spiser 600 ml mme i døgnet, så er det selvfølgelig også godt nok

Anmeld

1. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

JulieWH skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler 750 ml mme i døgnet fra de er 6 mdr (mener jeg), i det skal medregnes hvad der er i grød og mos selvfølgelig.
Får barnet under 400 ml jernberiget mme i døgnet skal der gives jerntilskud. Og så skal det jo tilføjes, at ikke alle børn er ens, så hvis Ida f.eks kun spiser 600 ml mme i døgnet, så er det selvfølgelig også godt nok

Ida er kun 4½ måned

Anmeld

1. juni 2012

L&V

JulieWH skriver:

Det er nemlig rigtigt

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

mor2011_ skriver:

altså tænker du på 500 ml alm mælk de må de da slet ikke får og heller ikke hvis de er 6 md de må kun får par slurke mælk ikke mere da 

Nej, bare mælk, altid, så indtil de 6 måneder er det kun mme, men derefter er det blandt, hvis barnet og maven kan tåle det.

Anmeld

1. juni 2012

anynom

kansperegregnregnem

Ida er kun 4½ måned

Tror også du kan

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Kofoed. skriver:

Nej, bare mælk, altid, så indtil de 6 måneder er det kun mme, men derefter er det blandt, hvis barnet og maven kan tåle det.

Nej det er efter 9 måneder I hvert fald i følge Majeriforeningen- Barne mad og det skema man får fra sundhedsstyrelsen

Anmeld

1. juni 2012

anynom

rikkeregnbue skriver:

Ida er kun 4½ måned

Prøver lige igen - møgtelefon

Tror også godt du kan regne med det nu - grunden til at de ikke har noget for under seks måneder er jo, at de helst ser fuldamning eller fuld flaske til barnet er 6 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.