MME - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

SaNiNa

rikkeregnbue skriver:

Okay tusind tak! Så tror jeg ikke det er noget problem med 700 ml væske

Var så lidt.

Nej man kommer hurtig op på 700ml naia spiste grød af 2 dl vand hvert måltid og drak ca 60-70 ml mme

Nu hvor hun er 8 måneder spiser hun jo det samme som os og drikker kun mme til mellemmåltid og vand til sin mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Kofoed.

Månsson skriver:

Syntes bare det er forkert at råde om sådan noget når det egentlig er en aftale du har indgået med din sp og derved kender koncekvenserne af det det er jo ikke sikkert at ts gør det og bare tænker at man bare prøver sig frem med det..
Det er ikke for at være strid eller noget men tråden er vel om den generelle rådgivning

Men stadig, så de papir jeg har fået, står der fra 6 måneder og det er også fra sundhedsstyrelsen, så derfor er det stadig ikke forkert, men ja, der står også, at vis man kan, må man meget gerne vente til et år, dog er det næsten ikke muligt.

Anmeld

1. juni 2012

anynom

Kofoed. skriver:

Men stadig, så de papir jeg har fået, står der fra 6 måneder og det er også fra sundhedsstyrelsen, så derfor er det stadig ikke forkert, men ja, der står også, at vis man kan, må man meget gerne vente til et år, dog er det næsten ikke muligt.

Jeg tror jeg misforstod dig så - mener du komælk eller mme?

Anmeld

1. juni 2012

mor2011_

Kofoed. skriver:

i de papirer jeg har fået står at mellem 6-9 mdr må de kun får par slurke af alm sød mælk og vi bor på trods alt i den samme kommune jo 

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

JulieWH skriver:

Jeg tror jeg misforstod dig så - mener du komælk eller mme?

Mener hvad hvor?

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

mor2011_ skriver:

i de papirer jeg har fået står at mellem 6-9 mdr må de kun får par slurke af alm sød mælk og vi bor på trods alt i den samme kommune jo 

Ja, underligt, kan godt være det også er det i vores, men 100 ml fordelt på en dag, er også små slurke. Det er det vi er blevet vejledet til, fra den dag hun fyldte 6 måneder, men kun hvis hun kom under de 500 ml mme.

Anmeld

1. juni 2012

mor2011_

Kofoed. skriver:

Ja, underligt, kan godt være det også er det i vores, men 100 ml fordelt på en dag, er også små slurke. Det er det vi er blevet vejledet til, fra den dag hun fyldte 6 måneder, men kun hvis hun kom under de 500 ml mme.

ja her lige snakket med sp idag omkring det og de må slet ikke får 100ml ren komælk når de er 6 mdr 

Anmeld

1. juni 2012

mor2011_

Kofoed. skriver:

og for resten så er det lidt mærkeligt da de skal ha min 400ml mme om dagen for at dække jern behøv og hvis de får mindre så kan man ikke supplere op med ko mælk da der er næsten ingeng jern men mange proteiner og babyer må ikke for for megt protein fra alm mælkeprodukter 

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

mor2011_ skriver:

og for resten så er det lidt mærkeligt da de skal ha min 400ml mme om dagen for at dække jern behøv og hvis de får mindre så kan man ikke supplere op med ko mælk da der er næsten ingeng jern men mange proteiner og babyer må ikke for for megt protein fra alm mælkeprodukter 

De skal have 400 ml mme eller jerndråber. Hvad sker der for, at man for så forskellige udtagelser. Men skal så sige, at vi gav ikke ko mælk før hun var 7 måneder, det gav forstoppelse og i går startede vi igen, da hun ikke vil have mme længere, så vi startede også på jerndråber. Hun for cirka 300 ml mme, tror hun for 100 ml sødmælk, fordelt ud på en dag, så reelt set skal hun have kalk tilskud, men ser lige hvad der sker i weekenden, man kan jo håbe det bare var første tand der gjorde, at hun ikke ville mme. Så jeg fik så sent som i går afvide, at vi skulle give det sødmælk hun mangler op til 500 ml mælk.

Anmeld

1. juni 2012

Kofoed.

mor2011_ skriver:

Læste den lige forkert ja, men det er jo så også for kalkens skyld, ikke jernen.

Synges godt også der er forskel på de to ting, anastasia mave kan slet ikke klare komælk i de mængder endnu, så håber hun tager flasken med glæde igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.