Han fatter det bare ikke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Ja jeg aner ikke hvem der så skulle ringe til hans far. for hans mor vil heller ikke. For min skyld behøves han heller ikke få noget at vide, men det kan jeg jo nok desværre ikke undgå.

men vi må tage den som det kommer, og hvis jeg har det ad h. til så må han vente med at ringe. Men tvivler på hvis man kører i bil og man har skide ondt at man har lyst til at ringe til nogen som helst.

Altså jeg havde bestemt ikke lyst/overskud til at ringe til nogen i bilen på vej til sygehuset - havde veer med 2 min. mellemrum.

Jeg synes I skal aftale at I tager den på dagen; måske har du det ok og føler at du er i stand til at ringe eller at kæresten måske lige kan få lov til at foretage et par hurtige opkald inden I kører. Det kan jo også være at du får veer men får at vide at I skal vente med at køre, så kan I jo bare ringe dér og fortælle at der altså sker noget...

Ingen grund til at skændes om det nu når I absolut ingen idé har om hvorvidt I får travlt eller hvor ondt du har det.

Desuden kan det lige så godt være din kæreste der går i panik og slet ikke har tid til at ringe 

Min mand var mere i panik end mig da jeg gik i fødsel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

vitapigen

Anonym skriver:

Familien har bedt om at vi ringer når vi tager mod sygehuset. Min mor har dog sagt at det er op til os når vi ringer. Men hans familie vil have vi ringer.

Hvor jeg måske synes at det altså godt kan vente hvis det går så stærkt at vi hurtig skal afsted.

Ej altså.... Det får min familie sgu ikke lov til at bestemme.... Overhovedet.... Og hvis du har det på samme måde, synes jeg I skal vente... Gør ikke problemet større end det er

Anmeld

31. maj 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Der er ikke mange dage til at jeg går i fødsel, og vi havde snakket om at inden vi tager på sygehuset så ringer vi og giver vores forældre besked.

I mellem tiden er jeg kommet til at tænke på at det jo kan ske at vi ikke har tid til at ringe rundt fordi det hele går stærkt. (vi føder hurtigt i min familie, og der er en time til sygehuset, så kan jo knibe lidt måske). Da jeg lufter for ham at vi kan risikere at vi ikke kan nå at ringe rundt så bliver han mopset, og siger at han i hvert fald godt kan nå at ringe til sine forældre (de er skilt).  Prøver at forklare ham at det er der muligvis ikke tid til og lige der er jeg altså vigtigere end tlf opkald. Vi ender med kæmpe skænderi over det, og jeg sidder med følelsen af at han ikke forstår at det er vigtigere at vi kommer ud på fødegangen, og så kan vi altid ringe når vi er derude.

Lige nu har jeg det sådan at jeg faktisk ærlig talt ikke gider have ham med. Han kan sku bare blive hjemme og passe sig selv, og så skal jeg nok finde en anden der kan køre mig. Ved godt det ikke er særlig pænt af mig. Men det gør mig skide sur og ked af det at han ikke lige kan sætte mig over det at ringe rundt. Er ikke i tvivl om at både mine og hans forældre nok skal kunne forstå det. Det er bare ham der ikke kan..

Ville ikke noget med det her indlæg. Bare ud med noget brok..

forstår på ingen måde hvordan di kan have det sådan og så sige sådan.. og forstår heller ikke det er noget i gider bruge tid på at skændes om, altså det kan jo også være at du er en af dem som har veer i 48 timer, men hvis du føder på 2 timer skal i nok nå det alligevel... synes godt nok det er tagligt af dig at reagere sådan over for ham...

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Nogle personer har ikke så let ved at ændre kurs, når de først har planlagt et eller andet, men når de får sundet sig lidt og har vænnet sig til tanken kan de godt alligevel. Hvis han er sådan, skal han bare have lidt tid.

Jeg forstår godt din følelese af ikke at blive prioriteret. Det med telefonopkald er nok en ting man bare må tage lidt som det kommer. Hvis det starter roligt er der tid nok, og hvis det går hurtigt, så tager man det fra fødegangen. Det er jo ikke en vigtig og altafgørende detaille om de kommende bedsteforældrer er informeret eller ej.

Mit personlige valg var, at jeg ikke havde lyst til at ringe nogen, når det gik i gang, med mindre det var for at aflyse en aftale. Jeg så ingen grund til, at de skulle gå og spekulere/være urolige el lign - det kan jo trække længe ud eller man kan blive sendt hjem igen. Og her skulle ingen af bedsteforældrerne være med til fødslen, så det havde jo ingen praktisk konsekvens om de vidste noget eller ej. Men der gik ikke lang tid efter fødslen, før telefonen var rødglødende...

Det kan godt være, han ændrer holdning i det øjeblik ting er i gang.

for en fin fødsel!

Jo tættere vi er kommet på termin, jo mere har jeg det som dig. Og jeg har fortrudt at vi har sagt til de kommende bedsteforældre at vi vil ringe til dem når vi kører. Jeg vil så gerne have denne oplevelse med min kæreste uden at skulle tænke på at vi snart skal ringe til folk og sige at nu må de gerne komme. Synes det stresser mig lidt. Og så har jeg det også sådan at den vigtigste person for mig er min mor, og hende ønsker jeg så meget at der bliver ringet først til. Hun er den af vores forældre der har givet mig plads til selv at fortælle hvordan det går osv. hvor de andre konstant har været i røret. Og det kan jeg mærke virkelig har irriteret mig. Men er sikker på tingene nok skal være anderledes når det forhåbentlig snart går i gang.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

når så det er sagt vil jeg hellere føde end sidde ved siden af

Nu har jeg endnu ikke født. men tænker også at det måske ikke er så sjovt at være den der står ved siden af, og skal udholde en fødende kvinde.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Altså jeg havde bestemt ikke lyst/overskud til at ringe til nogen i bilen på vej til sygehuset - havde veer med 2 min. mellemrum.

Jeg synes I skal aftale at I tager den på dagen; måske har du det ok og føler at du er i stand til at ringe eller at kæresten måske lige kan få lov til at foretage et par hurtige opkald inden I kører. Det kan jo også være at du får veer men får at vide at I skal vente med at køre, så kan I jo bare ringe dér og fortælle at der altså sker noget...

Ingen grund til at skændes om det nu når I absolut ingen idé har om hvorvidt I får travlt eller hvor ondt du har det.

Desuden kan det lige så godt være din kæreste der går i panik og slet ikke har tid til at ringe 

Min mand var mere i panik end mig da jeg gik i fødsel 

Altså lige nu tror jeg at han tror at der er god tid. For han vil både nå at pakke bil og gå i bad. Hvor jeg tænker pak den skide bil, lad mig komme i bad hvis det kan hjælpe og så lad os komme afsted. Jeg kan ikke have at han tror det går så langsomt. Men tiden vil jo vise det. Ved bare hvor hidsig og træls jeg har det når jeg har mens smerter, så tænker at veer nok bare gør mig endnu værre

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Ej altså.... Det får min familie sgu ikke lov til at bestemme.... Overhovedet.... Og hvis du har det på samme måde, synes jeg I skal vente... Gør ikke problemet større end det er

Jeg tror også hans mor godt ville kunne forstå hvis ikke vi ringede. Og det er da dejligt de glæder sig, men de må også lige tænke på at der måske er vigtigere ting end at ringe til dem.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

forstår på ingen måde hvordan di kan have det sådan og så sige sådan.. og forstår heller ikke det er noget i gider bruge tid på at skændes om, altså det kan jo også være at du er en af dem som har veer i 48 timer, men hvis du føder på 2 timer skal i nok nå det alligevel... synes godt nok det er tagligt af dig at reagere sådan over for ham...

Det er jeg fordi jeg bliver sur over at han ikke lige der kan sættes sig selv til side, at han føler det er vigtigere at ringe til forældre end at vi kører afsted, og det synes jeg ikke er i orden.

Anmeld

2. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Vi har det godt sammen normalt vil jeg lige sige. Men pga alle de her hormoner skal der ikke meget til før jeg bliver gal og ked af det. Og det at jeg føler at han priotere forkert i forhold til hvordan situationen kunne være, så får jeg bare følelsen af at jeg ikke gider have ham med. Så vil han bare være træls.

Og jeg følr han er på tværs. Jeg prøvede jo at forklare ham at vi ikke kunne være sikre på at vi kunne nå at ringe, hvortil hans svar var at han nok skulle kunne nå og ringe og ellers kunne han gøre det på vej til sygehuset. Øh nej det kan du så ikke da man ikke må snakke i mobil når man kører og jeg måske nok foretrak at komme derud i sikker stand.

Jeg har brug for at han i stedet sagde, okay vi tager det hele som det kommer, og kan jeg ikke nå at ringe så er det sådan. Men det gør han ikke. Og jeg bliver så skide frustreret. For hvordan vil han så ikke vælge senere hen.

jeg elsker ham utrolig højt, men han skal ikke tilsidesætte mig og baby på nogen måde.

Køb et håndfrit sæt til ham, så behøver du ikke tænke på, at han ikke må tale i telefon når I kører, og du kan taste nummeret.

Mon ikke det er noget helt andet, når I står i situationen og du er ved at føde?

Håber du får en god fødsel og at l finder et kompromis inden

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Køb et håndfrit sæt til ham, så behøver du ikke tænke på, at han ikke må tale i telefon når I kører, og du kan taste nummeret.

Mon ikke det er noget helt andet, når I står i situationen og du er ved at føde?

Håber du får en god fødsel og at l finder et kompromis inden

Har godt nok før overvejet det med et håndfrit sæt. Men er også sådan en der tænker nej når jeg kører bil så må folk vente til jeg kommer frem eller hjem Jeg har heller ikke min mobil med mig alle steder. Men kan godt være som en fars dags gave han skal have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.