Han fatter det bare ikke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

SaraB

Anonym skriver:

Man må jo ikke snakke i mobil når man kører. jeg kan sagtens ringe til min mor og hans mor, men jeg gider ikke ringe til hans far. Og det er heller ikke pænt af mig. Men manden er fuldstændig ligeglad med alt og alle undtagen ham selv.

Det er jeg sikker på han ikke er, så snart I når til øjeblikket.

Neeej, men hvis du holder tlf'en eller har den på højtaler.

Hvis I har en hel times kørsel, kan I jo nå hele familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Anonym trådstarter

ciepige skriver:

Altså, de eneste der vidste, at jeg var i fødsel var mine forældre - gik ind og sagde, at nu kørte vi. (boede hos dem en måneds tid)
Men altså, forstår ikke hvorfor alle skal vide det? Vi ville bare melde, at vi nok ikke var der om morgenen når de vågnede! Synes ikke der er grund til at fortælle noget før det er ovre

Min mor ville jeg nok have det bedst med at kontakte, men er ikke sikkert man tænker sådan når man står i det. og ellers ville jeg også vente til det var sket, netop fordi jeg ikke ønsker besøg lige med det samme.

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Og tror slet ikke i må få besøg hvis du fx føder om aftenen der er besøgstider, på Horsens måte man ikke...

Og ville enlig også gerne være alene med kæresten og lillepigen

Sker det aften eller nat så ville forældrene først få det at vide om morgen. Tror heller ikke der må komme besøg der om aften/nat, og jeg ønsker heller ikke de kom før om dagen. Og så vil man da gerne have tid med sin lille familie

Anmeld

31. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Det håber jeg da at han gør, for man skal ikke lægge sig ud med en fødende kvinde men det opdager han nok.

hans forældre er meget opsatte på at der bliver ringet så snart vi kører. Men jeg vil ikke have dem derud før nogle timer efter fødslen så jeg synes måske det er pænt dumt, især hvis der ikke er særlig meget tid. Men det har en mand nok svært ved at sætte sig ind i.

Nej man skal ALDRIG lægge sig ud med fødende kvinde.

Og en mand skal heller ikke sige " VI FIK VEER" For så vil jeg sku vide hvordan de føltes på ham

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Altså, så må I lige gå på kompromis... I har en hel time i bilen til at ringe til folk, og så må du altså lige for din mands skyld ringe til begge hans forældre også - eller evt. få et andet familiemedlem til at ringe til faderen hvis du slet ikke kan snakke med ham.

Selvfølgelig skal du prioriteres, men det er jo også din mands barn og hans følelser der er i spil her, så hvis I har en aftale om at I skal ringe til familien inden fødslen, så synes jeg I skal hjælpes ad i stedet for at modarbejde hinanden.

Ja jeg aner ikke hvem der så skulle ringe til hans far. for hans mor vil heller ikke. For min skyld behøves han heller ikke få noget at vide, men det kan jeg jo nok desværre ikke undgå.

men vi må tage den som det kommer, og hvis jeg har det ad h. til så må han vente med at ringe. Men tvivler på hvis man kører i bil og man har skide ondt at man har lyst til at ringe til nogen som helst.

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

SaraB skriver:

Det er jeg sikker på han ikke er, så snart I når til øjeblikket.

Neeej, men hvis du holder tlf'en eller har den på højtaler.

Hvis I har en hel times kørsel, kan I jo nå hele familien.

Nu har jeg ikke prøvet at føde før, men har fået fortalt at når man har veer så kan man ikke koncentrere sig om andet, og slet ikke det at skulle ringe. Men må vi jo se til den tid.

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Nej man skal ALDRIG lægge sig ud med fødende kvinde.

Og en mand skal heller ikke sige " VI FIK VEER" For så vil jeg sku vide hvordan de føltes på ham

Nemlig.. Men skulle ikke undre mig hvis nogen mænd sagde vi har fået veer eller vi skal til og føde.

Ja det er vist ikke lige ham der skal noget som helst

Anmeld

31. maj 2012

SaraB

Anonym skriver:

Nu har jeg ikke prøvet at føde før, men har fået fortalt at når man har veer så kan man ikke koncentrere sig om andet, og slet ikke det at skulle ringe. Men må vi jo se til den tid.

Ja, vent og se.

Som mange også skriver til dig, ville jeg ikke tænke så meget over det nu. Det skal nok gå!

Anmeld

31. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Der er ikke mange dage til at jeg går i fødsel, og vi havde snakket om at inden vi tager på sygehuset så ringer vi og giver vores forældre besked.

I mellem tiden er jeg kommet til at tænke på at det jo kan ske at vi ikke har tid til at ringe rundt fordi det hele går stærkt. (vi føder hurtigt i min familie, og der er en time til sygehuset, så kan jo knibe lidt måske). Da jeg lufter for ham at vi kan risikere at vi ikke kan nå at ringe rundt så bliver han mopset, og siger at han i hvert fald godt kan nå at ringe til sine forældre (de er skilt).  Prøver at forklare ham at det er der muligvis ikke tid til og lige der er jeg altså vigtigere end tlf opkald. Vi ender med kæmpe skænderi over det, og jeg sidder med følelsen af at han ikke forstår at det er vigtigere at vi kommer ud på fødegangen, og så kan vi altid ringe når vi er derude.

Lige nu har jeg det sådan at jeg faktisk ærlig talt ikke gider have ham med. Han kan sku bare blive hjemme og passe sig selv, og så skal jeg nok finde en anden der kan køre mig. Ved godt det ikke er særlig pænt af mig. Men det gør mig skide sur og ked af det at han ikke lige kan sætte mig over det at ringe rundt. Er ikke i tvivl om at både mine og hans forældre nok skal kunne forstå det. Det er bare ham der ikke kan..

Ville ikke noget med det her indlæg. Bare ud med noget brok..

Nogle personer har ikke så let ved at ændre kurs, når de først har planlagt et eller andet, men når de får sundet sig lidt og har vænnet sig til tanken kan de godt alligevel. Hvis han er sådan, skal han bare have lidt tid.

Jeg forstår godt din følelese af ikke at blive prioriteret. Det med telefonopkald er nok en ting man bare må tage lidt som det kommer. Hvis det starter roligt er der tid nok, og hvis det går hurtigt, så tager man det fra fødegangen. Det er jo ikke en vigtig og altafgørende detaille om de kommende bedsteforældrer er informeret eller ej.

Mit personlige valg var, at jeg ikke havde lyst til at ringe nogen, når det gik i gang, med mindre det var for at aflyse en aftale. Jeg så ingen grund til, at de skulle gå og spekulere/være urolige el lign - det kan jo trække længe ud eller man kan blive sendt hjem igen. Og her skulle ingen af bedsteforældrerne være med til fødslen, så det havde jo ingen praktisk konsekvens om de vidste noget eller ej. Men der gik ikke lang tid efter fødslen, før telefonen var rødglødende...

Det kan godt være, han ændrer holdning i det øjeblik ting er i gang.

for en fin fødsel!

Anmeld

31. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Nemlig.. Men skulle ikke undre mig hvis nogen mænd sagde vi har fået veer eller vi skal til og føde.

Ja det er vist ikke lige ham der skal noget som helst

når så det er sagt vil jeg hellere føde end sidde ved siden af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.