dilemma i samvær med faster....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.681 visninger
44 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Anonym trådstarter

Min datter ser ikke hendes far, og det eneste kontakt han må have, er en gang ugentligt, hvor han ringer. Dette er besluttet i statsamtet.
Min datter er så på overnatning hos sin faster, og det er ikke et samvær som jeg er helt i ro med, da hun slet ikke kan se den skadelig virkning min ex har på vores datter.
Jeg har så sat som krav, at når hun er hos dem, så er det dem og deres relation med vores datter, der er i fokus, og ikke min ex. Han skal ikke ringe og snakke med vores datter eller lign.

De har haft svært ved at forstå, at min datter har rigtig svært ved, når mange nye ting sker omkring hende, og bliver overstimuleret, så jeg kan bruge dage på at få hende ned igen. Så i forvejen er jeg vred over, at min datter i sidste weekend, først skal være med til middag med en masse af fars familie, derefter en dag i sommerland, for den sidste dag, at komme med op til en oldemor, som hun ikke anede eksisterede. Det er sgu mange ting for hende, og hvis jeg menete, at min datter skulle møde en fremmed oldemor, så havde jeg sagt det.

Jeg har så lige fundet ud af, at da min datter var oppe ved dem i sidste weekend, har de filmet hende og en hilsen til hendes far, som han så lige har set, da hans søster har været på besøg hos ham.
Jeg føler i den grad, at det er at vælge at se bort fra de afgørelser der ligger, både fra mig og fra amtet. Jeg kan jo på ingen måde vide, om eller hvordan min datter er blevet instrureret i at lave en hilsen til en mand hun stort set ikke har en relation til mere. Denne mand har udsat mig for vold, også mens vores datter så det som lille, og det har hun minder om. Hans søster mener ikke, at hun kan genkende at hendes bror har været i stand til at gøre det mog mig, på trods af, at han sidder fængslet for vold for 4. gang lige pt

Hvad tænker i?

Jeg ved min datter holder af dem, men jeg har tænkt mig at sige, at hun IKKE kommer der op mere, men at de meget gerne må komme her og besøge hende.
Til denne beslutning hører også, at han snart løslades, og de kan ikke garantere for, at han ikke møder op, når min datter er der. Det skal hun ikke udsættes for, for der er en retslig afgørelse, at samvære er blievet bevilget ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

DitteFisk

Jeg synes det er nogle gode tanker du gør dig. Bliv ved med at hav din datters bedste for øje, så går det ikke helt galt. De må gerne blive vrede, men de skal også kunne varetage pigen ordentligt hvis de skal være sammen med hende. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men uanset så er det ikke et miljø for et barn at være i nærheden af en mand der har været voldelig overfor hendes mor.

Anmeld

28. maj 2012

Nettemor

Nu tror jeg at jeg ved hvem du er så kan være mit svar er farvet lidt af det. Tager jeg fejl så undskylder jeg

Jeg tænker at du er en kvinde der ved hvad der er godt for din datter! Det har du flere gange vist. Og din datter stoler på at det du gør er det rigtige. Så hun vil helt sikkert også forstå hvis du siger at det næste stykke tid ser hun faster hjemme ved dig!

Så derfor synes jeg du skal følge din mavefornemmelse.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Nu tror jeg at jeg ved hvem du er så kan være mit svar er farvet lidt af det. Tager jeg fejl så undskylder jeg

Jeg tænker at du er en kvinde der ved hvad der er godt for din datter! Det har du flere gange vist. Og din datter stoler på at det du gør er det rigtige. Så hun vil helt sikkert også forstå hvis du siger at det næste stykke tid ser hun faster hjemme ved dig!

Så derfor synes jeg du skal følge din mavefornemmelse.

Du ved godt hvem jeg er

Det er utroligt, at jeg har så svært ved, at stå ved mine holdninger, for jeg ved jo nemlig hvad der er bedst for min datter, jeg er jo den eneste, der altid har været i hendes liv uanset hvad

Anmeld

28. maj 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Du ved godt hvem jeg er

Det er utroligt, at jeg har så svært ved, at stå ved mine holdninger, for jeg ved jo nemlig hvad der er bedst for min datter, jeg er jo den eneste, der altid har været i hendes liv uanset hvad

Så skal du holde op med at tvivle så meget på dig selv! BASTA

Du er sej! Du gør et mega godt arbejde! Og hvis Fasteren ikke forstå at det er det bedste og bliver sur over denne beslutning så er der jo ikke så meget at gøre ved det. Din datters velbefindende er vigtigere end hendes fasters humør

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg synes det er nogle gode tanker du gør dig. Bliv ved med at hav din datters bedste for øje, så går det ikke helt galt. De må gerne blive vrede, men de skal også kunne varetage pigen ordentligt hvis de skal være sammen med hende. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men uanset så er det ikke et miljø for et barn at være i nærheden af en mand der har været voldelig overfor hendes mor.

Hun er 6 år

Jeg skal simpelthen have taget tyren ved hornene nu.

Lige i forhold til at hun også har mødt denne oldemor, et besøg som jeg først fik af vide efterfølgende. Så har min datter allerede oplevet at miste en oldefar, en farmor og en morfar. Så jeg synes virkelig ikke, at hun skulle udsættes for det tab igen, når hun jo ikke engang vidste at damen eksisterede, og hun er 95 år nu. Hun har jo ikke på nogen måde kontaktet min datter siden hendes dåb.

Jeg bryder mig simpelthen ikke om, at de tager nogle beslutninger på min datters vegne, når de slet ikke er så tætte med hende endnu.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Så skal du holde op med at tvivle så meget på dig selv! BASTA

Du er sej! Du gør et mega godt arbejde! Og hvis Fasteren ikke forstå at det er det bedste og bliver sur over denne beslutning så er der jo ikke så meget at gøre ved det. Din datters velbefindende er vigtigere end hendes fasters humør

Tak

Jeg dur simpelthen ikke til at tage snakken over telefonen med hende, så vil jeg ikke kunne gøre det over mail?
Jeg vil ikke ligge op til en debat, for det er min datter, og jeg ved bedst.
Så jeg vil bare informere om min beslutning.

Anmeld

28. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har kun én ting og sige, og det er: Gør hvad DU synes er bedst for DIN datter!

Det er dig der bestemmer, og jeg kan sidde og blive lidt  over at Faster ikke kan overholde det der er blevet sagt i amtet. Synes i hvert fald, at du skal tage fat i hende og så fortælle hende hvem der bestemmer og hvordan landet ligger. Selvfølgelig på en ordentlig måde, så der ikke kommer en hel krig ud af det.

Anmeld

28. maj 2012

trunte89

Jeg synes det er en rigtig god plan du har. Og en der er god for din datter så hun satdig kan se sin faster, men at du samtidig skåner hende (og dig) for alle de andre oplevelser.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Jeg har kun én ting og sige, og det er: Gør hvad DU synes er bedst for DIN datter!

Det er dig der bestemmer, og jeg kan sidde og blive lidt  over at Faster ikke kan overholde det der er blevet sagt i amtet. Synes i hvert fald, at du skal tage fat i hende og så fortælle hende hvem der bestemmer og hvordan landet ligger. Selvfølgelig på en ordentlig måde, så der ikke kommer en hel krig ud af det.

Jeg har sendt en sms til hende nu, for jeg bliver i den grad trynet, hvis jeg tager den over telefonen med hende

Jeg havde haft en samtale med hende for nyligt, hvor jeg lige præcis fortalte, hvilke vilkår der var omkring min datter, og det har de så valgt at ignorere

Jeg har skrevet at hun ikke mere kommer op på samvær, men at de er meget velkomne til at besøge hende her, men jeg kan garantere dig, at jeg får en sviner retur, det har hun nemlig gjort før, hvor hende og hendes mor brugte 1½ døgn på at sende ondskabsfulde sms til mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.