Borgerlig vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Hvis i har været sammen en periode - ja og får børn sammen, så kommer modsatte familie vel næppe og gør krav på noget?

Altså vi har været sammen en del år, og jeg er ikke i tvivl om at der ikke ville være noget med mine forældre eller hans mor, men hans far kan ikke lide mig og gør alt hvad han kan for at ødelægge vores forhold, derfor føler jeg mig ikke sikker i forhold til ham. Han vil hvis det blev aktuelt komme og gøre bod på alt hvad han kan, så jeg kan risikere at stå uden noget. Så i forhold til ham skal jeg sikres så meget som muligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Kløver

Jibbe skriver:

Altså det er bare sådan jeg husker det. Det kan godt være der er små huskefejl
Fandt lige lidt her http://fairtestamente.dk/2012/02/16/sporgsmal-vi-e r-gift-og-har-et-faellesbarn-er-det-nodvendigt-med -et-testamente-for-at-den-laengstlevende-kan-sidde -i-uskiftet-bo/

Tusind tak, var lige det jeg ville vide. Dejligt, man kunne jo frygte hvad der ville ske, også engang når man bliver gammel og grå. Har feks en bekendt, hvor den ene søn, begyndte at gøre krav på tvangsarven fra sin far, da moderen ville giftes igen, og han ønskede ikke pengene gik til ham, så han krævede hun fik solgt huset, men her var det vist også meget kort tid efter faderens død, hun ønskede at blive gengift, og haft utallige mænd siden og et par ægtemænd som er døde før hende(af sygdom, da de alle har været alkoholikere)

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Altså vi har været sammen en del år, og jeg er ikke i tvivl om at der ikke ville være noget med mine forældre eller hans mor, men hans far kan ikke lide mig og gør alt hvad han kan for at ødelægge vores forhold, derfor føler jeg mig ikke sikker i forhold til ham. Han vil hvis det blev aktuelt komme og gøre bod på alt hvad han kan, så jeg kan risikere at stå uden noget. Så i forhold til ham skal jeg sikres så meget som muligt. 

Når i sammen har barn, vil alt gå til barnet frem for forældrene, hvis de ikke går til dig. tvivler på han kan gøre krav på noget

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Det eneste af stor værdi er bilen, og den bruger vi begge men kæresten står som ejer. Vi lejer et hus hvor han også er eneste der står på lejekontrakten. 

Men er det ikke også nok at man har bilen?

Tror ikke din svigerfar kan gøre krav på noget. tror næppe det vil have stor betydning mm det er en meget værdifuld bil, tror mere det havde betydning hvis i ejede hus, og mener at du bliver tilbudt at fortsætte lejemålet hvis du ikke står på lejekontrakten Men er godt i vil sikre jer, og betyder det meget kan i sagtens blive viet på rådhuset og om 1 år holde det planlagte bryllup, der holde rman en kirkelig vielse, som er en form for kirkelig velsignelse, da man jo er gift, og der kan man sagtens have den hvide kjole på. Min ekssvigerinde og eks svoger, blev viet på rådhuset for år tilbage, og først sidste år, gift i kirken, og hun var smuk hvid brud

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tror ikke din svigerfar kan gøre krav på noget. tror næppe det vil have stor betydning mm det er en meget værdifuld bil, tror mere det havde betydning hvis i ejede hus, og mener at du bliver tilbudt at fortsætte lejemålet hvis du ikke står på lejekontrakten Men er godt i vil sikre jer, og betyder det meget kan i sagtens blive viet på rådhuset og om 1 år holde det planlagte bryllup, der holde rman en kirkelig vielse, som er en form for kirkelig velsignelse, da man jo er gift, og der kan man sagtens have den hvide kjole på. Min ekssvigerinde og eks svoger, blev viet på rådhuset for år tilbage, og først sidste år, gift i kirken, og hun var smuk hvid brud

Man frygter altid det værste når det kommer til mennesker som ham. 

Altså hvis man nu først er borgerlig viet og man så skal i kirke næste år vil det i kirken så foregå som hvis man ikke var borgerligt viet. Eller er det på en hel anden måde vielsen foregår på. 

Anmeld

28. maj 2012

Chili

Anonym skriver:

Ej var jeg ikke klar over. Men kjoleN er købt og den skal på i kirken. Så burde man jo heller ikke have hvid kjole på når man har et barn for så er man jo heller ikke uskyldig. Men der er vel ikke nogen der kan bestemme om man må tage hvid kjole på?

Præsten bestemmer  

Så prøv at forhør dig hos ham/hende, hvis i har besluttet jer for kirke

Anmeld

28. maj 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Altså han er ikke oppe og tjene så meget og jeg er meldt ind i en akasse så der vil ikke være noget problem der. 

Og stort tillykke med brylluppet

Så er der jo ikke noget problem

Tak

Anmeld

28. maj 2012

Chili

Maja84 skriver:

Så vidt jeg ved kalder de det bare en velsignelse, men foregår på næsten samme måde. Min ekssvigerinde og ekssvoger blev først giftet på rådhuset og nogle år senere velsignet i kirken, og der bar hun hvid kjole, så Måske det er forskelligt fra præst til præst

Ja, jeg tror måske man skal spørger præsten i den kirke man har tænkt sig at blive gift i.

Jeg kan huske dengang jeg blev konfirmeret, bestemte præsten også farvene i den kirke jeg gik i, og hun forbød faktisk nogle at blive konfirmeret, fordi de havde "forkerte" farver på  

Så præsten bestemmer!

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Chili skriver:

Ja, jeg tror måske man skal spørger præsten i den kirke man har tænkt sig at blive gift i.

Jeg kan huske dengang jeg blev konfirmeret, bestemte præsten også farvene i den kirke jeg gik i, og hun forbød faktisk nogle at blive konfirmeret, fordi de havde "forkerte" farver på  

Så præsten bestemmer!

hvor vildt har aldrig hørt om det før, men ja tror også præsten har noget at skulle have sagt

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Man frygter altid det værste når det kommer til mennesker som ham. 

Altså hvis man nu først er borgerlig viet og man så skal i kirke næste år vil det i kirken så foregå som hvis man ikke var borgerligt viet. Eller er det på en hel anden måde vielsen foregår på. 

mig bekendt foregår det meget lig det samme, det er kun teksten som er omformuleret en lille smule, men det kan man jo snakke med præsten om, tror ikke det bliver noget problem for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.