Borgerlig vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

HHaHaritåvaværværdværdisåSasammsamme

Hvis vi nu venter til næste år. Og det værste skulle ske at den ene af os går bort inden. Hvordan er den anden så sikret. ?

Hvis i har værdi, som feks hus stor opsparing eller lignende, og den hvis navn det ikke står i, mister den anden. Arver barnet, og man får råderetten over det til barnet fylder 18 år. Så hvis du eller din mand ikke arver den anden, går det til barnet. Så man er sikret. Så det er mest hvis i har hus, eller lignende sammen, hvor den ene part står som ejer på alle papirer, men man kan jo få lavet papirerne i begge navne så vidt jeg ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Jibbe

Maja84 skriver:

Hvis i har værdi, som feks hus stor opsparing eller lignende, og den hvis navn det ikke står i, mister den anden. Arver barnet, og man får råderetten over det til barnet fylder 18 år. Så hvis du eller din mand ikke arver den anden, går det til barnet. Så man er sikret. Så det er mest hvis i har hus, eller lignende sammen, hvor den ene part står som ejer på alle papirer, men man kan jo få lavet papirerne i begge navne så vidt jeg ved

Vi blev gift lige før Frej blev født da vi fik af vide at hvis en af parterne dør skal barnet have udbetalt tvangsarv. I vores tilfælde ville jeg skulle indbetale 700.000 ca til Frej fra husets værdi og så skulle de på en lukket konto som jeg ikke administrere over og dermed ville jeg ikke kunne blive siddende i huset. Nu hvor vi er gift kan jeg vente med at udbetale tvangsarv til han er 18.

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Jibbe skriver:

OMLOKa

Vi blev gift lige før Frej blev født da vi fik af vide at hvis en af parterne dør skal barnet have udbetalt tvangsarv. I vores tilfælde ville jeg skulle indbetale 700.000 ca til Frej fra husets værdi og så skulle de på en lukket konto som jeg ikke administrere over og dermed ville jeg ikke kunne blive siddende i huset. Nu hvor vi er gift kan jeg vente med at udbetale tvangsarv til han er 18.

Okay vidste jeg ikke. Er det fordi huset står i din mands navn. Vi havde alt i hans navn inden vi blev gift, og troede faktisk at alt blev fælles når vi blev gift

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Jibbe skriver:

OMLOKa

Okay vidste jeg ikke. Er det fordi huset står i din mands navn. Vi havde alt i hans navn inden vi blev gift, og troede faktisk at alt blev fælles når vi blev gift dvs at alt tilfaldt den anden i tilfælde af død, mm man har fundet ny ægtefælle hvor man har børn fra tidligere ægteskab som skal arve fra sin forældre

Anmeld

28. maj 2012

Chili

Maja84 skriver:

Tror den eneste forskel er måden man udfører vielsen på. Hvis man er borgerlig viet, kan man ikke vies igen i kirken, men man laver en ceremoni, hvor man bliver velsignet i stedet.
Hvis i har planer om at blive gift næste år, ville jeg nok spare turen på rådhuset

Nogle steder vil de gerne vie en igen i kirken.

Det eneste jeg har hørt er det med tøjet.

Min mands forældre blev hemmeligt gift på rådhuset, og derefter gift i kirken 2 år efter, men kvinden må ikke bære en hvid bryllupskjole vist, fordi man jo allerede er gift

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Chili skriver:

Nogle steder vil de gerne vie en igen i kirken.

Det eneste jeg har hørt er det med tøjet.

Min mands forældre blev hemmeligt gift på rådhuset, og derefter gift i kirken 2 år efter, men kvinden må ikke bære en hvid bryllupskjole vist, fordi man jo allerede er gift

Så vidt jeg ved kalder de det bare en velsignelse, men foregår på næsten samme måde. Min ekssvigerinde og ekssvoger blev først giftet på rådhuset og nogle år senere velsignet i kirken, og der bar hun hvid kjole, så Måske det er forskelligt fra præst til præst

Anmeld

28. maj 2012

Jibbe

Maja84 skriver:

Okay vidste jeg ikke. Er det fordi huset står i din mands navn. Vi havde alt i hans navn inden vi blev gift, og troede faktisk at alt blev fælles når vi blev gift

Nej huset står i begges navn - vi købte det inden 1 år inden frej blev født. Dengang var det nok med krydslivstestamente osv fordi der ikke var børn endnu.
Men det var vores bankdame der rådede os til at snakke med en advokat da børn ændrer en del på arvereglerne.
Og advokaten fortalte jo så at hvis Lars dør og vi ikke er gift skal jeg udbetale tvangsarven til frej og indsætte dem på en lukket konto jeg ikke administrerer over.
Og vi har ikke lyst til at stå i en situation hvor en af os skal gå fra hus og hjem og samtidig har mistet den anden.
Så vi blev gift 9 dage før jeg fødte og tager så velsignelsen i kirken på et andet tidpunkt...

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Jibbe skriver:

Nej huset står i begges navn - vi købte det inden 1 år inden frej blev født. Dengang var det nok med krydslivstestamente osv fordi der ikke var børn endnu.
Men det var vores bankdame der rådede os til at snakke med en advokat da børn ændrer en del på arvereglerne.
Og advokaten fortalte jo så at hvis Lars dør og vi ikke er gift skal jeg udbetale tvangsarven til frej og indsætte dem på en lukket konto jeg ikke administrerer over.
Og vi har ikke lyst til at stå i en situation hvor en af os skal gå fra hus og hjem og samtidig har mistet den anden.
Så vi blev gift 9 dage før jeg fødte og tager så velsignelsen i kirken på et andet tidpunkt...

Du må endelig rette mig hvis jeg har forstået det forkert. Når man er gift med børn og den ene falder væk, går alt til den tilbageværende part og til børnene når begge parter er væk. Er forældrene skilt eller der kun er en part tilbage, og denne er i nyt gift eller ugift forhold, og parten dør, skal barnet have tvangsarv

Anmeld

28. maj 2012

roenlund

Maja84 skriver:

Du må endelig rette mig hvis jeg har forstået det forkert. Når man er gift med børn og den ene falder væk, går alt til den tilbageværende part og til børnene når begge parter er væk. Er forældrene skilt eller der kun er en part tilbage, og denne er i nyt gift eller ugift forhold, og parten dør, skal barnet have tvangsarv

helt enig.... og derfor er det vigtigt enten at være gift eller have testamente når man har hus og børn så man ikke er tvunget til at sælge hvis en går bort...

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

roenlund skriver:

V

helt enig.... og derfor er det vigtigt enten at være gift eller have testamente når man har hus og børn så man ikke er tvunget til at sælge hvis en går bort...

Vi er selv lige blevet gift, blev bare lige bekymret om der lå tvangsarv til børnene selvom man var gift, så man kunne risikere at skulle gå fra hus og hjem efter børnenes 18 års fødselsdag.
Til indlægget, tænker jeg at det vel ikke bør være nødvendigt at blive hasteviet, hvis de er igang med planlægning og skal giftes næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.