Borgerlig vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.493 visninger
46 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Anonym trådstarter

Nu snakkede vi i går med et par venner om borgerlig vielse. Vi skal giftes i kirken næste år, men har selv snakket om først at få en borgerlig vielse for at sikre den lille pige vi får inden så længe. 

Banken vil nemlig gerne have at vi sikre hinanden og hvis ikke det er gennem en vielse så er det gennem en krydslivsforsikring og testemente. 

Men hvilke fordele og ulemper synes i der er ved at blive borgerlig viet. ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Blirnokaldrigfru

Min kæreste og jeg skal også have barn - men har da ikke fået krav fra banken om at vi skal giftes eller noget!? Vi har en krydslivsforsikring, men den lavede vi allerede da vi flyttede sammen (vi købte fælles hus).

Med hensyn til borgerlig vielse - så synes jeg det er helt fint .. det er vel ligemeget hvor papiret bliver lavet - det gælder lige godt?

Men synes ikke man skal lade sig gifte "bare" pga. et barn? man skal gifte sig fordi man har lyst og fordi man vil være sammen, fordi man elsker hinanden! barnet skal ikke være det der klistrer en sammen??

Synes mange bliver gift, fordi de får barn og så skal de sikre barnet.. det er da ikke barnet man skal sikre - det er hinanden!?? hvis man læser lidt her på nettet, så er det altså kæresten der ingenting får, og barnet der får alt - i så fald man ikke er gift, eller har skrevet testamente..

Jeg kan selvfølgelig ikke vælge hvad i skal , men synes da det er sjovere kun at blive gift en gang?

Anmeld

28. maj 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Nu snakkede vi i går med et par venner om borgerlig vielse. Vi skal giftes i kirken næste år, men har selv snakket om først at få en borgerlig vielse for at sikre den lille pige vi får inden så længe. 

Banken vil nemlig gerne have at vi sikre hinanden og hvis ikke det er gennem en vielse så er det gennem en krydslivsforsikring og testemente. 

Nu spørger jeg måske lidt dumt.

Men er der forskel på at blive gift borgerligt eller i kirke?

Ved godt der er forskel i selve udførelsen, men i den sidste ende er det vel det samme. 

Personligt vil jeg helst kun giftes en gang, men om det bliver i kirke eller borgerligt, ved jeg ikke lige. Det betyder ikke det helt store for mig, bare jeg får den mand jeg elsker

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Min kæreste og jeg skal også have barn - men har da ikke fået krav fra banken om at vi skal giftes eller noget!? Vi har en krydslivsforsikring, men den lavede vi allerede da vi flyttede sammen (vi købte fælles hus).

Med hensyn til borgerlig vielse - så synes jeg det er helt fint .. det er vel ligemeget hvor papiret bliver lavet - det gælder lige godt?

Men synes ikke man skal lade sig gifte "bare" pga. et barn? man skal gifte sig fordi man har lyst og fordi man vil være sammen, fordi man elsker hinanden! barnet skal ikke være det der klistrer en sammen??

Synes mange bliver gift, fordi de får barn og så skal de sikre barnet.. det er da ikke barnet man skal sikre - det er hinanden!?? hvis man læser lidt her på nettet, så er det altså kæresten der ingenting får, og barnet der får alt - i så fald man ikke er gift, eller har skrevet testamente..

Jeg kan selvfølgelig ikke vælge hvad i skal , men synes da det er sjovere kun at blive gift en gang?

Altså som jeg skrev så skal vi giftes i kirken til næste år. Og vi ville ikke vælge at blive gift hvis ikke det var fordi vi elskede hinanden og vil tilbringe resten af livet sammen. 

Vi har noget gæld sammen og jeg tænker at banken sikkert siger som de gør for at der er en til at betale videre på den hvis der skulle ske den ene af os noget. 

Samtidig så vil vi gerne sikre hinanden på den måde at skulle det værste ske og den ene falder fra så vil vi ikke risikere at vedkommendes familie kommer og gør krav på ting og sager sådan at den anden står med røven i vandskorpen. Så der er flere ting der spiller ind. 

Vi elsker hinanden, skal have barn sammen og vil gerne sikre himanden

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Nu spørger jeg måske lidt dumt.

Men er der forskel på at blive gift borgerligt eller i kirke?

Ved godt der er forskel i selve udførelsen, men i den sidste ende er det vel det samme. 

Personligt vil jeg helst kun giftes en gang, men om det bliver i kirke eller borgerligt, ved jeg ikke lige. Det betyder ikke det helt store for mig, bare jeg får den mand jeg elsker

Nej der er ikke nogen forskel. Det gælder det samme. Jeg tænker praktisk når det gælder den borgerlige vielse og romantisk når det er den kirkelige. 

For vores vedkommende skal vi heller ikke ud i at lave krydslivsforsikrinhg og testemente hvis vi vælgersat blive gift borgerligt. 

Vi har et smukt gammelt rådhus hvor jeg godt kunne tænke mig at blive gift men jeg vil samtidig også gerne have kirke brylluppet. Ved den borgerlige vielse vil der kun være mig og kæresten der vil være til stede. Synes samtidig at det er romantisk at have den ting sammen. 

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Tror den eneste forskel er måden man udfører vielsen på. Hvis man er borgerlig viet, kan man ikke vies igen i kirken, men man laver en ceremoni, hvor man bliver velsignet i stedet.
Hvis i har planer om at blive

Anmeld

28. maj 2012

Kløver

Tror den eneste forskel er måden man udfører vielsen på. Hvis man er borgerlig viet, kan man ikke vies igen i kirken, men man laver en ceremoni, hvor man bliver velsignet i stedet.
Hvis i har planer om at blive gift næste år, ville jeg nok spare turen på rådhuset

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvis i har planer om at blive gift næste år, ville jeg nok spare turen på rådhuset

Hvis vi nu venter til næste år. Og det værste skulle ske at den ene af os går bort inden. Hvordan er den anden så sikret. ?

Anmeld

28. maj 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Vi blev viet i lørdags på rådhuset. Fordelen er at man er sikret økonomisk hvis den ene dør, og det er meget mere simpelt at få skrevet manden op som far
Ulempen er hvis din (kommende) mand tjener mere end 25k tror jeg det er, kan du ikke få kh... Der er flere ting, men det var de ting som vi bed mærke i  

Anmeld

28. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Vi gjorde det bare for a sikre hinanden og vores fælles barn hvis et uheld skulle være ude. 

Man binder sig jo økonomisk til hinanden, men det er ikke nogen dårlig ting i vores tilfælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.