Joyce1986 skriver:
Tak for svar..
For at tørste min datter har jeg været nød til at amme hende meget ofte, hun bliver meget ulykkelig hvis hun ikke bliver lagt til.. Men det har givet en masse dårlig samvittighed, da sp sagde hun var over fodret, og jeg vil jo ikke skade mit barn. Men samtidig tænker jeg, min datter ville vel ikke spise, hvis det var fordi hun var mæt
??
Men jeg har mere end rigeligt med mælk, hvis hun ikke spiser med 3-4 timers mellemrum så er jeg nød til at malke ud.. Jeg har alt for meget mælk.. Og vand gider hun ikke drikke ..
Når du har så rigeligt med mælk og hvis du kan hænge sammen til at amme ofte, så ville jeg klart råde dig til at amme løs hver gang hun beder om det. Det ville være fuldstændig forfærdeligt både for amningen der skal rigtig i gang og for din datter hvis du begynder at skære ned på måltiderne i stedet for at give hende når hun beder om det 
Det råd du har fået af din sp er meget gammeldags og jeg er faktisk rigtig rystet over at hun kan finde på at råde på den måde
Det du skal huske på er at du er den eneste i hele verden som er mor til din datter. Du ved bedre end alle andre hvad hun har brug for. Du skal bare følge dit instinkt. Det er meget mere værd end alle mulige sp'er og børnebøger osv, for der er alligevel så mange forskellige meninger og man kan ikke få en universal-manual til et barn, for alle børn er forskellige. Men du ved som mor hvad der er det rigtige for hende. Jeg tror på at man som mor skal aflæse sit barn og vurdere hvornår det er glad og tilfreds osv og så søge at følge den vej der fører til det 
Mht vand og sukkervand osv, så forstår jeg godt at din datter ikke vil vide af det. Det er slet ikke relevant (i mine øjne) at give hende det endnu, hun er lige nu designet til at få mme eller modermælk og intet andet.
Håber at du finder en god løsning 
Anmeld