Hun er utrøstelig medmindre jeg ammer hende.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Tona

Joyce1986 skriver:

Min sp Sagde at 600 gram på en uge var alt for meget, normalt måtte de kun tage max 350 gram på.. Så min datter havde næsten taget dobbelt så meget som det tilladte på .. Og det gav da stof til eftertanke, men er glad for at hører fra andre end bare sp.

Ja hun er stadigvæk en lille størrelse som sidst vejet 4220 i en alder af 11 dage . Hun er 16 Dage idag .

Nogle børn tager på i ryk. Fx er det normalt at tage en masse på ved den ene vejning og så derefter ikke at have taget særligt meget på ved næste vejning. Derfor kan man slet ikke vurdere noget ud fra en enkelt vejning, det vil selv regulere sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Tona

Ang det med sutten, så prøv at købe en i et nummer større, det virker tit. Mange børn kan ikke bruge sutten i str. nyfødt fordi det er for lille til at de kan få ordentligt fat i det. Min datter var 14 dage gammel før hun kunne bruge sut, da det først var der jeg fik dettte råd som virkede for os

Anmeld

27. maj 2012

JH12

Maja84 skriver:

Dina tager heller ikke sut, det er utrolig hårdt når de har suttebehovet
Har du prøvet at give vand på flaske ellers kan du jo lægge hende til oftere men af kort tid, så hun får slukket tørsten i den tynde mælk

Jeg har prøvet at give vand, og det vil hun ikke have, næste gang prøver vi med noget vand med lidt sukker

Anmeld

27. maj 2012

JH12

ESV skriver:

Det lyder helt vildt i mine ører.. Jeg fik aldrig af vide min datter var unormal eller overfodret! Hun gylpede som en sindsyg og spiste 14-16 gange i døgnet og min SP sagde bare at jeg skulle tilbyde mad når hun bad om det.. Specielt her i varmen er det da vigtigt de får nok altså!! Jeg ville bare fortsætte hvis det var mig DU kender dit barn bedst!!
Ang. Det med sutten har du prøvet forskellige slags?? Tror vi prøvede 5 eller 6 forskellige før vi fandt en der passede den unge dame.

Vi kun prøvet en enkelt slags sut, da hun de 2 første dage ville tage imod sutten 5 min. af gangen, dog ikke så ofte .. Men vi må prøve og forsøge os lidt frem med forskellige sutter..

Anmeld

27. maj 2012

JH12

EKBJ skriver:

Min SP har rådet mig til at give ham kogt vand på flaske - som er afkølet.. Hvis han stadig er tørstig en time efter sidste amning.. 

Min datter gider slet ikke det der vand, vi har prøvet nogle gange, men uden held .. Så vi vil prøve med noget sukkervand

Anmeld

27. maj 2012

JH12

Amandas-mor skriver:

Jeg bliver så ulykkelig når jeg læser et indlæg som dette. Det er en væmmelig og gammeldags holdning din sp lægger for dagen.

Din lille pige har brug for mad og skal have lov at have den når hun har brug for det, det er min klare mening. Det må aldrig komme på tale at skære ned på måltiderne til sådan et lille barn. Det er vigtigt at hendes signaler respekteres og at hun får mad når hun har brug for det. Det er da et skrækkeligt råd at give. Børnene bliver så ulykkelige af at blive nægtet mad når de er sultne og spist af med en sut.

Det at din datter gylper er ikke fordi hun overfodres. Det er fordi at nogle børn simpelthen gylper meget. Det kan skyldes flere ting og er i øvrigt som regl ganske ufarligt, omend træls for forældrene.

Hvis det var mig ville jeg straks begynde at amme igen så snart barnet bad om mad. Hvis du har en følelse af at du ikke har nok mælk og at barnet ikke får nok til at blive mæt, så  kan du overveje enten at supplere op med mme efter at barnet har diet (ikke før) eller du kan vælge at amme videre og håbe at mælkemængden så bliver rigeligere, hvilket den som regl vil blive og det er en god løsning hvis du kan holde til alt den amning og desuden at pigen ikke mangler noget.

Jeg syntes at det er rigtig synd at I har fået sådan en dårlig vejledning. Held og lykke med det hele

EDIT: Desuden sker der det at hvis man strækker et barns måltider og nægter dem mad når de har brug for det, så bliver de så sultne at når de endelig får noget så hugger de det i sig og sluger en masse luft hvilket vil få dem til at gylpe selv hvis de ikke gjorde det i forvejen! Desuden vil de ofte ikke kunne finde ud af at drikke nok fordi de får luft med ned og så vil de hurtigere blive sulten igen efterfølgende.

Tak for svar..

For at tørste min datter har jeg været nød til at amme hende meget ofte, hun bliver meget ulykkelig hvis hun ikke bliver lagt til.. Men det har givet en masse dårlig samvittighed, da sp sagde hun var over fodret, og jeg vil jo ikke skade mit barn. Men samtidig tænker jeg, min datter ville vel ikke spise, hvis det var fordi hun var mæt ??

Men jeg har mere end rigeligt med mælk, hvis hun ikke spiser med 3-4 timers mellemrum så er jeg nød til at malke ud.. Jeg har alt for meget mælk.. Og vand gider hun ikke drikke ..

Anmeld

27. maj 2012

JH12

Amandas-mor skriver:

Ang det med sutten, så prøv at købe en i et nummer større, det virker tit. Mange børn kan ikke bruge sutten i str. nyfødt fordi det er for lille til at de kan få ordentligt fat i det. Min datter var 14 dage gammel før hun kunne bruge sut, da det først var der jeg fik dettte råd som virkede for os

Okay jeg vil prøve at købe et nummer større
Tak for rådet

Anmeld

27. maj 2012

Tona

Joyce1986 skriver:

Tak for svar..

For at tørste min datter har jeg været nød til at amme hende meget ofte, hun bliver meget ulykkelig hvis hun ikke bliver lagt til.. Men det har givet en masse dårlig samvittighed, da sp sagde hun var over fodret, og jeg vil jo ikke skade mit barn. Men samtidig tænker jeg, min datter ville vel ikke spise, hvis det var fordi hun var mæt ??

Men jeg har mere end rigeligt med mælk, hvis hun ikke spiser med 3-4 timers mellemrum så er jeg nød til at malke ud.. Jeg har alt for meget mælk.. Og vand gider hun ikke drikke ..

Når du har så rigeligt med mælk og hvis du kan hænge sammen til at amme ofte, så ville jeg klart råde dig til at amme løs hver gang hun beder om det. Det ville være fuldstændig forfærdeligt både for amningen der skal rigtig i gang og for din datter hvis du begynder at skære ned på måltiderne i stedet for at give hende når hun beder om det

Det råd du har fået af din sp er meget gammeldags og jeg er faktisk rigtig rystet over at hun kan finde på at råde på den måde  

Det du skal huske på er at du er den eneste i hele verden som er mor til din datter. Du ved bedre end alle andre hvad hun har brug for. Du skal bare følge dit instinkt. Det er meget mere værd end alle mulige sp'er og børnebøger osv, for der er alligevel så mange forskellige meninger og man kan ikke få en universal-manual til et barn, for alle børn er forskellige. Men du ved som mor hvad der er det rigtige for hende. Jeg tror på at man som mor skal aflæse sit barn og vurdere hvornår det er glad og tilfreds osv og så søge at følge den vej der fører til det

Mht vand og sukkervand osv, så forstår jeg godt at din datter ikke vil vide af det. Det er slet ikke relevant (i mine øjne) at give hende det endnu, hun er lige nu designet til at få mme eller modermælk og intet andet.

Håber at du finder en god løsning

Anmeld

27. maj 2012

Tulle28

Man kan da ikke amme for meget... Og så i den varme? Synes bare du skal amme, hvis det er det hun vil. Hun er jo så lille. Ellers vil jeg lige slå et slag for ammenet.dk, hvis du ikke kender den side... Der kan du gode råd og vejledning fra nogen der virkelig har forstand på amning (som SP'er desværre ikke altid har:-()

Kram, Tulle

Anmeld

27. maj 2012

Tulle28

Joyce1986 skriver:

Min sp Sagde at 600 gram på en uge var alt for meget, normalt måtte de kun tage max 350 gram på.. Så min datter havde næsten taget dobbelt så meget som det tilladte på .. Og det gav da stof til eftertanke, men er glad for at hører fra andre end bare sp.

Ja hun er stadigvæk en lille størrelse som sidst vejet 4220 i en alder af 11 dage . Hun er 16 Dage idag .

Ihhh nu har jeg lige læst alle indlæggene og jeg bliver så gal på din SP! Sikke da noget pladder altså! De skemaer de går ud fra er baseret å børn der får MME og ikke MM, dvs. Du kan ikke bruge det til noget, fordi ammebørn har deres helt egne kurver. Jeg synes virkelig du skal amme alt det du orker og prøv at spørge på ammenet.dk, hvi du har spørgsmål, de kan meget bedre hjælpe dig.

Kram igen:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.