Hun er utrøstelig medmindre jeg ammer hende.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

JH12

Bonde-liv skriver:

man kan IKKE amme for meget. ihvertfal ikke i den situation du beskriver. nej nej nej am løs!!!!

6 amninger om dagen og my gooooooooooooooood. det er lidt og synd for hende.

børn er ikke ens og hende sp stiller jeg stort spørgsmåltegn ved. i den alder spiser de hele tiden og især i varmen. jeg ammede 6 gange i løbet af en eftermiddag i den alder.

nej am løs. endelig men det samme. baby ved tit selv hvad den har brug for.

fedt du spørger

Min datter kan også kun trøstes ved at jeg ammer hende, ammer jeg hende ikke, bliver hun bare mere og mere ked af det / skide sur !!

Og her i dagtimerne fodre jeg hende en gang i timen - næsten, og det er langt over hvad sp siger, og derfor får man sku dårlig samvittighed, når hun nu har sagt at min datter bliver over fodret jeg vil jo ikke skade mit barn, men når det er den eneste måde jeg kan trøste hende på, kan jeg ikke lade være med at amme hende, dog prøver vi alverdens ting før hun bliver lagt til brystet, hvilket hver gang resultere i et meget ulykkeligt barn og det gør sku ondt på mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

JH12

PT skriver:

Du skal endelig amme hende her i varmen. Hun har jo også brug for ekstra væske, ligesom du har

Jeg ammer selv, og min søn har altid gylpet meget. Min sp har aldrig sagt, jeg skulle skære ned, for hvis de er sultne er de jo sultne.

I disse dage går der ca 1,5 timer mellem amningerne i dagstimerne. Oftest er de ganske korte - og så er det jo netop fordi, han vil have væske og ikke "mad".

Børn, der er så små, spiser kun, hvis de er sultne

Tak for svar

Tror min datter spiser hver time til 1,5 også er det 15 min. af gangen ca. Og hun gylper meget - og i følge min sp er de fordi hun bliver over fodret - hvilket så giver mig dårlig samvittighed da jeg intet ondt ønsker for mit barn ..

Anmeld

26. maj 2012

JH12

Bonde-liv skriver:

http://www.ammenet.dk/wiki/fri-amning

mit forrige indlæg var iøvrigt ikke en dunk til dig hvis det misforståes. jeg blir bare så sur på ukompetente sp ´er.

Og tak for svar

Det blev ikke misforstået

Anmeld

26. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Joyce1986 skriver:

Tak for svar

Tror min datter spiser hver time til 1,5 også er det 15 min. af gangen ca. Og hun gylper meget - og i følge min sp er de fordi hun bliver over fodret - hvilket så giver mig dårlig samvittighed da jeg intet ondt ønsker for mit barn ..

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Nogle børn gylper - andre gør ikke.

Min datter var en stor-spiser af format. Hun kunne spise meget mere, end min søn gør, men hun har aldrig gylpet i sit liv.
Så den holder altså ikke.

Min sp sagde også, at gylp intet havde med noget at gøre.
Det kan være lukke refleksen, den er gal med. Har I fået tjekket det?

Jeg fik det tjekket ved min søn, men den var helt normal - han gylper bare - og smiler stort hver gang

Anmeld

26. maj 2012

JH12

RikkeRasmussen skriver:

Ork ja han spiser meget om dagen, nogle gange hver time, andre gange kan der gå 2 timer, i dag er der for første gang gået 3 timer i mellem et måltid

Men jeg tænker slet ikke over hvor mange gange han får mad, jeg giver bare ligeså snart han melder sig, ellers ved jeg at han er fuldstændig utrøstelig i løbet af aftenen, fordi han både er super sulten men også træt, fordi han heller ikke sover særlig meget her om dagen!

Den dårlige samvittighed over for din sp, skal du slet ikke have, jeg er sten sikker på, at hun ville sige at det er helt i orden du ammer oftere når der er så varmt her - da du havde besøg af hende, og hun sagde du kun måtte give hver 6 time, havde vi endnu ikke haft sådan nogle varme dage her, vel?

Nej der var slet ikke så varmt da hun var på sidste besøg, det startet dagen efter eller om eftermiddagen

Men jeg er bare nød til at amme min datter, ellers har jeg en meget ulykkelig pige, som er sulten/ trøstig, har det for varmt og som helt sikkert også er overtræt fordi hun ikke sover så godt er i varmen..

Men inden hun får mad, prøver vi alverdens ting først - hvilket resultere i en ulykkelig pige .

Anmeld

26. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Joyce1986 skriver:

Tak for svar

Vil også lige tilføje; du gør ikke dit barn ondt ved at give hende mad, når hun er sulten. Det skal du ikke gå rundt og tro.

jeg kunne læse, hun kun er 14 dage gammel. Det er alt for tidligt at bedømme noget om vægt mm.

Anmeld

26. maj 2012

JH12

PT skriver:

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Nogle børn gylper - andre gør ikke.

Min datter var en stor-spiser af format. Hun kunne spise meget mere, end min søn gør, men hun har aldrig gylpet i sit liv.
Så den holder altså ikke.

Min sp sagde også, at gylp intet havde med noget at gøre.
Det kan være lukke refleksen, den er gal med. Har I fået tjekket det?

Jeg fik det tjekket ved min søn, men den var helt normal - han gylper bare - og smiler stort hver gang

Vi prøvet at Google det idag, og der kommer forskellige ting frem om hvorfor børn gylper . Men nej vi har ikke fået tjekket om det er lukke refleksen.. Det kunne være jeg skulle prøve og snakke med lægen om det, så han kan hjælpe os med at få det tjekket, eller ihvertfald så han kan sende os videre i systemet .. det kunne være han havde andet sige end hvad vores sp siger ..

Anmeld

26. maj 2012

Babydreams

Joyce1986 skriver:

Nej der var slet ikke så varmt da hun var på sidste besøg, det startet dagen efter eller om eftermiddagen

Men jeg er bare nød til at amme min datter, ellers har jeg en meget ulykkelig pige, som er sulten/ trøstig, har det for varmt og som helt sikkert også er overtræt fordi hun ikke sover så godt er i varmen..

Men inden hun får mad, prøver vi alverdens ting først - hvilket resultere i en ulykkelig pige .

Så vil jeg æde min gamle hat på, at hvis du spurgte din SP nu, om du måtte give mad mere end hver 6 time, ville hun sige det samme som mange siger - du ammer bare

Det vigtigste er, at din datter er glad og tilfreds og ikke er ulykkelig (selvom børn græder, selvom de er rene, mætte - hvilket kan gøre en vildt frustreret )

Jeg syntes så absolut du gør det aller bedste for din datter, ved at amme hende, hvergang hun har lyst

Anmeld

26. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Joyce1986 skriver:

Vi prøvet at Google det idag, og der kommer forskellige ting frem om hvorfor børn gylper . Men nej vi har ikke fået tjekket om det er lukke refleksen.. Det kunne være jeg skulle prøve og snakke med lægen om det, så han kan hjælpe os med at få det tjekket, eller ihvertfald så han kan sende os videre i systemet .. det kunne være han havde andet sige end hvad vores sp siger ..

Ja, jeg synes, du skal tale med lægen om det.

Hvis det er det, kunne en kiropraktor hjælpe dig af med det. Min niece havde det, og det hjalp at komme til en sådan.

Anmeld

26. maj 2012

JH12

PT skriver:

Vil også lige tilføje; du gør ikke dit barn ondt ved at give hende mad, når hun er sulten. Det skal du ikke gå rundt og tro.

jeg kunne læse, hun kun er 14 dage gammel. Det er alt for tidligt at bedømme noget om vægt mm.

Min sp Sagde at 600 gram på en uge var alt for meget, normalt måtte de kun tage max 350 gram på.. Så min datter havde næsten taget dobbelt så meget som det tilladte på .. Og det gav da stof til eftertanke, men er glad for at hører fra andre end bare sp.

Ja hun er stadigvæk en lille størrelse som sidst vejet 4220 i en alder af 11 dage . Hun er 16 Dage idag .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.