Hun er utrøstelig medmindre jeg ammer hende.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.568 visninger
45 svar
0 synes godt om
26. maj 2012

JH12

Sagen er den at vi i mandags havde sundhedsplejerske på besøg, og fordi min datter på nu 16 dage havde taget 600 gram på, på en uge plus hun gylper - fik vi afvide vi skulle skærer måltiderne ned til 6 om dagen og at vi istedet skulle bruge sut.

Men, for det første hun er total utrøstelig hvis hun først bliver ked af det her i varmen, og det eneste der kan få hende til at slappe af, er ved at amme hende, alt andet er til uden grund, intet andet hjælper, vi har efterhånden prøvet alt ..

For det andet så skal hun vel også have mere væske / mad her i varmen .. Også sover hun bare heller ikke særlig godt om dagen mere Også gider hun bare ikke den skide sut, hun bliver bare endnu mere sur/ ked af det, og spytter den bare ud med det samme..

Om natten går det fint nok, hun falder i søvn ved 23 tiden, vågner ved 3-4 tiden, igen ved 08 og 11 tiden for at spise - men derefter findes ingen rutine, hvilket der var lidt af inden varmen..

Jeg får dårlig samvittighed over, hvis jeg faktisk fodre hende for meget, og over jeg ikke overholder 'aftalten' med sp om max 6 måltider, men skal jeg overholde det ville jeg føle mig som verdens værste mor fordi jeg ikke kan trøste mit barn..

Hvad ville i gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

JH12

Og hun er gerne vågen 6 timer af gangen om dagen

Anmeld

26. maj 2012

Babydreams

Jeg ville være så ligegald med hvad den sp siger ..

Har selv en søn der fra dag 1 af, har taget mellem 400-600 gram på hver 14 dage - den første måned tog han 500 gram på om ugen, og han gylper også en del!

Min sp, har på intet tidspunkt sagt at jeg ikke måtte give ham mad mere end 6 gange i døgnet, tværtimod!!

Hun har sagt til mig, at jeg bare skal give ham mad, ligeså meget han vil, så det gør jeg, bestemt også i denne varme vi har.

Når der er så varmt skal de små jo have noget væske, og når man ammer, bliver ens mælk tyndere, og det er derfor meget normal at de spiser meget mere (ammer selv)..

Din datter vil have det mad hun har behov for, hun gider ikke spise hvis hun ikke er sulten - så syntes det er noget være noget det din sp har fortalt dig ..

Som sagt, ville jeg give hende mad ligeså tit hun vil

Anmeld

26. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg vil lægge hende til når hun beder om det. Jeg synes det er noget underligt noget din SP'er har sagt. Min datter gylpede også meget, jeg fik af min SP'er at vide det var bedre for Mie at amme ofte, da hun så derved ikke spiser så meget på en gang og det var bedst når man gylper meget.

Hvis mit barn beder om brystet så har jeg altid givet det. Her når det er varmt er det også ekstremt vigtigt at amme ofte så hun ikke mister væske

Anmeld

26. maj 2012

JH12

RikkeRasmussen skriver:

Jeg ville være så ligegald med hvad den sp siger ..

Har selv en søn der fra dag 1 af, har taget mellem 400-600 gram på hver 14 dage - den første måned tog han 500 gram på om ugen, og han gylper også en del!

Min sp, har på intet tidspunkt sagt at jeg ikke måtte give ham mad mere end 6 gange i døgnet, tværtimod!!

Hun har sagt til mig, at jeg bare skal give ham mad, ligeså meget han vil, så det gør jeg, bestemt også i denne varme vi har.

Når der er så varmt skal de små jo have noget væske, og når man ammer, bliver ens mælk tyndere, og det er derfor meget normal at de spiser meget mere (ammer selv)..

Din datter vil have det mad hun har behov for, hun gider ikke spise hvis hun ikke er sulten - så syntes det er noget være noget det din sp har fortalt dig ..

Som sagt, ville jeg give hende mad ligeså tit hun vil

Tak for svar

Spiser din søn også meget ?

Min datter spiser næsten hver time i dagtimerne her i varmen og det er meget i de 12 timer hvor der ikke er nogen 'rutiner' .. ihvertfald når man tænker på sp har sagt hun kun må få 6 måltider i døgnet .

Det ender også med jeg ammer hende, når vi har prøvet alt andet, og hun er blevet rimelig ulykkelig - men det giver bare dårlig samvittighed overfor sp. Men selvfølgelig hellere hende end min datter..

Anmeld

26. maj 2012

Bonde-liv

Joyce1986 skriver:

Sagen er den at vi i mandags havde sundhedsplejerske på besøg, og fordi min datter på nu 16 dage havde taget 600 gram på, på en uge plus hun gylper - fik vi afvide vi skulle skærer måltiderne ned til 6 om dagen og at vi istedet skulle bruge sut.

Men, for det første hun er total utrøstelig hvis hun først bliver ked af det her i varmen, og det eneste der kan få hende til at slappe af, er ved at amme hende, alt andet er til uden grund, intet andet hjælper, vi har efterhånden prøvet alt ..

For det andet så skal hun vel også have mere væske / mad her i varmen .. Også sover hun bare heller ikke særlig godt om dagen mere Også gider hun bare ikke den skide sut, hun bliver bare endnu mere sur/ ked af det, og spytter den bare ud med det samme..

Om natten går det fint nok, hun falder i søvn ved 23 tiden, vågner ved 3-4 tiden, igen ved 08 og 11 tiden for at spise - men derefter findes ingen rutine, hvilket der var lidt af inden varmen..

Jeg får dårlig samvittighed over, hvis jeg faktisk fodre hende for meget, og over jeg ikke overholder 'aftalten' med sp om max 6 måltider, men skal jeg overholde det ville jeg føle mig som verdens værste mor fordi jeg ikke kan trøste mit barn..

Hvad ville i gøre ?

man kan IKKE amme for meget. ihvertfal ikke i den situation du beskriver. nej nej nej am løs!!!!

6 amninger om dagen og my gooooooooooooooood. det er lidt og synd for hende.

børn er ikke ens og hende sp stiller jeg stort spørgsmåltegn ved. i den alder spiser de hele tiden og især i varmen. jeg ammede 6 gange i løbet af en eftermiddag i den alder.

nej am løs. endelig men det samme. baby ved tit selv hvad den har brug for.

fedt du spørger

Anmeld

26. maj 2012

Bonde-liv

http://www.ammenet.dk/wiki/fri-amning

mit forrige indlæg var iøvrigt ikke en dunk til dig hvis det misforståes. jeg blir bare så sur på ukompetente sp ´er.

Anmeld

26. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Du skal endelig amme hende her i varmen. Hun har jo også brug for ekstra væske, ligesom du har

Jeg ammer selv, og min søn har altid gylpet meget. Min sp har aldrig sagt, jeg skulle skære ned, for hvis de er sultne er de jo sultne.

I disse dage går der ca 1,5 timer mellem amningerne i dagstimerne. Oftest er de ganske korte - og så er det jo netop fordi, han vil have væske og ikke "mad".

Børn, der er så små, spiser kun, hvis de er sultne

Anmeld

26. maj 2012

Babydreams

Joyce1986 skriver:

Tak for svar

Spiser din søn også meget ?

Min datter spiser næsten hver time i dagtimerne her i varmen og det er meget i de 12 timer hvor der ikke er nogen 'rutiner' .. ihvertfald når man tænker på sp har sagt hun kun må få 6 måltider i døgnet .

Det ender også med jeg ammer hende, når vi har prøvet alt andet, og hun er blevet rimelig ulykkelig - men det giver bare dårlig samvittighed overfor sp. Men selvfølgelig hellere hende end min datter..

Ork ja han spiser meget om dagen, nogle gange hver time, andre gange kan der gå 2 timer, i dag er der for første gang gået 3 timer i mellem et måltid

Men jeg tænker slet ikke over hvor mange gange han får mad, jeg giver bare ligeså snart han melder sig, ellers ved jeg at han er fuldstændig utrøstelig i løbet af aftenen, fordi han både er super sulten men også træt, fordi han heller ikke sover særlig meget her om dagen!

Den dårlige samvittighed over for din sp, skal du slet ikke have, jeg er sten sikker på, at hun ville sige at det er helt i orden du ammer oftere når der er så varmt her - da du havde besøg af hende, og hun sagde du kun måtte give hver 6 time, havde vi endnu ikke haft sådan nogle varme dage her, vel?

Anmeld

26. maj 2012

JH12

merethe skriver:

Jeg vil lægge hende til når hun beder om det. Jeg synes det er noget underligt noget din SP'er har sagt. Min datter gylpede også meget, jeg fik af min SP'er at vide det var bedre for Mie at amme ofte, da hun så derved ikke spiser så meget på en gang og det var bedst når man gylper meget.

Hvis mit barn beder om brystet så har jeg altid givet det. Her når det er varmt er det også ekstremt vigtigt at amme ofte så hun ikke mister væske

Tak for svar

Min datter spiser ca 15 min. af gangen - hvorimod i 'rutine' timerne længere - men der er også længere mellem måltiderne der..

Men i dagtimerne spiser hun nok næsten hver time også 15 min af gangen . Og det er meget mere end sp siger jeg skal - men min datter bliver bare mere og mere ked af det hvis jeg trækker tiden ud ..

Men ifølge min sp bliver min datter over fodret, og det er derfor hun gylper .. Og derfor må jeg ikke fodre hende mere end 6 gange i døgnet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.