Hun er utrøstelig medmindre jeg ammer hende.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

Zeus

Jeg havde givet hende mad... Er barnet sulten, så er barnet sulten - uanset hvad sp'en siger

Cajsa tog også meget på de første mange måneder, og var lidt af en prop, men jeg har kun nægtet hende mad i 2 dage, og det var efter sp'ens råd.. Jeg gør det aldrig igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

JH12

RikkeRasmussen skriver:

Så vil jeg æde min gamle hat på, at hvis du spurgte din SP nu, om du måtte give mad mere end hver 6 time, ville hun sige det samme som mange siger - du ammer bare

Det vigtigste er, at din datter er glad og tilfreds og ikke er ulykkelig (selvom børn græder, selvom de er rene, mætte - hvilket kan gøre en vildt frustreret )

Jeg syntes så absolut du gør det aller bedste for din datter, ved at amme hende, hvergang hun har lyst

Vi synes vores sp er utrolig sød men meget firkantet ..

Men ja jeg må nok gerne fodre hende oftere, det gør jeg ihvertfald ellers vil jeg have en ulykkelig datter ..

Anmeld

26. maj 2012

JH12

Zeus skriver:

Jeg havde givet hende mad... Er barnet sulten, så er barnet sulten - uanset hvad sp'en siger

Cajsa tog også meget på de første mange måneder, og var lidt af en prop, men jeg har kun nægtet hende mad i 2 dage, og det var efter sp'ens råd.. Jeg gør det aldrig igen!

Jeg giver hende også mad, men det er først når vi har prøvet alt mulig andet, og vi har fået en meget ulykkelig pige ..
Og det har givet en masse dårlig samvittighed overfo sp men også overfor min datter, da sp har sagt hun bliver over fodret ..

Anmeld

26. maj 2012

JH12

PT skriver:

Ja, jeg synes, du skal tale med lægen om det.

Hvis det er det, kunne en kiropraktor hjælpe dig af med det. Min niece havde det, og det hjalp at komme til en sådan.

Okay, det vil jeg helt sikkert prøve, hvis det er tilfældet

Anmeld

27. maj 2012

Zeus

Joyce1986 skriver:

Jeg giver hende også mad, men det er først når vi har prøvet alt mulig andet, og vi har fået en meget ulykkelig pige ..
Og det har givet en masse dårlig samvittighed overfo sp men også overfor min datter, da sp har sagt hun bliver over fodret ..

Det mente vores sp også at Cajsa blev, pga hendes skrigeture.. Hun mente at det var derfor hun skreg, fordi hun fik mad for tit..

Men skrigeturene forsvandt efter en tur ved kiropraktoren (hun var låst i nakken efter en hurtig fødsel), og der fik hun altså lige så "meget" mad som hun plejede..

Vi fik også af vide at vi skulle prøve med sut, sukkervand, gå rundt, alt andet end lige give hende mad, og det blev hun bare 10 gange så ulykkelig af..
Nu kan jeg ikke komme til vores sundhedsbog længere, så kan ikke fortælle hvor meget hun tog på de første par mdr. Men hun var en stor baby En af de ting jeg tænkte på, var at hendes højde og længde passede perfekt, uanset at hun var en tyk baby, så derfor tog jeg det ikke så tungt, hvis andre sagde at hun vejede for meget/spiste for tit, for det gjorde hun ikke! Desuden, når man ammer har man heller ikke en idé om, hvor meget de egentlig får spist.. Jeg skiftede over til flaske da Cajsa var omkring de 2 mdr, så der kunne jeg bedre følge med, og der kunne jeg se, at hun ikke spiste særligt meget ved hvert måltid, og derfor havde hun selvfølgelig også brug for at spise oftere.. Nogen spiser bare ikke særligt meget ved hvert måltid, mens andre fylder helt op, og ved amning er det svært at vurdere hvad der er hvad.. Der kan de sagtens ligge og hygge-spise i 20 min, hvor de stort set intet får ned, bortset fra de første 5 min..

Anmeld

27. maj 2012

Kløver

Dina tager heller ikke sut, det er utrolig hårdt når de har suttebehovet
Har du prøvet at give vand på flaske ellers kan du jo lægge hende til oftere men af kort tid, så hun får slukket tørsten i den tynde mælk

Anmeld

27. maj 2012

ESV

Joyce1986 skriver:

Tak for svar

Min datter spiser ca 15 min. af gangen - hvorimod i 'rutine' timerne længere - men der er også længere mellem måltiderne der..

Men i dagtimerne spiser hun nok næsten hver time også 15 min af gangen . Og det er meget mere end sp siger jeg skal - men min datter bliver bare mere og mere ked af det hvis jeg trækker tiden ud ..

Men ifølge min sp bliver min datter over fodret, og det er derfor hun gylper .. Og derfor må jeg ikke fodre hende mere end 6 gange i døgnet..

Det lyder helt vildt i mine ører.. Jeg fik aldrig af vide min datter var unormal eller overfodret! Hun gylpede som en sindsyg og spiste 14-16 gange i døgnet og min SP sagde bare at jeg skulle tilbyde mad når hun bad om det.. Specielt her i varmen er det da vigtigt de får nok altså!! Jeg ville bare fortsætte hvis det var mig DU kender dit barn bedst!!
Ang. Det med sutten har du prøvet forskellige slags?? Tror vi prøvede 5 eller 6 forskellige før vi fandt en der passede den unge dame.

Anmeld

27. maj 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Sagen er den at vi i mandags havde sundhedsplejerske på besøg, og fordi min datter på nu 16 dage havde taget 600 gram på, på en uge plus hun gylper - fik vi afvide vi skulle skærer måltiderne ned til 6 om dagen og at vi istedet skulle bruge sut.

Men, for det første hun er total utrøstelig hvis hun først bliver ked af det her i varmen, og det eneste der kan få hende til at slappe af, er ved at amme hende, alt andet er til uden grund, intet andet hjælper, vi har efterhånden prøvet alt ..

For det andet så skal hun vel også have mere væske / mad her i varmen .. Også sover hun bare heller ikke særlig godt om dagen mere Også gider hun bare ikke den skide sut, hun bliver bare endnu mere sur/ ked af det, og spytter den bare ud med det samme..

Om natten går det fint nok, hun falder i søvn ved 23 tiden, vågner ved 3-4 tiden, igen ved 08 og 11 tiden for at spise - men derefter findes ingen rutine, hvilket der var lidt af inden varmen..

Jeg får dårlig samvittighed over, hvis jeg faktisk fodre hende for meget, og over jeg ikke overholder 'aftalten' med sp om max 6 måltider, men skal jeg overholde det ville jeg føle mig som verdens værste mor fordi jeg ikke kan trøste mit barn..

Hvad ville i gøre ?

Min SP har rådet mig til at give ham kogt vand på flaske - som er afkølet.. Hvis han stadig er tørstig en time efter sidste amning.. 

Anmeld

27. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Joyce1986 skriver:

Sagen er den at vi i mandags havde sundhedsplejerske på besøg, og fordi min datter på nu 16 dage havde taget 600 gram på, på en uge plus hun gylper - fik vi afvide vi skulle skærer måltiderne ned til 6 om dagen og at vi istedet skulle bruge sut.

Men, for det første hun er total utrøstelig hvis hun først bliver ked af det her i varmen, og det eneste der kan få hende til at slappe af, er ved at amme hende, alt andet er til uden grund, intet andet hjælper, vi har efterhånden prøvet alt ..

For det andet så skal hun vel også have mere væske / mad her i varmen .. Også sover hun bare heller ikke særlig godt om dagen mere Også gider hun bare ikke den skide sut, hun bliver bare endnu mere sur/ ked af det, og spytter den bare ud med det samme..

Om natten går det fint nok, hun falder i søvn ved 23 tiden, vågner ved 3-4 tiden, igen ved 08 og 11 tiden for at spise - men derefter findes ingen rutine, hvilket der var lidt af inden varmen..

Jeg får dårlig samvittighed over, hvis jeg faktisk fodre hende for meget, og over jeg ikke overholder 'aftalten' med sp om max 6 måltider, men skal jeg overholde det ville jeg føle mig som verdens værste mor fordi jeg ikke kan trøste mit barn..

Hvad ville i gøre ?

De første 3 mdr. ammede jeg Karla hver 2. time, hele døgnet rundt !!() Så tror altså bare du skal amme når hun ber om det !

//Mette

Anmeld

27. maj 2012

Tona

Hvad ville i gøre ?

Jeg bliver så ulykkelig når jeg læser et indlæg som dette. Det er en væmmelig og gammeldags holdning din sp lægger for dagen.

Din lille pige har brug for mad og skal have lov at have den når hun har brug for det, det er min klare mening. Det må aldrig komme på tale at skære ned på måltiderne til sådan et lille barn. Det er vigtigt at hendes signaler respekteres og at hun får mad når hun har brug for det. Det er da et skrækkeligt råd at give. Børnene bliver så ulykkelige af at blive nægtet mad når de er sultne og spist af med en sut.

Det at din datter gylper er ikke fordi hun overfodres. Det er fordi at nogle børn simpelthen gylper meget. Det kan skyldes flere ting og er i øvrigt som regl ganske ufarligt, omend træls for forældrene.

Hvis det var mig ville jeg straks begynde at amme igen så snart barnet bad om mad. Hvis du har en følelse af at du ikke har nok mælk og at barnet ikke får nok til at blive mæt, så  kan du overveje enten at supplere op med mme efter at barnet har diet (ikke før) eller du kan vælge at amme videre og håbe at mælkemængden så bliver rigeligere, hvilket den som regl vil blive og det er en god løsning hvis du kan holde til alt den amning og desuden at pigen ikke mangler noget.

Jeg syntes at det er rigtig synd at I har fået sådan en dårlig vejledning. Held og lykke med det hele

EDIT: Desuden sker der det at hvis man strækker et barns måltider og nægter dem mad når de har brug for det, så bliver de så sultne at når de endelig får noget så hugger de det i sig og sluger en masse luft hvilket vil få dem til at gylpe selv hvis de ikke gjorde det i forvejen! Desuden vil de ofte ikke kunne finde ud af at drikke nok fordi de får luft med ned og så vil de hurtigere blive sulten igen efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.