Først vil jeg gerne sige mange tak til jer alle sammen for jeres input! Keep it comming

Som nogle af jer allerede har nævnt er der en "risiko" for at jeg kan komme til at føle mig udenfor hvis jeg bare bliver kaldt Alex. Det er meget vigtig for mig at jeg bliver lige så meget mor for vores barn/børn som hvis jeg selv havde født dem. Derfor vil jeg gerne kaldes noget der svarer til mor

Det blev også nævnt at det ville være forvirrende for vores familier hvis vi begge skulle hedde noget morligende. Det kan jeg sagtens se, dog er det ikke dem der skal diktere hvad vi skal kaldes af vores børn, så så længe at børnene synes det føles rigtigt så er det rigtig.
Som Mette har nævnt skal jeg ikke bære nogle af vores fremtidige børn, jeg er ikke specielt feminin, så det ville ikke være noget jeg ville føle mig komfortabel med

Mht om vi ikke bare begge to kan hedde mor så frygter jeg det vil betyde forvirring over hvem barnet kalder på fx. Forstil jer et heteropar hvor barnet kaldte sin mor og far for forælder og forælder?

Og nu til alle jeres dejlige forslag!

Mht til Mor Alex føler jeg det er lidt upersonligt pga mit navn indgår, men det er jo bare min mening.
Momse og Mutti er begge navne jeg har hørt brugt om bedstemødre, så dem er jeg ikke lige fan af heller.
Mama og Mommi lyder meget feminine, og som nævnt er jeg ikke særlig feminin.
Jeg er helt klart størst fan af Mami. Det ligger godt i munden og jeg føler det passer til min personlighed!
Igen vil jeg gerne sige at jeg er SÅ glad for alle jeres forslag!
- Alex
Anmeld